نتانیاهو برنده انتخابات شد


نتانیاهو برنده انتخابات شد

نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی و ائتلاف راست‌گرای متحد با او در انتخابات جدید این رژیم پیروز شدند.

به گزارش فارس، ائتلافی به رهبری بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی اکثریت کرسی‌ها را در پارلمان این رژیم که ۱۲۰ کرسی دارد از آن خود کرده است.

نتایج انتخابات رژیم صهیونیستی که پنجشنبه اعلام شد نشان می‌دهد نتانیاهو و متحدان راست‌گرای افراطی او ۶۴ کرسی را در کنست تصاحب کردند. حزب لیکود به ریاست نتانیاهو ۳۲ کرسی به دست آورد.

روز چهارشنبه در حالیکه نزدیک به ۸۵ درصد از آرا شمارش شده بود بنیامین نتانیاهو در جمع حامیانش گفت که آنها در آستانه یک پیروزی بزرگ هستند. او همچنین وعده داد که یک «دولت با ثبات ملی‌گرا» تشکیل خواهد داد.

مخالفان نتانیاهو که از سوی ائتلافی به رهبری «یائیر لاپید»، نخست وزیر کنونی رژیم هدایت می‌شدند ۵۱ کرسی تصاحب کردند. لاپید این پیروزی را به نتانیاهو تبریک گفت و به اعضای دفتر خود دستور داد زمینه را برای انتقال قدرت مهیا کنند.

نتایج این انتخابات به معنای آن است که نتانیاهو علی‌رغم تحت پیگرد بودن در چند پرونده فساد بایستی بنا به درخواست رئیس رژیم صهیونیستی کابینه تشکیل دهد.

این فرایند احتمالاً از هفته آینده آغاز خواهد شد و نتانیاهو ۲۸ روز برای تشکیل کابینه فرصت خواهد داشت. بسیاری از تحلیلگران معتقدند کابینه تحت ریاست او راست‌گراترین کابینه در فلسطین اشغالی خواهد بود.

انتخابات در فلسطین اشغالی در سال های گذشته به امری متداول تبدیل شده است اما تمامی این انتخابات‌ها به یک نتیجه یکسان ختم شده‌اند: ناتوانی در تشکیل کابینه‌های با ثبات و سقوط نهایی آن‌ها. این بی ثباتی‌ها تا حد زیادی ناشی از عدم حمایت متحدان ذاتی نتانیاهو از او پس از تشکیل چند پرونده فساد علیه او بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انتخابات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...