اعتراف‌ جنجالی کارمند سابق اپل از آنچه در این شرکت می‌گذرد!


اعتراف‌ جنجالی کارمند سابق اپل از آنچه در این شرکت می‌گذرد!

گجت نیوز نوشت: کارمند سابق اپل، طی بازه ۷ ساله مرتکب انواع کلاهبرداری در این شرکت بزرگ آمریکایی شده است. نتیجه اقدامات او، ضرر ۱۷ میلیون دلاری به اپل است.

یکی از کارمندان سابق اپل با نام «دیرندرا پراساد» (Dhirendra Prasad) که قسمت عمده 10 سال اخیر خود را به عنوان فروشنده در بخش زنجیره تامین جهانی اپل گذرانده، اخیراً به بیش از 17 میلیون دلار کلاهبرداری اعتراف کرده است. بنا به اعلام دفتر دادستانی ناحیه شمالی کالیفرنیای ایالات متحده آمریکا، این کارمند سابق کوپرتینویی‌ها مدتی قبل به دریافت رشوه، صدور صورت حساب با قیمت بیشتر، دزدیدن قطعات و همچنین اقناع اپل به پرداخت پول بابت محصولات و خدماتی که اصلاً دریافت نشده‌اند، اقرار کرد. در واقع او از سال 2011 تا 2018 این نقشه‌ها را عملی کرده بود.

اعتراف‌ جنجالی کارمند سابق اپل از آنچه در این شرکت می‌گذرد!

طی یکی از این موارد کلاهبرداری، پراساد مادربردهایی را از انبار اپل به «سی‌ترندز» (CTrends)، شرکتی به مدیریت شریک جرم خود «دان ام بیکر» (Don M. Baker) فرستاده بود. بیکر که به مشارکت در این نقشه‌های کلاهبرداری اعتراف کرده است، قطعات این مادربردها را جدا می‌کرد و پراساد هم ترتیب سفارش‌های خرید این قطعات را می‌داد. بعد از اینکه بیکر قطعات را دوباره به اپل بر می‌گرداند، شرکت سی‌ترندز برای خریدهایی که پراساد برنامه‌ریزی کرده بود، صورت حساب صادر می‌کرد. در نتیجه، این دو اپل را فریب می‌دادند تا برای قطعات خودش پول پرداخت کند و درآمد به دست آمده را با همدیگر تقسیم می‌کردند.

این کارمند سابق اپل علاوه بر این کلاهبرداری، در تقلب مالیاتی هم دست داشت. او پرداخت‌ها را از «رابرت گری هنسن» (Robert Gary Hansen)، شریک جرم دیگری که به مشارکت در کلاهبرداری اقرار کرده است، مستقیماً راهی بستانکاران خود می‌کرد. گذشته از این، برنامه ریخت تا یک شرکت کاغذی با ارسال صورت حساب‌های جعلی به سی‌ترندز، پرداخت‌های غیرقانونی بیکر برای او را لاپوشانی کند. این‌طور بود که بیکر توانست متقاضی هزاران دلار کسر مالیات ناحق شود. به ادعای دادستان‌ها، این کلاهبرداری ضرر بیش از 1.8 میلیون دلار را به سازمان خدمات درآمد داخلی (IRS) وارد کرد.

پراساد، کارمند سابق اپل، در ماه مارس (اسفند ۱۴۰۱ تا فروردین ۱۴۰۲) محکوم می‌شود. این شخص توطئه برای کلاهبرداری از طریق سیستم پیام‌رسانی با حداکثر مجازات ۲۰ سال زندان و همچنین کلاهبرداری از ایالات متحده آمریکا با حداکثر مجازات ۵ سال زندان را پذیرفته است. علاوه بر این، او با واگذاری حدود ۵ میلیون دارایی به دست آورده از طریق اقدامات مجرمانه خود نظیر املاک به عنوان جریمه موافقت کرده است.

227227

کد خبر 1691095

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جذاب ترین بازیگران سینما که کراش همه اند + 16 استایل ترند و مدلینگی که ایسنتاگرام را تر...