سوالات و پاسخهای مهم درباره زگیل تناسلی


سوالات و پاسخهای مهم درباره زگیل تناسلی

مبتلایان به زگیل تناسلی ، منعی برای ازدواج ندارند، لیکن به علت اینکه این بیماری به شدت مسری است، در صورتی که فردی که می خواهند با وی ازدواج کنند هنوز آلوده نشده است، حتما باید واکسن گاردازیل تزریق نماید.

سوالات و پاسخهای مهم درباره زگیل تناسلیشفاآنلاین>سلامت جنسی>هرفردی باید این مطلب را بخواندوآگاه شود که آیا مبتلایان به زگیل تناسلی می توانند ازدواج کنند؟

به گزارش شفاآنلاین:مبتلایان به زگیل تناسلی ، منعی برای ازدواج ندارند، لیکن به علت اینکه این بیماری به شدت مسری است، در صورتی که فردی که می خواهند با وی ازدواج کنند هنوز آلوده نشده است، حتما باید واکسن گاردازیل تزریق نماید.


آیا زگیل تناسلی مانعی برای بچه دار شدن است و در بارداری به جنین منتقل می شود؟

زگیل تناسلی در باروری و بچه دار شدن هیچ مشکلی ایجاد نمی کند.
ویروس زگیل تناسلی ویروس سطحی است و شواهدی از ورود آن به خون مشاهده نشده و در حین بارداری نیز به شرط سلامت کیسه آب مادر به جنین منتقل نمی شود لیکن در هنگام زایمان طبیعی چنانچه نوزاد از کانال زایمان آلوده عبور کند احتمال ورود ویروس به حنجره نوزاد و ایجاد پاپیلوم حنجره وجود دارد به همین علت عده ایی از متخصصان معتقدند که زایمان در این افراد بهتر است به روش سزارین باشد.

اگر یکی از زن و شوهر مبتلا به زگیل تناسلی باشند، چقدر احتمال دارد دیگری هم مبتلا شود؟
اگر یکی از زوجین که با هم رابطه جنسی دارند، مبتلا به زگیل تناسلی باشد احتمال آلودگی دیگری نزدیک به یقین است، لیکن ممکن است بدون علامت باشد.

آیا زن و شوهری که زگیل تناسلی دارند می توانند رابطه جنسی داشته باشند؟

زن و شوهری که یکی یا هر دو مبتلا به زگیل تناسلی هستند و قبل از ابتلا یا مشاهده ضایعات با هم رابطه جنسی داشته اند، منعی برای رابطه جنسی ندارند.

کدام یک از زوجین مبتلا دیگری را آلوده نموده است؟

توصیه اکید به تمامی زوجین مبتلا به این بیماری آن است که در این مقوله وارد نشوند این مطلب ازکانال سکسولوژی میباشدچرا که اولا هیچ نفع تشخیصی و درمانی در آن وجود ندارد و کمکی نیز از نظر مدیریت درمان به شما و پزشکتان نمیکند ثانیا این قضیه اثبات پذیز نمی باشد.

مبتلایان به زگیل تناسلی در خانه چه احتیاطاتی بکنند؟

مبتلایان به این بیماری در خانه بجز جداسازی لباس زیر، حوله، لیف، صابون و تیغ که از بدهیات اولیه بهداشت فردی است نیاز به اقدامات بهداشتی وسواس گونه ندارند. به یاد داشته باشید که این ویروس از طریق دستگیره در ،شیر آب و سایر تماس های روزمره منتقل نمی شود. اگر همه اعضای خانواده از یک توالت فرنگی(نه ایرانی) مشترک استفاده میکنند بهتر است از پدهای یک بار مصرف مخصوص که بر روی توالت فرنگی قرار میگیرد استفاده کنند و اگر در این خانواده ها افراد بالای 12سال زندگی می کنند تزریق واکسن گاردازیل به آنها توصیه میشود.

آیا استفاده از کاندوم از ابتلای به زگیل تناسلی جلوگیری می کند؟
میزان سرایت را کاهش می دهد ولی چون انتقال از طریق پوست به پوست است ،احتمال انتقال از سایر مناطق آلوده پوست از بین نمی رود.

آیا زگیل های تناسلی سرطانی می شوند؟
زگیل های تناسلی به خودی خود ضایعاتی خوش خیم هستند و تبدیل آنها به ضایعات که انواعی از آن موجب (HPV) سرطانی نادر است. ولی ویروسهای پاپیلوم انسانی زگیل تناسلی می شوند انواع دیگری هم دارند که زگیل تناسلی ایجاد نمی کنند ولی با بدخیمی های دهانه رحم ،واژن ،آلت و مقعد در ارتباط هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت جنسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته