تولید روزانه 570 میلیون مترمکعب گاز در پالایشگاه‌های مجتمع گاز پارس‌جنوبی


تولید روزانه 570 میلیون مترمکعب گاز در پالایشگاه‌های مجتمع گاز پارس‌جنوبی

‌به گزارش شانا به نقل از شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، احمد باهوش روز پنجشنبه (۱۲ آبان‌ماه) در دومین روز نشست هم‌اندیشی «ورود به فصل سرما» به میزبانی پالایشگاه شهید هاشمی‌نژاد در مشهد مقدس گفت: ارتش سیزده نفره مجتمع گاز پارس‌جنوبی با همه توان برای...

‌به گزارش شانا به نقل از شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، احمد باهوش روز پنجشنبه (۱۲ آبان‌ماه) در دومین روز نشست هم‌اندیشی «ورود به فصل سرما» به میزبانی پالایشگاه شهید هاشمی‌نژاد در مشهد مقدس گفت: ارتش سیزده نفره مجتمع گاز پارس‌جنوبی با همه توان برای تولید گاز موردنیاز در کشور آماده است و با برنامه‌ریزی دقیق و منظم برای چرخش اقتصاد و عزت کشور حرکت می‌کند.

وی افزود: هم‌اکنون سهم گاز از سبد انرژی فسیلی کشور ۷۳.۷ درصد و سهم پارس جنوبی از تأمین این نیاز کشور بیش از ۵۰ درصد از این مقدار است که در مجموع تولید و وجود ۵۰ درصد از مخازن ذخیره‌سازی گاز ایران ۷۵ درصد گاز کشور در ۱۳ پالایشگاه این مجتمع تولید می‌شود.

مدیرعامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی بیان کرد: امروز گاز به‌عنوان اصلی‌ترین تأمین‌کننده انرژی کشور و ارتباط تنگاتنگ با تولیدات صنایع مختلف تجاری، صنعتی، گردشگری و برای همه فصل‌های سال اهمیتی بسیار دارد، با این جایگاه و اهمیتی که تأمین گاز در امنیت، تولید، صنعت و تجارت کشور به دست آورده است، دیگر نمی‌توان شاخص اوج مصرف و اهمیت ویژه آن را تنها برای فصل سرد سال در نظر گرفت و باید در همه ماه‌های سال به آن توجه ویژه و نگاهی ژرف داشت.

باهوش اظهار کرد: با برنامه‌ریزی شاخص می‌توان به تولید و فرآورش گاز و محصولات جانبی سرعت داد و در سایه همدلی و کارگروهی، فعالیت نو و فناورانه بهترین اقدام‌ها را در مجتمع گاز پارس جنوبی ثبت کرد.

وی به جایگاه رفیع منابع انسانی در مجتمع گاز پارس جنوبی اشاره و تصریح کرد: مجتمع فاخر گاز پارس جنوبی اکنون با ۱۷ هزار و ۸۸۹ نفر نیروی کارآمد به‌صورت رسمی، پیمانی و قراردادی فعال هستند و این مجتمع گازی روزانه توانایی تولید ۷۵۰ هزار میلیون متر مکعب گاز را داراست.

مدیرعامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی همچنین از ظرفیت تولیدی میعانات گازی و مشتقات آن سخن گفت و تصریح کرد: توانایی تولید روزانه ۲۵ هزار تن گاز مایع و ارسال به اسکله برای بخش صادرات و ذخیره سازی ۷۵۰ هزار بشکه در روز بخشی از فعالیت های مهم و حیاتی مجتمع گاز پارس جنوبی است.

باهوش از کسب افتخارات متعدد همکاران و فرزندان کارکنان این مجتمع در مسابقات مهم اشاره و بیان کرد: کسب مقام نایب قهرمانی آتش نشانان کشور و حضور تیم منتخب آتش‌نشانان مجتمع پارس‌جنوبی به‌عنوان تیم ملی ایران برای حضور در مسابقات جهانی که منجر به کسب مقام دهم در میان ۲۸ کشور شرکت کننده و حضور مقتدرانه فرزندان دختر زیر ۱۷ سال کارکنان در مسابقات المپیاد ورزشی شرکت ملی گاز و کسب عناوین مهم قهرمانی، تنها بخش‌هایی از این افتخارهای مهم در مجتمع است.

وی تأکید کرد: متخصصان و کارکنان مجتمع گاز پارس جنوبی با اقتدار و آمادگی کامل به‌عنوان سرباز کشور در سنگر اقتصادی، خدمت صادقانه خود را برای آسایش و رفاه هموطنان و تأمین گاز موردنیاز مردم در فصل سرد سال با شتاب ادامه خواهند داد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه نفت و گاز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اظهارات جدید رئیس موساد درباره توافق با حماس برای مبادله اسرا