مکمل های گیاهی ایران به صربستان و شرق آسیا صادر می شود


مکمل های گیاهی ایران به صربستان و شرق آسیا صادر می شود

بر اساس توافقات انجام شده در حاشیه ششمین نمایشگاه گیاهان دارویی قرار است مکمل‌های گیاهی، محصولات آرایشی و بهداشتی شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی به صربستان و شرق آسیا صادر شود.

مکمل های گیاهی ایران به صربستان و شرق آسیا صادر می شود

به گزارش گروه علم و آموزش ایران اکونومیست، ششمین دوره جشنواره و نمایشگاه گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و طب سنتی از ۱۰ تا ۱۳ آبان جاری در مصلای تهران برگزار شد و طی این چهار روز با برپایی برنامه‌های متعدد، توانمندی‌های دانش‌بنیان‌های فعال در عرصه دارویی به بازدیدکنندگان داخلی و خارجی ارایه شد.

رویداد پیچ و ریورز پیچ، یکی از این رویدادها بود که در این رویداد حدود ۱۳ سخنرانی در پاویون بین‌المللی نمایشگاه برگزار شد و طی آن هشت شرکت دانش‌بنیان ایرانی توانمندی فناورانه، دستاورد علمی و محصولات خود را به نمایندگان خارجی معرفی کردند. صربستان، برونئی، بلاروس و عراق از جمله کشورهایی بودند که نیازهای خود را با شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی مطرح کردند.

طرف های ایرانی و خارجی مذاکرات خوبی داشتند و قرار است در قالب همکاری‌های مشترک به تعاملات فناورانه خود ادامه دهند.

از آنجا که صربستان با ایران روابط خوبی دارد، پس از مذاکرات و استقبال از محصولات دانش‌بنیان ایرانی در حوزه گیاهان دارویی به خصوص مکمل‌های گیاهی، محصولات آرایشی و بهداشتی قرار شد این محصولات به صربستان صادر شود.

همچنین نتیجه مذاکرات با عراق به مرحله‌ای رسید که محصولات دانش‌بنیان ایرانی حوزه گیاهان دارویی توسط این کشور توزیع می شود. قالب همکاری در راستای صادرات محصولات است.

همچنین در مذاکرات با برونئی این کشور اعلام آمادگی کرد که محصولات دانش‌بنیان ایرانی را مورد استفاده قرار دهد.

بر اساس اعلام ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی، فرآورده های طبیعی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در پایان این نمایشگاه سه یادداشت تفاهم(MOU) بین این ستاد و کشورهای صربستان، ونزوئلا و عراق امضا شد تا در آینده نزدیک به توافقاتی برسند.

به گزارش ایران اکونومیست، در فضای کارآفرینی امروزه رویدادهای جدیدی به منظور ایجاد فضای رقابتی بهتر و پیشرفت سریع‌تر در حوزه‌های مختلف صنعتی و خدماتی طرح ریزی شده‌اند. یکی از این رویدادها ریورس پیچ یا چالش معکوس است. در این رویداد سازمان‌ها و صنایع و شرکت‌ها نیازهای خود را برای تیم‌های استارتاپی ارایه می‌کنند و تیم‌ها محصولات و خدمات نوآور خود را به بهترین شکل ممکن متناسب با نیازهای آن مجموعه خلق می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اندوه