17 درصد دانش‌بنیان‌ها در زمینه صنعت نفت فعالیت می‌کنند


17 درصد دانش‌بنیان‌ها در زمینه صنعت نفت فعالیت می‌کنند

به گزارش خبرنگار شانا، احسان ثقفی امروز (شنبه، ۱۴ آبان‌ماه) در همایش «توسعه روابط با شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور» که به همت شرکت پتروشیمی بندر امام برگزار شده است، با بیان اینکه دانش‌بنیان بودن پایه پیشرفت صنعت و اقتصاد کشور است، اظهار کرد: هر...

به گزارش خبرنگار شانا، احسان ثقفی امروز (شنبه، ۱۴ آبان‌ماه) در همایش «توسعه روابط با شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور» که به همت شرکت پتروشیمی بندر امام برگزار شده است، با بیان اینکه دانش‌بنیان بودن پایه پیشرفت صنعت و اقتصاد کشور است، اظهار کرد: هر حرکت و پویشی اگر مبتنی بر دانش باشد پایدار خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه دریچه ورود به بازار خارج از کشور و توسعه ارزآوری منوط به فعالیت‌های دانش‌محور است، افزود: گردش مالی شرکت‌های دانش‌بنیان در پنج سال گذشته ۱۰ برابر شده، به‌طوری‌ که از ۳۵ هزار میلیارد تومان به ۳۵۰ هزار میلیارد تومان در ابتدای سال ۱۴۰۱ رسیده است.

رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ادامه داد: حدود ۱۷ درصد شرکت‌های دانش‌بنیان در زمینه نفت، گاز و پتروشیمی فعالیت می‌کنند و ۴۰ درصد فعالان دانش‌بنیان در این حوزه عضو انجمن استصنا هستند.

به گفته ثقفی، تعداد اعضای انجمن استصنا که فعالیت دانش‌بنیانی دارند ۲۳۱ شرکت هستند که ۴ درصد شرکت‌های دانش بنیان کشور را که ۶ هزار شرکت هستند دربرمی‌گیرند، اما همین ۴ درصد حدود ۱۰ درصد گردش مالی شرکت‌های دانش‌بنیان را عهده‌دار هستند که این رقم ظرفیت افزایش را با حمایت‌های منطقی داراست.

وی به تشکیل شورای شرکت‌های دانش‌بنیان در استصنا اشاره و اظهار کرد: این شورا نیازها را شناسایی و محصولات دانش‌بنیان را ارائه و مسیر ارائه و دستیابی به محصولات دانش‌بنیان را هموار می‌کند.

رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت تأکید کرد: همه قراردادهایی که پیرو امضای تفاهم‌نامه با هلدینگ خلیج فارس در دو سال گذشته با شرکت‌های زیرمجموعه این هلدینگ منعقد شد تا سال ۱۴۰۰ عملیاتی شده و پایان یافته است و توانایی لازم برای همکاری‌های آینده نیز وجود دارد.

همایش «توسعه روابط با شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور» به‌مدت دو روز از امروز (شنبه، ۱۴ آبان‌ماه) از سوی شرکت پتروشیمی بندر امام به‌عنوان یکی از شرکت‌های تابع هلدینگ خلیج فارس در پژوهشگاه صنعت نفت برگزار می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه پتروشیمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید