مکمل های گیاهی و محصولات آرایشی بهداشتی ایرانی صادر می شود


مکمل های گیاهی و محصولات آرایشی بهداشتی ایرانی صادر می شود

طبق توافقات انجام شده در نمایشگاه گیاهان دارویی قرار است مکمل های گیاهی، محصولات آرایشی و بهداشتی شرکتهای دانش بنیان ایرانی به صربستان و شرق آسیا صادر شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، ششمین دوره جشنواره و نمایشگاه گیاهان دارویی، فراورده های طبیعی و طب سنتی، در این رویداد که طی ۴ روز در مصلی تهران برگزار شد. برنامه های متعددی در راستای ارائه توانمندی های دانش بنیان های فعال در عرصه دارویی برگزار شد.

رویداد پیچ و ریورز پیچ، یکی از این رویدادها بود که حدود ۱۳ سخنرانی در پاویون بین المللی نمایشگاه برگزار شد. ۸ شرکت دانش بنیان ایرانی توانمندی فناورانه، دستاورد علمی و محصولات خود را به نمایندگان خارجی معرفی کردند.

صربستان، برونه ای، بلاروس، عراق از جمله کشورهایی بودند که نیازهای خود را با شرکتهای دانش بنیان ایرانی مطرح کردند. طرف ایرانی و خارجی هردو مذاکرات خوبی داشتند و قرار است که در قالب همکاری های مشترک به تعاملات فناورانه خود ادامه دهند.

از انجایی که صربستان با ایران روابط خوبی دارد پس از مذاکرات و استقبال از محصولات دانش بنیان ایرانی در حوزه گیاهان دارویی خصوصا مکمل های گیاهی، محصولات آرایشی و بهداشتی قرار شد این محصولات به کشورشان صادر شود.

همچنین نتیجه مذاکرات با عراق به مرحله ای رسید که محصولات دانش بنیان ایرانی حوزه گیاهان دارویی توسط این کشور توزیع شود و قالب همکاری در راستای صادرات محصولات بوده است.

مذاکرات با برونه ای به جایی رسید که این کشور اعلام آمادگی کرد که محصولات دانش بنیان ایرانی را مورد استفاده قرار دهد.

همچنین در پایان این نمایشگاه ۳ قرار داد MOUبین ستاد توسعه فناوری‌های گیاهان دارویی،فراورده های طبیعی و طب سنتی و صربستان، ونزوئلا، عراق امضا شد تا در آینده نزدیک به توافقاتی برسند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!