هشدار وزیر آموزش و پرورش به تلاش دشمن برای ترویج بی‌اخلاقی بین دانش‌آموزان


هشدار وزیر آموزش و پرورش به تلاش دشمن برای ترویج بی‌اخلاقی بین دانش‌آموزان

وزیر آموزش و پرورش گفت: دشمنان می‌خواهند امنیت کشور را خدشه‌دار کنند و حمله تروریستی به حرم احمد بن موسی(ع) توسط عمال استکبار و آمریکا در همین راستا بوده که البته این اقدام وحدت ملت را بیشتر کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در یادواره 128 شهید دانش‌آموز هنرستان فنی ماندگار قدس قم که در آستانه کنگره ملی 6090 شهید استان قم برگزار شد، اظهار داشت: بسیاری از شهدای علمی با کمترین امکانات و از شهرهای مختلف کشور توانستند با تلاش خود در عرصه‌های مختلف جزو سرآمدان دنیا باشند که ضرورت دارد دانش‌آموزان را با این دستاوردهای علمی دانشمندان شهید آشنا کنیم.

وی عنوان کرد: پس از شیوع کرونا باید واکسن در اختیار داشتیم تا جلوی مرگ و میرها گرفته شود که از ورود واکسن به کشور جلوگیری می‌شد، اما امروز به همت تلاش دانشمندان ما انواع واکسن ساخته شده و صادر نیز می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش افزود: تولید واکسن پروسه‌ای زمان‌بر و طولانی مدت است و این باورپذیر نبود که ایران بتواند روزی واکسن کرونا تولید کند.

وی ابراز کرد: دبیرکل سازمان ملل از رئیس جمهور عذرخواهی کرده بود که نتوانستند در دوران کرونا به ایران واکسن دهند که رئیس جمهور در پاسخ گفتند که «ما در حال حاضر 6 نوع واکسن کرونا تولید و به کشورهای مختلف صادر می‌کنیم».

نوری ادامه داد: این کارهای علمی نتیجه رشادت‌های شهدا و رزمندگان در طول جنگ هشت ساله تحمیلی بوده است که اگر این امنیت را امروز نداشتیم پیشرفت‌ها امکانپذیر نبود و اقتدار امروز حاصل نمی‌شد.

وی تاکید کرد: دشمن می‌خواهد رویش‌های علمی کشور را مورد هدف قرار دهد که مکان این رویش‌ها نیز مدارس و دانشگاه‌ها است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: دشمنان می‌خواهند امنیت کشور را خدشه‌دار کنند که حمله تروریستی به حرم احمد بن موسی(ع) توسط عمال استکبار و آمریکا در همین راستا بوده که البته این اقدام وحدت ملت را بیش از پیش کرد.

نوری بیان کرد: دشمنان در پی از بین بردن اخلاق و معنویت در بین نسل جوان و جامعه هستند که باید در این زمینه مراقب بود و این هدف را به روش‌های مختلفی دنبال می‌کنند که بازی‌های رایانه‌ای از جمله آنان است که به نوعی ترویج بی‌اخلاقی می‌کنند.

وی گفت: بسیاری از ابتکارات رزمندگان در جنگ عجیب بود که توانستند از معبرهای سخت عبور کرده و حتی جلوتر حرکت کنند.

نوری تصریح کرد: باید گوش به فرمان امامین انقلاب باشیم و هر یک دانش آموزان ما می‌توانند یک شهید زین‌الدین باشند که در عرصه‌های مختلف مؤثر و نقش آفرینی داشته باشند.

وی عنوان کرد: المپیاد ترکیبات با حضور 42 کشور جهان برگزار شد که ایران راهبر آنان بود و بیشتر رتبه‌های را بچه‌های ایران کسب کردند، اما این رویداد در جهان انعکاس داده نشد.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: راه شهدا را باید تداوم ببخشیم که روزگاری احساس کردند باید از پشت میز درس به میدان جبهه‌ها بروند تا از کشور دفاع کنند و امروز برگزاری یادواره شهدا در مدارس برای آشنایی با شهدا بسیار مؤثر است.

وی خاطرنشان کرد: امسال 70 هزار دانش‌آموز هنرستانی را اضافه کردیم که این بدان معنا است 70 هزار نیروی حرفه‌ای کار در آینده خواهیم داشت و تلاش می‌شود هنرستان‌ها با مراکز دانش بنیان متصل کنیم.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز