صربستان پیشنهاد آلمان و فرانسه درباره کوزوو را رد کرد


صربستان پیشنهاد آلمان و فرانسه درباره کوزوو را رد کرد

وزیر خارجه صربستان اعلام کرد که استقلال کوزوو بدون اجازه این کشور موضوعی رد شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزیر خارجه صربستان اعلام کرد این کشور طرح پیشنهادی فرانسه و آلمان در رابطه با مناقشه کوزوو را رد کرده است.

«ایویکا داچیچ» وزیر امور خارجه صربستان روز یکشنبه اعلام کرد که صربستان طرح حل و فصل مسالمت آمیز مسئله کوزوو را که از سوی فرانسه و آلمان پیشنهاد شده است، رد کرده است.

وزیر خارجه صربستان تاکید کرد دلیل رد این پیشنهاد این است که بر مبنای این پیشنهاد این استان جدا شده، بدون به رسمیت شناختن رسمی از سوی بلگراد، به عضویت سازمان ملل متحد در خواهد آمد.

داچیچ در گفتگو با یک رسانه صربستانی تاکید کرد: مسئله این است که استقلال کوزوو از قبل تمام شده است، اما ما آن را قبول نداریم.

بنا به گفته وزیر خارجه صربستان، این ابتکار عمل ارائه شده از سوی فرانسه و آلمان پیشنهاد می کند که بلگراد در ازای پیوستن کوزوو به سازمان ملل متحد، به سرعت به عضویت اتحادیه اروپا درآید.

با تشدید تنش‌ها، صرب‌های کوزوو از تمام نهادهای محلی و ملی قدرت کوزوو خارج شدند. «گوران راکیچ»، رهبر صرب‌های کوزوو بیانیه‌ای درباره خروج از دولت کوزوو ارائه کرد. علاوه بر این، قانونگذاران صربستان اعلام کردند که از پارلمان خارج می‌شوند، سپس قضات و رؤسای شهرداری‌ها استعفای خود را اعلام کردند.

همچنین رؤسای پلیس صربستان یونیفورم ها رسمی خود را به نشانه اعتراض بیرون آوردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طَرح ِ اَندام ِ درد