قیمت نفت تا پایان سال 100 دلار می ماند


طی ماه های گذشته و در پی تحولات رخ داده در جهان، قیمت حامل های انرژی با نوسانات و بعضا شرایط دشواری مواجه بود. در این راستا سازمان اوپک پلاس اعلام کرد، تصمیم دارد قیمت نفت را تا پایان سال روی ۱۰۰ دلار ثابت...

قیمت نفت تا پایان سال 100 دلار می ماند

طی ماه های گذشته و در پی تحولات رخ داده در جهان، قیمت حامل های انرژی با نوسانات و بعضا شرایط دشواری مواجه بود. در این راستا سازمان اوپک پلاس اعلام کرد، تصمیم دارد قیمت نفت را تا پایان سال روی ۱۰۰ دلار ثابت نگهدارد.

به گزارش سیناپرس، محمد ارکب وزیر انرژی و معادن الجزایر اعلام کرد: تصمیم کشورهای اوپک پلاس در اوایل اکتبر برای کاهش تولید نفت به تثبیت قیمت این ماده در سطح ۱۰۰ دلار در هر بشکه تا پایان سال کمک خواهد کرد.

وی در ادامه توضیحاتش افزود: با وجود کاهش قیمت نفت و نگرانی‌های رکود جهانی، آخرین تصمیم کشورهای اوپک پلاس برای کاهش تولید ۲ میلیون بشکه در روز باید تعادل بازار و ثبات قیمت نفت را تا پایان سال در سطح ۱۰۰ دلار در هر بشکه نگه دارد.

گفتنی است قیمت نفت پس از سقوط بی سابقه بازارها در اوایل سال ۲۰۲۰ به دلیل ظهور و شیوع ویروس کرونا بهبود یافت.کشورهای عضو اوپک پلاس در نشست ۵ اکتبر در وین توافق کردند که از نوامبر تولید نفت خود را به میزان ۲ میلیون بشکه در روز کاهش دهند و این توافق را تا پایان سال ۲۰۲۳ تمدید کردند.

مترجم: سید یوسف دراوی زاده
منبع: tass

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس