ضرورت تغییر فرآیندها در جذب اعضای هیات علمی دانشگاههای علوم پزشکی


ضرورت تغییر فرآیندها در جذب اعضای هیات علمی دانشگاههای علوم پزشکی

مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر ضرورت تغییر فرآیندها برای شناسایی و دعوت از نیروهای با استعداد به عنوان هیات علمی دانشگاه های علوم پزشکی کشور تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علوم‌ پزشکی ایران، دکتر سید محمد پورحسینی؛ مشاور وزیر بهداشت و مدیر کل حوزه وزارتی در کارگاه توانمندسازی هیأت های اجرایی جذب دانشگاه های علوم پزشکی کشور گفت: اعضای هیأت علمی سرمایه های اصلی دانشگاهها در کشور هستند.

وی با بیان اینکه برای جذب اعضای هیأت علمی مراحلی در نظر گرفته شده که یکی از آنها استعدادیابی است، افزود: مرحله استعدادیابی شش سال طول می کشد و مرحله بعدی رشد و بالندگی فرد است که معمولا حدود ده سال زمان نیاز دارد.

پورحسینی گفت: اگر بخواهیم جذب اعضای هیأت علمی را به شکل قدیمی و به صورت فراخوان ادامه دهیم، ممکن است دانشگاهها در تکمیل کادر آموزشی دچار مشکل بشوند. بنابراین هیأت های اجرایی جذب باید مکانیسم هایی برای شناسایی و دعوت از نیروهای با استعداد داشته باشند.

وی با اشاره به این که هیأت های اجرایی جذب مهم ترین جایگاه را در ارکان نظام علمی و آموزشی کشور دارند، افزود: قطب های آموزشی با هدایت استعدادها باید کمک کنند تا رشد علمی و متوازن در دانشگاه ها داشته باشیم.

مشاور وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: اگر می خواهیم در آینده رتبه اول منطقه باشیم با اختیاراتی که در دست دانشگاه ها است، نیروهای متعهد و متخصص را جذب کنید.

در ادامه این کارگاه، دکتر سعید چنگیزی آشتیانی؛ رئیس مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت گفت: آشنایی اعضای هیأت علمی با آخرین مصوبات شورای هیات عالی جذب، تغییرات در نحوه و هوشمندسازی سامانه جذب امری ضروری است.

وی با بیان اینکه در آستانه برگزاری نوزدهمین فراخوان جذب اعضای هیات علمی وزارت بهداشت هستیم، افزود: هر گونه پیشنهاد جدیدی که در کارگاه توانمندسازی هیأت های اجرایی جذب دانشگاه های علوم پزشکی کشور مطرح شود، در صورتیکه به ارتقای دانش و اطلاعات و کیفی سازی روند جذب کمک کند، به عنوان یک تبصره یا قانون در هیات مرکزی جذب مستقر در وزارت بهداشت و هیات عالی جذب در شورای انقلاب فرهنگی تصویب می شود.

چنگیزی آشتیانی اظهار داشت: امیدواریم در پایان کارگاه شاهد ارتقای دانش و اطلاعات به روز هیات های اجرایی جذب باشیم.

در ادامه دکتر عبدالرضا پازوکی؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به اهمیت به کارگیری علوم شناختی در جذب اعضای هیات علمی، اظهار داشت: باید رویکرد علمی در جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه های علوم پزشکی در نظر گرفته شود.

وی افزود: سند دانشگاه اسلامی ابلاغ شده از سوی شورای عالی فرهنگی باید به عنوان یک راهبرد در جذب اعضای هیأت علمی مورد توجه قرار گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران اظهار امیدواری کرد که با پیگیری وزارت بهداشت و سازمان امور استخدامی مطالبه بر حق دانشگاه ها در راستای جذب اعضای هیأت علمی و راه اندازی رشته های تحصیلی جدید به زودی محقق شود.

وی با بیان این که مهم ترین رسالت دانشگاه ها، آموزش و پرورش دانشجویان است، گفت: امیدواریم در پایان این نشست بتوانیم راهبردهای جدیدی برای ارتقای دانشگاههای علوم پزشکی کشور داشته باشیم.

کارگاه توانمندسازی هیأت های اجرایی جذب دانشگاه های علوم پزشکی کشور پانزدهم آبان ۱۴۰۱ به منظور ایجاد وحدت رویه در بررسی صلاحیت های داوطلبان در جذب هیات علمی در مرکز همایش های رازی برگزار شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا از سال 1969 انسان دیگر بر روی ماه فرود نیامد؟