آلمان از موضع جدید ضدایرانی اتحادیه اروپا خبر داد


آلمان از موضع جدید ضدایرانی اتحادیه اروپا خبر داد

وزارت خارجه آلمان امروز اعلام کرد که مذاکراتی در سطح اتحادیه اروپا برای اعمال بسته جدید تحریمی‌ علیه ایران در حال انجام است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت خارجه آلمان امروز دوشنبه با صدور بیانیه ای از انجام مذاکراتی در سطح اتحادیه اروپا برای اعمال بسته جدید تحریمی‌ علیه ایران خبر داد.

سخنگوی دولت آلمان در این باره گفت: در حال کار بر روی اعمال بسته جدید تحریم‌ ها علیه ایران هستیم. اتحادیه اروپا باید درباره اینکه سپاه پاسداران را تحریم می‌ کند یا خیر تصمیم‌ گیری کند.

در همین ارتباط، خبرگزاری رویترز روز گذشته به نقل از نشریه آلمانی اشپیگل اعلام کرد: آلمان و ۸ کشور دیگر عضو اتحادیه اروپا در حال برنامه ریزی برای گسترش تحریم‌ها علیه ایران برای دربر گرفتن افراد و سازمان‌های مرتبط با «اعمال خشونت علیه معترضان» هستند!

گزارش رویترز در این خصوص اضافه می‌ کند که بر این اساس، بسته‌ ای شامل ۳۱ پیشنهاد روز چهارشنبه هفته آینده در بروکسل با هدف تحریم اشخاص و نهادهای مرتبط مطرح شده است.

این نشریه به نقل از منابعی که نامشان فاش نشده نوشته است که در این طرح جدید علاوه بر نهادها و مقام‌های مذکور، شرکت‌هایی که به این موضوع کمک می کنند هم تحریم خواهند شد.

اشپیگل نوشته که اقداماتی مانند مسدود کردن اموال و ممنوعیت سفر به اتحادیه اروپا از جمله تدابیر تنبیهی برای تحریم شدگان احتمالی خواهد بود.

این نشست در روز ۱۴ نوامبر (۲۳ آبان) برگزار خواهد شد.

مواضع محور غربی در حالی بیان می‌شود که این کشورها با چنین اقدامی به نقض قوانین و موازین بین المللی در خصوص لزوم عدم مداخله در امور داخلی کشورهای مستقل مبادرت ورزیده اند.

«اولاف شولتز» صدراعظم آلمان نیز دوشنبه هفته گذشته گفته بود که اتحادیه اروپا در حال بررسی تحریم‌های بیشتر علیه ایران است.

همچنین در هفته‌های گذشته سخنگوی وزارت خارجه آلمان در ادامه مداخلات غرب در امور داخلی ایران اعلام کرده بود که سفیر ایران در برلین به وزارت خارجه آلمان فراخوانده شده است.

از آغاز اغتشاشات در ایران که به بهانه درگذشت «مهسا امینی» در تاریخ ۱۶ سپتامبر (۲۵ شهریور ماه) رخ داد، این سومین باری بود که سفیر ایران در آلمان فراخوانده می‌شود.

پیشتر ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در نشست خبری در واکنش به اظهارات مداخله جویانه مقامات فرانسوی علیه کشورمان گفته بود: با توجه به اظهارات مقامات فرانسوی، رئیس جمهور این کشور و نوع رفتار و مواضعی که در خصوص تحولات داخلی ایران اتخاذ کردند و همچنین نوع رویکردی که پیش از این در قبال تحولات و اعتراضات داخلی در فرانسه و در قبال انتصابات کارگری اخیری که در این کشور افتاد و مواضع و رویکرد مقامات فرانسوی در این رابطه، به نظر می‌رسد همانطور که اروپایی‌ها تروریسم را به بد و خوب تقسیم می‌کنند، در این زمینه نیز اغتشاش را به خوب و بد تقسیم می‌کنند.

وی افزود: اگر اغتشاشات در ایران باشد، این اغتشاش خوب است، اما اگر در اروپا رخ دهد به اغتشاش بد می‌گویند و مقامات امنیتی با آن برخورد می‌کنند.

کنعانی تصریح کرد: دولت ایران، دولت مسئولیت پذیری است و این را در عمل اثبات کرد. دولت ایران، دولتی است که به نگاه شهروندان احترام می‌گذارد و در دوره چهار ساله با رأی مردم انتخاب می‌شود و به امنیت شهروندان توجه دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | تصویری از یک خواننده زیر زمینی در آغوش علی دایی