معرفی نسل جدید هوندا پایلوت، جذاب‌تر، توانمندتر، لوکس‌تر


معرفی نسل جدید هوندا پایلوت، جذاب‌تر، توانمندتر، لوکس‌تر

نسل جدید و چهارم هوندا پایلوت به‌عنوان بزرگ‌ترین و قوی‌ترین شاسی‌بلند تاریخ این شرکت ژاپنی معرفی شده است. این کراس‌اوور با پیشرانهٔ V6 جدید، فضای زیاد بار و نوع تازه‌ای از ایربگ‌ها، به دنبال جلب نظر خانواده‌های آمریکایی است. نسل جدید پایلوت از...

نسل جدید و چهارم هوندا پایلوت به‌عنوان بزرگ‌ترین و قوی‌ترین شاسی‌بلند تاریخ این شرکت ژاپنی معرفی شده است. این کراس‌اوور با پیشرانهٔ V6 جدید، فضای زیاد بار و نوع تازه‌ای از ایربگ‌ها، به دنبال جلب نظر خانواده‌های آمریکایی است. نسل جدید پایلوت از ظاهری جعبه‌ای شکل بهره می‌برد که توسط تیم هوندا در کالیفرنیا طراحی شده است. این خودرو که از چراغ‌های جدید، جلوپنجره بزرگ و رینگ‌های ۱۸ تا ۲۰ اینچی بسته به تیپ سود می‌برد، ۸۶ میلی‌متر کشیده‌تر از نسل قبلی شده است.

معرفی نسل جدید هوندا پایلوت، جذاب‌تر، توانمندتر، لوکس‌تر

زیر کاپوت پایلوت مدل ۲۰۲۳ یک پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 کاملاً جدید قرار گرفته است که ۲۸۵ اسب بخار قدرت و ۳۵۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. هرچند خروجی این موتور تنها ۵ اسب بخار بیشتر از نسل قبلی است ولی از بلوک آلومینیومی کاملاً جدید منحصربه‌فردی بهره می‌برد و به گفته هوندا، یکی از نرم‌ترین پیشرانه‌ها در این کلاس محسوب می‌شود. همچنین گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک هم به نرم‌تر شدن قوای محرکه کمک می‌کند. به لطف نسل دوم سامانهٔ چهارچرخ محرک کنترل گشتاور بُرداری i-VTM4 هوندا که در تیپ‌های تریل‌اسپرت و الیت ارائه می‌شود، تا ۷۰ درصد از گشتاور موتور می‌تواند به چرخ‌های عقب فرستاده شود. برای پایلوت همچنین پنج حالت رانندگی مختلف شامل معمولی، اقتصادی، برفی، اسپرت و یدک کشی هم در نظر گرفته شده که آخری امکان بکسل کردن ۲۲۷۰ کیلوگرم را فراهم می‌کند.

معرفی نسل جدید هوندا پایلوت، جذاب‌تر، توانمندتر، لوکس‌تر

به گفتهٔ هوندا، نسل جدید پایلوت از ابتدا با در نظر داشتن نسخهٔ آفرودی تریل‌اسپرت طراحی شده و به همین دلیل، به شاسی مستحکم‌تری مجهز شده، فاصلهٔ محوری به ۲,۸۹۰ میلی‌متر افزایش یافته و فاصلهٔ عرضی چرخ‌ها بیشتر شده تا پایداری خودرو بهبود پیدا کند. به گفتهٔ هوندا، این تغییرات به همراه بازتنظیم تعلیق مک‌فرسون جلو و تعلیق کاملاً جدید چند اتصالی در عقب، پایلوت را به خودروی بهتری برای رانندگی روی جاده تبدیل کرده‌اند. بااین‌حال، این کراس‌اوور ژاپنی با پکیج تریل‌اسپرت در آفرود از همیشه توانمندتر خواهد بود. این نسخه ۲۵ میلی‌متر ارتفاع بیشتری از زمین دارد که زوایای حمله، خروج و شکست را بهبود می‌بخشد.

معرفی نسل جدید هوندا پایلوت، جذاب‌تر، توانمندتر، لوکس‌تر

آنتی‌رول بارهای منحصربه‌فرد که برای راحتی در آفرود طراحی شده‌اند، تنظیم منحصربه‌فرد کمک‌فنرها، لاستیک‌های کانتیننتال ترین‌کانتکت و دوربین تریل‌واچ هم نشان می‌دهند که تریل‌اسپرت چیزی بیشتر از یک پکیج ظاهری است. برای این نسخه در داخل هم دوخت نارنجی‌رنگ، نشان‌های ویژگی و کف‌پوش‌های چهارفصل برای محافظت از کف خودرو در برای چکمه‌های گلی یا برفی در نظر گرفته شده است و رنگ آبی آسمانی که در تصاویر می‌بینید هم فقط برای این نسخه ارائه می‌شود.

معرفی نسل جدید هوندا پایلوت، جذاب‌تر، توانمندتر، لوکس‌تر

پایلوت مدل ۲۰۲۳ از کابین کاملاً جدیدی بهره می‌برد که می‌تواند تا هشت نفر را در خود جای دهد. البته کسانی که به حداکثر ظرفیت سرنشین خودرو نیازی ندارند می‌توانند صندلی میانی ردیف دوم را تا کنند تا به یک زیر آرنجی بزرگ با جا لیوانی تبدیل شود. همچنین این صندلی را می‌توان به‌طور کامل از جا درآورد و در کف خودرو قرار داد. فضای پای صندلی‌های ردیف دوم پایلوت ۶۰ میلی‌متر نسبت به قبل افزایش پیدا کرده و حالا دسترسی به صندلی‌های ردیف سوم هم آسان‌تر صورت می‌گیرد. همچنین فضای بار خودرو هم افزایش پیدا کرده و به ۶۳۵ لیتر رسیده که در صورت خواباندن صندلی‌های ردیف سوم و دوم این رقم به ۳۲۲۰ لیتر افزایش پیدا می‌کند.

معرفی نسل جدید هوندا پایلوت، جذاب‌تر، توانمندتر، لوکس‌تر

هوندا قصد داشته پایلوت جدید را به لوکس‌ترین شاسی‌بلند تاریخ خود تبدیل کند و به همین دلیل متریال سطح بالایی را در آن به کار برده است. نمایشگر لمسی حداکثر ۱۰.۲ اینچی (در تیپ بالا ردهٔ الیت)، صفحه آمپر دیجیتالی ۹ اینچی، اپل کارپلی و اندروید اتو، شارژر بی‌سیم با امکان شارژ هم‌زمان دو گوشی در کنار هم و سیستم صوتی پریمیوم Bose با ۱۲ بلندگو ازجمله ویژگی‌های داخلی این ماشین هستند. پایلوت جدید همچنین به‌صورت استاندارد به هشت ایربگ مجهز است که ایربگ سرنشین جلوی آن طراحی سه محفظه‌ای کاملاً جدیدی دارد. این نوع ایربگ که برای اولین بار است که در جهان ارائه می‌شود، برای به حداقل رساندن حرکات سر هنگام برخورد طراحی شده است.

معرفی نسل جدید هوندا پایلوت، جذاب‌تر، توانمندتر، لوکس‌تر

نسل جدید پایلوت همچنین از نسل جدید تکنولوژی‌های ایمنی Honda Sensing هم بهره می‌برد که شامل راداری با زاویهٔ باز ۱۲۰ درجه و دوربین جدید با میدان دید وسیع‌تر می‌شود و توانایی بیشتری در تشخیص اشیاء خواهند داشت. سیستم پایش نقاط کور، کروز کنترل تطبیقی، دستیار حفظ حرکت میان خطوط و… هم ازجمله سیستم‌های ایمنی کراس‌اوور پرچم‌دار هوندا هستند. این خودرو در آلاباما تولید می‌شود و در آخر امسال راهی نمایندگی‌های فروش خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر