بیش از 860 میلیون یورو از طرح جمع‌آوری گازهای مشعل شرق کارون فعال شده است


بیش از 860 میلیون یورو از طرح جمع‌آوری گازهای مشعل شرق کارون فعال شده است

به گزارش شانا به نقل از شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس، علیرضا دانشی، مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در صدر هیئتی از مدیران و کارشناسان این شرکت به همراه محمود امین‌نژاد، مدیرعامل پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس، از نزدیک در جریان وضع...

به گزارش شانا به نقل از شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس، علیرضا دانشی، مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در صدر هیئتی از مدیران و کارشناسان این شرکت به همراه محمود امین‌نژاد، مدیرعامل پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس، از نزدیک در جریان وضع پروژه‌های طرح جمع‌آوری گازهای مشعل منطقه شرق کارون قرار گرفت.

مدیران ارشد و کارشناسان شرکت‌های ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس در این بازدیدها در مدت زمان ۱۲ ساعت با حضور میدانی در پروژه‌های خطوط لوله طرح، سایت‌های کارگاهی منطقه آغاجاری، کارخانه‌های تولید گاز مایع (ان‌جی‌ال‌) ۹۰۰ و ۱۰۰۰ پیشرفت‌های اجرایی، همچنین موانع موجود در اجرای پروژه‌ها را ارزیابی کردند.

محمود امین‌نژاد، مدیرعامل شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس در نشست جمع‌بندی بازید از پروژه‌ها با اشاره به اینکه با همه توان در حال پیشبرد طرح عظیم جمع‌آوری گازهای مشعل منطقه شرق کارون هستیم، اظهار کرد: همکاری همه‌جانبه مجموعه شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب سبب اعتماد، تسهیل و افزایش توان در اجرای این طرح ملی بوده است.

وی افزود: مجموعه ارتباطات و همکاری‌های بین دو شرکت بر پایه اعتمادی ارزشمند شکل گرفته است و همواره مدیران و کارشناسان این دو مجموعه با تأسی از اخلاق حرفه‌ای به‌دنبال اجرای با کیفیت پروژه‌های این طرح ملی در بسترهای فنی و کارشناسی هستند.

مدیرعامل پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس درباره جزئیات اجرای طرح جمع‌آوری گازهای مشعل منطقه شرق کارون گفت: تاکنون بیش از ۸۶۰ میلیون یورو از مجموع یک میلیارد یورو بودجه این طرح در قالب ۱۹ قرارداد EPCC، پنج قرارداد خرید و ۱۰ قرارداد مشاوره در گستره‌های جغرافیایی طرح فعال شده است.

امین‌نژاد ضمن تأکید بر اینکه همه تلاش مجموعه‌های شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس برای استفاده از ظرفیت‌های ساخت داخل به‌کار گرفته‌شده است، یادآور شد: ساخت تعداد ۱۲۰ عدد کمپرسور مورد نیاز اجرای این طرح عظیم از انواع سانتریفیوژ، رفت و برگشتی و چرخشی به سازندگان داخلی واگذار شده که این مهم عزم و اعتماد به توان و دانش متخصصان و سازندگان داخلی را در عمل نمایان می‌کند.

وی در پایان ضمن قدردانی از روحیه جهادی و همکاری مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب به‌عنوان راهبر اصلی این مجموعه عظیم که همواره با نگاه و دغدغه ملی با استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود با رویکردی تسهیل‌گرانه به‌منظور پیشبرد امور طرح گام برداشته است، یادآور شد: تاکنون ارتباطات و همکاری‌های دو مجموعه شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس نه در ساختار قراردادی مالک و سرمایه‌گذار، بلکه همواره نگاه به اجرای این طرح به‌عنوان مأموریتی فراسازمانی و ملی مدنظر قرار گرفته و بی‌شک دستاورد نهایی اجرای این طرح ارزشمند در سپهر صنعت و اقتصاد ایران اسلامی به یادگار خواهد ماند و این افتخاری بزرگ برای سرداران و سربازان صنعت در این طرح محیط زیستی و اقتصادی ملی خواهد بود.

بیدبلند خلیج فارس؛ نمادی از عزت و افتخار در صنعت ایران

علیرضا دانشی، مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب نیز در این نشست تصریح کرد: پیشرفت‌های انجام شده در اجرای طرح عظیم جمع‌آوری گازهای مشعل شرق کارون ثمره تلاش و همکاری دو شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس برای تحقق هدف مشترک ملی حفظ محیط‌زیست، تولید ثروت و صیانت از سرمایه‌های ملی است.

وی اجرای این پروژه عظیم را گامی برای رونق اشتغال و توسعه منطقه اعلام و تأکید کرد: ظرفیت‌های فنی و اجرایی این طرح به‌عنوان دستاورد بزرگ ملی می‌تواند الگویی تازه برای ایجاد زنجیره‌های ارزش و خلق فرصت‌های تازه در کشور ارائه دهد.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب افزود: تعامل‌ها و همکاری‌های مجموعه پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس می‌تواند فصل تازه همکاری‌ها بین شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و این شرکت را ایجاد کند و به این منظور به‌زودی بسته‌های جدید پیشنهادی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب به مجموعه هلدینگ خلیج فارس و شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس ارائه خواهد شد.

دانشی در پایان سخنان خود یادآور شد: ارتباط بین شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و مجموعه هلدینگ خلیج فارس، نماد باور و تلاش به این موضوع است که عرصه تولید و توسعه بستری برای اعتلا و شکوفایی ملی است و برای تحقق این مهم، عزم و اتحادی هم‌دلانه و ارزشمند بین این دو مجموعه شکل گرفته که بی‌شک ثمره‌های این همکاری در آینده بیش از پیش برای ملت عزیز نمایان خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه پتروشیمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403