انتقاد وزیر انرژی عمان از تعیین سقف قیمت برای نفت روسیه


انتقاد وزیر انرژی عمان از تعیین سقف قیمت برای نفت روسیه

وزیر انرژی عمان در واکنش به اعمال محدودیت قیمت بر نفت روسیه اعلام کرد سقف قیمت پایدار نیست.

سلیم العوفی، وزیر انرژی و منابع معدنی عمان، امروز سه‌شنبه علیه اقدام غرب برای اعمال محدودیت (سقف) قیمت بر نفت روسیه سخن گفت و اعلام کرد «جهان نمی‌تواند برای مدت طولانی این روند را ادامه دهد».

العوفی در گفتگو با CNBC در حاشیه بیست و هفتمین کنفرانس احزاب (COP۲۷)، گفت که سقف قیمت «چیزی نیست که بازار نیاز دارد» بلکه یک موضوع سیاسی است. وی احتمال اینکه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و کشورش تحت تاثیر این اقدامات غرب قرار بگیرد را رد کرد.

کشور‌های بلوک غرب اخیرا سعی دارند تحریم‌های شدیدی که در ماه‌های اخیر علیه روسیه وضع کرده اند را تغییر دهند. این کشور‌ها پیش از این اعلام کرده بودند واردات نفت از روسیه را به طور چشمگیری کاهش خواهند داد. با این حال، پیش از اجرایی شدن این تحریم‌ها در ماه دسامبر، اروپا و آمریکا به دنبال تغییر آن و ایجاد کردن سقف قیمت برای نفت روسیه هستند. تصمیم اخیر اوپک پلاس ممکن است چنین طرحی را با مشکل مواجه کند، زیرا با کاهش تولید نفت، تعیین سقف قیمت چندان در دسترس نخواهد بود.

اخیرا، گروه اوپک پلاس به رهبری عربستان برای کاهش تولید نفت به میزان ۲ میلیون بشکه در روز به توافق رسیدند.

العوفی در مورد مشارکت کشورش در COP۲۷ تاکید کرد که انرژی باید برای همه قابل دسترس، پایدار و پاک باشد. وزیر نفت عمان همچنین از تصمیم سازمان کشور‌های صادرکننده نفت و شرکای آن (اوپک پلاس) برای کاهش تولید نفت دفاع کرد و گفت که برای ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضا به اقدامات شجاعانه‌ای مانند آن نیاز است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


در مسکو عدم واکنش سران شورای اروپا به حمله تروریستی در کروکوس را شرم آور خواندند