بارش شدید باران در جیرفت/ مدارس تعطیل شد


بارش شدید باران در جیرفت/ مدارس تعطیل شد

مدارس ابتدایی شهرستان جیرفت به‌علت بارندگی شدید و آبگرفتگی معابر تعطیل است و مدارس دیگر مقاطع این شهرستان و مدارس دیگر نقاط استان باز است.

بنا به اعلام روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان مدارس ابتدایی شهرستان جیرفت به‌علت بارندگی شدید و آبگرفتگی معابر صبح امروز چهارشنبه ۱۸ آبان ماه تعطیل است و مدارس دیگر مقاطع این شهرستان و دیگر مناطق استان باز است و رفت‌وآمد دانش‌آموزان در آن جریان دارد.

مریم سلاجقه کارشناس هواشناسی استان کرمان با بیان اینکه "از شب گذشته در شهرستان‌های مختلف استان از جمله جیرفت، رابر، سیرجان و زهکلوت بارش باران را داشتیم"، اظهار داشت: امروز تمام مناطق استان تحت تأثیر این سامانه هستند.

وی با ابراز اینکه "بارش‌های امروز در برخی از مناطق استان همراه با رعد و برق خواهد بود و تندباد‌های لحظه‌ای را نیز خواهیم داشت"، گفت: این بارش‌ها به‌صورت پراکنده است و آبگرفتکی معابر به‌صورت نقطه‌ای است.

کارشناس هواشناسی استان کرمان با بیان اینکه "این سامانه امروز در سطح استان فعال است"، افزود: کاهش کیفیت هوا و احتمال بروز خسارت به‌علت شدت وزش باد، آبگرفتگی معابر عمومی و جاری شدن روان‌آب از بالادست و احتمال لغزندگی سطح جاده‌های کوهستانی به‌واسطه بارش برف دور از انتظار نیست.

بنا به اطلاعیه اداره‌کل هواشناسی استان کرمان، از اواخر وقت روز گذشته سه‌شنبه فعالیت سامانه بارشی از سمت غرب استان آغاز و طی روز چهارشنبه در اکثر مناطق بارش باران و وزش تندباد‌های لحظه‌ای پیش‌بینی می‌شود.

وزش باد به‌نسبت شدید، گرد و خاک، بارش باران، رعد و برق و در ارتفاعات و مناطق کوهستانی بارش برف از این سامانه اعلام شده است که در روز سه‌شنبه نیمه غربی استان و روز چهارشنبه شهرستان‌های کرمان، ارزوئیه، انار، بافت، بردسیر، بم، جیرفت، رابر، راور، راین، رفسنجان، زرند، سیرجان، شهربابک، صفاییه، فاریاب، فهرج، قلعه‌گنج، کهنوج، کوهبنان، گلباف، لاله‌زار، ماهان، منوجان، و میانده جیرفت را درگیر خواهد کرد.

اداره‌کل هواشناسی استان کاهش کیفیت هوا و احتمال بروز خسارت به‌علت شدت وزش باد، آبگرفتگی معابر عمومی و جاری شدن روان‌آب از بالادست و احتمال لغزندگی سطح جاده‌های کوهستانی به‌واسطه بارش برف را دور از انتظار ندانسته و عدم توقف و تردد و چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از صعود به ارتفاعات، اطلاع‌رسانی به‌موقع، آمادگی فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها و سایر دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط جهت اتخاذ تمهیدات لازم برای کاهش خسارات احتمالی را توصیه کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج