بهترین روش‌های حفظ عکس‌های شخصی در فضای ابری


در این مطلب بهترین روش‌های حفظ و نگهداری عکس‌های شخصی در فضای ابری برای کاربران علاقه‌مند ارائه شده است.

اگر تلفن همراه یا لپ‌تاپ شما در دریاچه بیفتد، تکلیف عکس‌های دیجیتالی که سال‌ها ذخیره کرده‌اید، چه می‌شود؟

اگر در جای دیگری به طور ایمن از آن‌ها نسخه پشتیبان تهیه نکنید، احتمالا برای همیشه از بین خواهند رفت. به همین دلیل است که همگام سازی آن‌ها با ابر ایده خوبی است.

با این حال، دلایل زیادی برای انجام این کار وجود دارد. اگر عکس‌های شما در وب ذخیره شده‌اند، می‌توانید نسخه‌های محلی خود را حذف کرده و مقداری فضای روی گوشی خود را آزاد کنید.

علاوه بر این، می‌توان از هر رایانه یا دستگاهی به آن‌ها دسترسی داشت و به راحتی با دوستان یا خانواده به اشتراک گذاشت.

اجازه ندهید ایده نسبت مبهم «ابر» شما را ناامید کند. این مورد فقط به معنی مراکز داده است که توسط شرکت‌هایی مانند مایکروسافت، گوگل یا اپل اداره می‌شوند. شما می‌توانید به صورت رایگان شروع به کار کنید، اما کدام یک برای نیاز‌های شما بهترین است؟

این بستگی به این دارد که آیا شما از طرفداران ویندوز هستید یا گوشی، تبلت و کامپیوتری از تولیدکنندگان مختلف دارید. ما پلتفرم‌های اصلی پشتیبان‌گیری عکس را لیست کرده ایم که از نظر ویژگی‌ها، قیمت و سهولت استفاده در سیستم‌عامل‌های مختلف متفاوت هستند. ما قصد نداریم شما را گام به گام از طریق همه این خدمات راهنمایی کنیم؛ زیرا این در واقع فقط یک مورد نصب برنامه‌ها برای دستگاه‌های شما و اجازه دادن به آن‌ها برای انجام کار است؛ با این حال، ما اطلاعاتی را که برای تصمیم گیری در مورد این که کدام نوع پشتیبان برای شما ایده آل است، در اختیار شما قرار می‎دهیم.

مایکروسافت وان درایو

راه حل ابری که در ویندوز خواهید یافت OneDrive است:

شما ۵ گیگابایت فضای رایگان دریافت می‌کنید، اما می‌توانید آن را تا ۵۰ گیگابایت (۱.۹۹ دلار در ماه) یا ۱ ترابایت (۶.۹۹ دلار در ماه با استفاده از Office ۳۶۵) افزایش دهید. مزیت اصلی این است که یکپارچه سازی ویندوز یعنی همه نرم افزار‌ها در سیستم عامل شما تعبیه شده و بین همه دستگاه‌های ویندوز شما همگام می‌شوند.

برنامه‌هایی برای macOS، Android و iOS وجود دارند، بنابراین مشکلی برای ارسال همه تصاویرتان به فضای ابری وجود ندارد؛ اگرچه تجربه آن به همان راحتی که در ویندوز وجود دارد، نیست. مایکروسافت برخی از ویژگی‌های مفید را نیز به رابط وب اضافه کرده است که به طور خودکار تصاویر شما را با مکان‌ها و انواع آن برچسب‌گذاری می‌کند (مانند داخلی و خارج) تا بتوانید آن‌ها را راحت‌تر پیدا کنید.

OneDrive زیباترین یا کاربرپسندترین رابط کاربری را که تا به حال دیده‌ایم، ندارد؛ اما این کار را انجام می‌دهد و قیمت‌ها رقابتی است. به خصوص اگر دنبال برخی از نرم‌افزار‌های Office نیز باشید. به نظر می‌رسد مایکروسافت مصمم است که این سرویس را بهبود بخشد که دلیل دیگری برای حفظ آن است، به خصوص اگر بیشتر وقت خود را در ویندوز سپری کنید.

بهترین روش‌های حفظ عکس‌های شخصی در فضای ابری

برای طرفداران اپل

در مقابل مایکروسافت OneDrive، اپل iCloud دارد. اگرچه پیگیری خدمات ذخیره‌سازی عکس آن نسبت به نسخه‌های اخیر iOS چندان آسان نبوده است. اکنون اپل سرانجام به سرویس iCloud Photo Library خود پرداخته است که تمام تصاویر شما را با ابر و همچنین سایر سخت افزار‌های اپل که تنظیم کرده‌اید، همگام سازی می‌کند. اگر تمام چیزی که استفاده می‌کنید کیت اپل باشد، واقعا خیلی خوب کار می‌کند. شما ۵ گیگابایت فضا را به صورت رایگان دریافت می‌کنید و می‌توانید آن را تا ۵۰ گیگابایت با ۰.۹۹ دلار در ماه یا تا ۲ ترابایت با ۱۹.۹۹ دلار در ماه افزایش دهید. این واقعا یکی از آن سرویس‌های «تنظیم و فراموش کن» است، زمانی که آن را روشن کردید، می‌توانید نسخه‌های پشتیبان خود را فراموش کنید؛ iOS حتی پیشنهاد می‌کند پس از نمایش تصاویر، مقداری فضای ذخیره‌سازی را در آیفون یا آیپد خود آزاد کنید.

از جنبه منفی، پشتیبانی از ویندوز محدود است و پشتیبانی از اندروید وجود ندارد، بنابراین این واقعا فقط برای طرفداران اپل است. رابط وب نیز نسبتا ابتدایی است، اما در سال گذشته، اپل پیشرفت‌های مفیدی را معرفی کرده است، مانند توانایی iCloud برای برچسب‌گذاری خودکار اشیاء و حتی افراد در تصاویر شما و چند ابزار برای ایجاد بسته‌های برجسته از بهترین عکس‌ها و ویدیو‌های شما.

تصاویر گوگل

برای کسانی که از چندین سیستم عامل استفاده می‌کنند یا می‌خواهند قابلیت جست و جوی بهتری داشته باشند، این گزینه خوبی است. توافق عمومی این است که Google Photos بهترین سرویس ذخیره‌سازی عکس ابری در حال حاضر است. نه تنها در هر نوع دستگاه یا رایانه یا وب بدون زحمت کار می‌کند، بلکه تعداد نامحدودی از عکس‌ها و ویدیو‌ها را به صورت رایگان ذخیره می‌کند، البته به شرطی که برایتان مهم نباشد که اندازه آن‌ها به ۱۶ مگاپیکسل (عکس) یا وضوح ۱۰۸۰p تغییر کند. (فیلم‌ها).

اگر می‌خواهید رزولوشن‌ها و اندازه‌های اصلی را دست نخورده نگه دارید، می‌توانید به گوگل بپردازید تا ۱۵ گیگابایت فضای رایگانی را که با حساب خود دریافت می‌کنید، افزایش دهد.

در وب ابزار‌های دستیار هوشمند برای ایجاد حلقه‌های برجسته از بهترین عکس‌های شما و همچنین برخی از گزینه‌های ویرایش اولیه وجود دارد. عکس‌ها و آلبوم‌ها را می‌توان به راحتی به اشتراک گذاشت و همان طور که از گوگل انتظار دارید، جست و جو بهترین راه است. به دنبال هر چیزی از «غروب آفتاب» تا «سگ» باشید؛ اسکن هوشمند مبتنی بر هوش مصنوعی گوگل تصاویر منطبق را نشان می‌دهد.

دراپ باکس

خارج از سه مورد بزرگ، بهترین جایگزین شخص ثالث برای ذخیره عکس‌های شما در فضای ابری احتمالا دراپ باکس است. خبر بد این است که شما فقط ۲ گیگابایت فضای ناچیز را به صورت رایگان دریافت می‌کنید، اگرچه می‌توانید با ارجاعات و ترفند‌های دیگر این مقدار را کمی افزایش دهید. احتمالا می‌خواهید به سراغ طرح ۱ ترابایتی بروید که هر ماه ۹.۹۹ دلار برای شما هزینه خواهد داشت.

خبر خوب، اما این است که دراپ باکس مانند یک سنگ محکم است و در ویندوز، macOS، Android و iOS یکپارچه کار می‌کند، اگر بین دستگاه‌ها و رایانه‌ها می‌چرخید و می‌خواهید از عکس‌های خود از همه جا نسخه پشتیبان تهیه کنید، ارزش آن را دارد که ماهانه آن را بپردازید.

دراپ باکس هر نوع فایلی را بین دستگاه‌های ثبت‌شده شما و وب همگام‌سازی می‌کند، امکان اشتراک‌گذاری سریع و آسان فایل و پوشه را فراهم می‌کند، اگر روی پروژه‌هایی با افراد دیگر کار می‌کنید بسیار مفید است و حتی یک ابزار یادداشت‌برداری آنلاین مفید به نام Paper دارد.

تصاویر آمازون؛ برای اعضای پرایم و هر کسی که خواستار فضای ذخیره سازی نامحدود است

در نهایت یک راه دیگر نیز به نام تصاویر آمازون وجود دارد که اگر عضو پرایم باشید، جالب است. اعضا از فضای ذخیره‌سازی عکس نامحدود به صورت رایگان با یک حساب پرایم برخوردار می‌شوند. البته فقط ۵ گیگابایت برای ویدیو‌ها و فایل‌های دیگر. تنها گزینه دیگر، برای اعضای پرایم و غیر پرایم به طور یکسان، ۵۹.۹۹ دلار در سال برای ذخیره سازی نامحدود در فضای ابری است.

این یک قیمت مناسب برای تمام فضای ذخیره‌سازی است که همیشه به آن نیاز دارید و به لطف برنامه‌هایی که آمازون برای iOS، Android، macOS و Windows در دسترس قرار می‌دهد، می‌توانید از هر دستگاه و رایانه‌ای که ترجیح می‌دهید استفاده کرده و تصاویر را آپلود کنید.

بهترین روش‌های حفظ عکس‌های شخصی در فضای ابری

در حالی که رابط‌های وب و برنامه از برخی از خدمات دیگری که در این جا ذکر کردیم، عقب مانده است، مثلا هیچ ابزار جست و جو یا ویرایش هوشمندی ندارد، از نظر هزینه تصاویر آمازون ارزش در نظر گرفتن را دارد. راه حل پشتیبان گیری همه جانبه مانند دراپ باکس و تصاویر گوگل، مشکلی در برخورد با دستگاه‌هایی که سیستم عامل‌های مختلف دارند، ندارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فضای مجازی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق