خزایی: ساخت ‌14 فیلم سینمایی در بنیاد سینمای فارابی در دستور کار قرار گرفت


خزایی: ساخت ‌14 فیلم سینمایی در بنیاد سینمای فارابی در دستور کار قرار گرفت

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در بنیاد سینمای فارابی تعداد فیلم‌هایی که برای تولید در دستور کار قرار گرفته ۱۴ فیلم سینمایی است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، محمد خزاعی ظهر امروز در دیدار با استاندار بوشهر استفاده از ظرفیت‌های هنری را یک ضرورت دانست و با اشاره به نقش سینما در کاهش آسیب‌های اجتماعی اظهار داشت: سینما تأثیر به‌سزایی در کاهش مشکلات و آسیب‌های اجتماعی دارد که از این ظرفیت یک ضرورت است.

رئیس سازمان سینمایی با اشاره به اینکه اکنون در عرصه زیرساخت سینما برخی استان‌ها دچار مشکل هستند افزود: حل مشکلات استان بوشهر و ایجاد زیرساخت‌های مناسب و تخصیص بودجه برای حوزه تولید در استان بوشهر مورد توجه ویژه قرار دارد.

وی نگاه عدالت محور برای رشد صنعت سینما را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: استعدادها و ظرفیت‌های مهم و قابل توجهی در عرصه سینما در استان بوشهر وجود دارد که توسعه زیرساخت‌ها یکی از اولویت‌ها است.

وی با بیان اینکه بوشهر تنها استانی است که فاقد سالن است خاطرنشان کرد: برای حل مشکل سالن سینما در استان بوشهر اقدامات مهمی انجام شده و در این راستا حمایت از هنرمندان در این عرصه مورد توجه قرار دارد.

خزاعی، با اشاره به سفر استانی مسئولان سازمان سینمایی به بوشهر گفت: بررسی مشکلات هنرمندان و فیلمسازان و ارائه راهکارهای لازم برای حل مشکلات آنان در دستور کار قرار دارد.

وی از افزایش 30 درصدی سالن‌های سینما در دولت سیزدهم خبر داد و بیان کرد: تعداد سالن‌های سینمای افتتاح شده در یکسال دولت سیزدهم نسبت به 40 سال گذشته 30 درصد افزایش یافته است.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تجهیز حل مشکلات حوزه سینما و حمایت از هنرمندان را از جمله تأکیدات در دیدار با استاندار بوشهر دانست و خاطر نشان کرد: 600 سالن فعال در حوزه سینما در کشور داریم که نسبت به جمعیت و توسعه زیرساخت‌های فرهنگی عقب هستیم .

وی از افتتاح 200 سالن سینما تا پایان سال خبر داد و بیان کرد: در 40 سال 600 سالن و در یک سال گذشته با حمایت وزارت ارشاد، سازمان سینمایی و حوزه هنری اقدامات خوبی انجام شده و در راستای زیرساخت‌های فرهنگی و هنری تا پایان سال شاهد افتتاح 200 سالن خواهیم بود.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم اقدامات مهمی در توسعه زیرساخت‌ها انجام شده است تصریح کرد: در یک سال دولت سیزدهم 30 درصد نسبت به 40 سال در زیرساخت‌ها رشد داشته‌ایم.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تجهیز تمام دفاتر سینمای جوان در استان‌ها خبر داد و خاطر نشان کرد: 60 دفتر و 40 نمایندگی سینمای جوان در استان‌ها فعال است که امکانات آن‌ها بروزرسانی می‌شود.

رئیس سازمان سینمایی با بیان اینکه برای تحقق این مهم مصوبه آن ابلاغ شده است گفت: اکنون منتظر جذب اعتبار هستیم که بتوانیم تجهیزات تمام دفاتر سینمای جوان را بخریم و در این ‌حوزه 180 میلیارد تومان اعتبار تجهیزات و بروزرسانی مکان‌ها و دفاتر سینمای جوان مصوب شده و بخشی نیز برای تولید هزینه می‌شود.

خزاعی رویکرد دیگر را توجه به فیلم کوتاه دانست و خاطر نشان کرد: 70 درصد بودجه سینمای جوان امسال تخصیص یافته و به استان‌ها در حوزه مستند برای نخستین بار 30 درصد بودجه اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه فیلمسازان در استان‌ها می‌توانند آثار خود به دفتر مرکز توسعه سینمای مستند ارسال کنند و از آن بهره بگیرند تصریح کرد: نگاه جدی به فیلمسازان استانی در جشنواره فیلم کوتاه مشهود بود 4 فیلمی که برای اولین بار پروانه فیلمسازی برای سال بعد گرفتند شهرستانی بودند.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از حل مشکلات فیلمسازان خبر داد و بیان کرد: تا پایان 1404 مشکلات عدیده‌ای که در استان‌ها و شهرستان‌ها وجود دارد برطرف و به‌عنوان پایگاه‌های بسیار مهم در عرصه فیلم‌سازی می‌شوند.

خراعی با بیان اینکه در بوشهر 400 میلیون تومان برای فیلم کوتاه در نظر گرفته شده است تصریح کرد: در سال‌های گذشته این مبلغ 200 میلیون تومان بوده 400 میلیون نیز جزء تعهدات استان، استاندار پذیرفته تقریباً 400 درصد افزایش بودجه نسبت به سال قبل در حوزه تولید فیلم کوتاه در استان در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه از فیلمسازان حمایت می‌شود اضافه کرد: تولید برنامه در سازمان سینمایی در دولت کنونی نسبت به دولت گذشته 100 درصد افزایش یافته است.

رئیس سازمان سینمایی اضافه کرد: در بنیاد سینمای فارابی تعداد فیلم‌هایی که برای تولید در دستور کار قرار گرفته 14 فیلم سینمایی است و با برنامه‌های مدون تا پایان 1404 اتفاق‌های خوبی رخ می‌دهد.

انتهای پیام/190/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین زمان نوشیدن قهوه برای مبتلایان به کبدچرب