تولید نمایشگر فوق دقیق با قابلیت کشسانی


تولید نمایشگر فوق دقیق با قابلیت کشسانی

ساخت و عرضه نمایشگرهای لوله شدنی، تاشدنی و خم شدنی پدیده عجیب و تازه ای نیست، ولی این بار یک شرکت تجاری نمایشگری ساخته که در حین استفاده قابل کشیدن و پیچ و تاب دادن است.

تولید نمایشگر فوق دقیق با قابلیت کشسانی

به گزارش راهبرد معاصر، شرکت ال جی نمونه اولیه یک صفحه نمایش 12 اینچی را ساخته که می توان آن را به سادگی کج و کوله کرد. در ساخت این نمایشگر از نوعی سیلیکون استفاده شده که برای تولید لنزهای تماسی نیز استفاده می شود تا یک بستر انعطاف پذیر مقوایی شکل با استفاده از ال ای دی های ریز به عنوان منبع نور تشکیل شود. دقت این نمایشگر 100 پیکسل در هر اینچ است که در مقایسه با بسیاری از نمایشگرها و تلویزیون ها قابل قبول است.

مانند سایر لوازم الکترونیکی قابل کشیدن، سیم‌های داخل نمایشگر مذکور به جای یک خط مستقیم، به شکل حرف S انگلیسی هستند و از این طریق می توانند جریان الکتریسیته را حتی در زمانی که کشیده یا فشرده می‌شوند، منتقل کنند. در این حالت، نمایشگر می تواند تا 20 درصد طول اولیه یا 5 سانتی متر اضافی کشیده شود. این مقدار زیادی نیست، ولی در آینده بیشتر خواهد شد.

قبلا گوشی‌هایی با نمایشگرهای تاشو، تلویزیون‌های لوله شدنی و نمایشگرهایی که می‌توان به‌صورت دستی در زوایای مختلف خم شد، را دیده بودیم. صفحه نمایش کششی جدید ال‌جی می‌تواند در قالب نمایشگرهای پوشیدنی یا قابل اتصال به سطوح منحنی مانند وسایل نقلیه، هواپیما، مبلمان یا بسیاری موارد دیگر استفاده شود./ فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟