عاقبت نامزدهای انتخاباتی تحت حمایت ترامپ در ایالت‌های کلیدی آمریکا


عاقبت نامزدهای انتخاباتی تحت حمایت ترامپ در ایالت‌های کلیدی آمریکا

نامزدهای انتخاباتی تحت حمایت رئیس جمهور سابق آمریکا وضعیت خوبی در جدول شمارش آرای ایالت‌های کلیدی ندارند.

وبگاه «آکسیوس» روز چهارشنبه در گزارشی به وضعیت نامزدهای تحت حمایت «دونالد ترامپ » در انتخابات جاری آمریکا در ایالت‌های کلیدی و رقابتی پرداخت.

به نوشته آکسیوس، ترامپ به‌طور کلی از ۳۷ نامزد در رقابت‌های حساس و کلیدی فرمانداری‌ها، مجلس نمایندگان و مجلس سنای آمریکا اعلام حمایت کرده است.

۹ نفر از این افراد در حال رقابت بر سر فرمانداری ایالات کلیدی هستند، ۲ نفر در حالت رقابت بر سر وزیر ایالتی، ۱۱ نفر در حالت رقابت بر سر کرسی‌های سنا و ۱۵ نفر در حال رقابت بر سر کرسی‌های مجلس نمایندگان آمریکا در «ایالت‌های کلیدی» هستند.

طبق نتایج منتشر شده تا بعد از ظهر چهارشنبه، از میان ۹ کاندید تحت حمایت ترامپ برای انتخابات فرمانداری‌ها، فقط پیروزی دو کاندید قطعی شده و شکست سه کاندید نیز قطعی شده است.

در ایالت‌های و آلاسکا، نوادا، فعلا کاندیدهای تحت حمایت ترامپ پیشتاز هستند و در دو ایالت آریزونا و کانزاس در حال شکست از رقبای دموکرات هستند.

از میان پانزده نامزد تحت حمایت ترامپ در رقابت بر سر کرسی‌های مجلس نمایندگان آمریکا نیز فقط پیروزی دو نامزد قطعی شده و چهار نامزد شکست خورده‌اند. از بین یازده حوزه انتخاباتی دیگر که هنوز نتیجه قطعی آن مشخص نشده در ۵ حوزه نامزدهای تحت حمایت ترامپ پیشتاز هستند.

عاقبت نامزدهای انتخاباتی تحت حمایت ترامپ در ایالت‌های کلیدی آمریکا

در رقابت بر سر کرسی‌های مجلس سنا در ایالت‌های کلیدی، از میان یازده نامزد تحت حمایت ترامپ، پیروزی ۵ نفر و شکست یک نفر قطعی شده است. در ۴ حوزه رقابتی نیز نامزد‌های مورد حمایت ترامپ پیشتاز هستند.

از سوی دیگر نامزد تحت حمایت ترامپ در رقابت برای تعیین وزیر ایالت آریزونا در حال شکست از رقیب دموکرات بوده و در رقابت برای تعیین وزیر ایالت میشیگان نیز نامزد مورد حمایت ترامپ پس از شمارش ۸۴ درصد آرا، با ده درصد اختلاف از رقیب دموکرات شکست خورده است.

به نوشته آکسیوس اهمیت وضعیت نامزدهای تحت حمایت ترامپ در این است که می‌تواند منعکس‌کننده وضعیت تسلط وی بر حزب جمهوری‌خواه و افکار عمومی طرفداران حزب باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انتخابات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس به عکس از زیباتر شدن طناز طباطبایی در گذر زمان ! / خانم بازیگر چی بود و حالا طلای ی...