افزایش ظرفیت بنادر به 280 میلیون تن در سال آینده


افزایش ظرفیت بنادر به 280 میلیون تن در سال آینده

اسلامی گفت: با اجرای طرح‌های توسعه‌ای طی امسال و سال ۱۴۰۲، ظرفیت بنادر کشور به ۲۸۰ میلیون تن در سال افزایش می‌یابد.

جلیل اسلامی در نشست با مدیران صنایع نفت و پتروشیمی گفت: در دوره‌ای قرار داریم که توسعه زیرساخت‌های بندری قابل توجهی داشته‌ایم و ظرفیت‌سازی خوبی در بنادر شمالی و جنوبی کشور صورت گرفته است.

به گفته معاون بندری سازمان بنادر وقتی در دیپلماسی اقتصادی درباره ظرفیت‌ها صحبت می‌شود بنادر و حمل‌ونقل دریایی جزو نقاط قوت و پایدار اقتصادی به شمار می‌روند.

معاون امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی گفت: با اجرای طرح‌های توسعه‌ای طی امسال و سال آینده، ظرفیت بنادر کشور به ۲۸۰ میلیون تن در سال افزایش می‌یابد. گرچه به دلیل تحریم ظرفیت‌ها نسبت به این عدد کمتر است، اما امیدواریم با حل مشکلات در حمل و نقل دریایی و تخلیه و بارگیری کالا توسعه یابیم.

اسلامی در ادامه به ظرفیت‌های مناسب بندر امام خمینی در حوزه پتروشیمی اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط اقلیمی و دسترسی‌های موجود در بندر امام، توسعه پس‌کرانه‌های این بندر در دستور کار قرار گرفته است. اما میزان زمین‌های متصل به دریا که بتوان با استفاده از آن در بندر امام از سرویس حمل و نقل اشاره کرد، زیاد نیست.

او گفت‌:دسترسی مناسب به پس‌کرانه‌ها باعث تسهیل حمل‌و‌نقل و قیمت پایین‌تر برای تولیدکننده می‌شود، اضافه کرد: مباحث مربوط به هم‌افزایی و توسعه ظرفیت‌های بین بخشی موضوع بسیار مهمی است که باید به آن توجه شود.

معاون امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی گفت: باید در قرارداد‌های سرمایه‌گذاری بازنگری شود گفت: الگو‌های جدید قراردادی در حال تدوین است که بر اساس آن منشور سرمایه‌گذاری سازمان بنادر را با هدف شفافیت برای سرمایه‌گذاران مورد بازنگری قرار داده‌ایم.

اسلامی از حضور سرمایه‌گذاران خارجی با رویکرد جدید در پس‌کرانه‌های بنادر کشور خبر داد و گفت: تبیین نقش بنادر و پس‌کرانه بنادر را به صورت جدی‌تری انجام می‌دهیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نسرین جواد زاده زیباترین بازیگر ایرانی / در جذابیت تک است + عکس شوهرش