بقاع متبرکه به عنوان قطب بزرگ فرهنگی است


بقاع متبرکه به عنوان قطب بزرگ فرهنگی است

خاموشی گفت: امامزادگان و بقاع متبرکه به قطب بزرگ فرهنگی کشور تبدیل و دشمن از این ظرفیت بزرگ می‌ترسد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری شبستان استان تهران ، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمهدی خاموشی روز پنجشنبه در هشتمین مرحله رزمایش کشوری یار دوازدهم که به میزبانی استان تهران در محل امامزادگان جعفر و حمیده خاتون (ع) باغ فیض تهران برگزار شد گفت: درحال حاضر در هشت هزار نقطه کشور امامزاده داریم که این امامزادگان تبدیل به قطب فرهنگی کشور شده است.

وی با بیان اینکه انسان برای رسیدن کمال نیازمند دو بال عبودیت حق و کمک به دیگران است و این دو بال انسان را بهشتی می‌کند اضافه کرد: وظیفه ما انسان‌ها این است که برای همنوع دردمند و اهل خیرباشیم، هم به صورت علنی و هم به صورت مخفیانه کمک باشیم.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به کمک‌های بسیج، ستاد اجرایی فرمان امام، کمیته امداد خمینی (ره)، نهادهای حاکمیتی و مردم گفت: بیش از ۸۰ درصد کمک‌های انجام شده در جهت دستگیری از نیازمندان توسط مردم صورت گرفته و مردم به بقاع متبرکه اعتماد و یقین دارند، و معنویت خود را با این بقاع گره زده و در نهایت این حرکت را رقم زدند.

وی خاطرنشان کرد: هشتمین مرحله از رزمایش یار دوازدهم در جوار امامزادگان جعفر و حمیده خاتون باغ فیض تهران برگزار شد و در این مرحله نیز کالاهای ضروری و همچنین وسایل مورد نیاز نیازمندان در اختیار آنان قرار گرفت.

توزیع ۵۰ هزار بسته معیشتی در هر مرحله رزمایش..

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور نیز گفت: در هر مرحله از رزمایش یار دوازدهم حداقل ۵۰ هزار بسته معیشتی و وسایل مورد نیاز از جمله پتو، بخاری و لباس گرم که در اختیار نیازمندان توزیع شود، قرار می‌گیرد.

حجت‌الاسلام غلامرضا عادل افزود: علاوه بر تامین اقلام ضروری در تهیه جهیزیه و همچنین تامین وسایل سرما و گرمایشی افراد نیازمند، همچنین تعمیرات منازل افراد، آزادی زندانیان و تحصیل افراد نیز اقداماتی را انجام می‌دهیم.

به گفته وی، این طرح بر مبنای مشارکت مردمی و با هدف جذب مومنان به عنوان مهدی یاوران، به دنبال آن است که بتواند خدمات ارزشمندی را در دوازدهم هر ماه به افراد کم برخوردار ارائه دهد.

حجت‌الاسلام عادل ادامه داد: اعتبار مورد نیاز برای اجرای طرح قرار دوازدهم از سوی خیران و مردم تامین شده و حدود ۳۰ درصد آن از درآمد بقاع متبرکه و موقوفات با نیات مرتبط تامین شد.

توزیع ۱۳۰ هزار بسته معیشتی در تهران

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران نیز با اشاره به اینکه عملیاتی کردن منویات رهبر معظم انقلاب در حوزه مواسات و همدلی در دستور کار اوقاف استان تهران قرار دارد گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۳۰ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان این استان توزیع شده است.

سیدحسن میرکریمی افزود: با توجه به اینکه فصل زمستان را در پیش داریم و به طور قطع در تامین بخاری و لباس گرم افراد نیازمند اقداماتی انجام خواهد شد، در رزمایش امروز نیز در بین اجناس و وسایل، بخاری گاز سوز نیز وجود دارد.

پایان پیام/731

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دومین جلسه مجازی آمریکا و اسرائیل درباره حمله به رفح