آلمان: اتحادیه اروپا به دنبال اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران است


آلمان: اتحادیه اروپا به دنبال اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران است

آلمان اعلام کرد اتحادیه اروپا به دنبال اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران در هفته آینده است.

آنالنا بائربوک، وزیر امور خارجه آلمان روز چهارشنبه گفت، اتحادیه اروپا به دنبال اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران در هفته آینده به دلیل آنچه نقض حقوق بشر در ایران خواند، است.

به گزارش عرب نیوز، آنالنا بائربوک در توییتر نوشت: «ما در حال کار روی بسته بعدی تحریم‌ها هستیم. ما می‌خواهیم آن را در هفته آینده اتخاذ کنیم.»

قرار است وزرای خارجه اتحادیه اروپا روز دوشنبه در بروکسل دیدار کنند.

این اتحادیه قبلاً در اواسط اکتبر تحریم‌هایی را علیه پلیس امنیت اخلاقی ایران و ۱۱ مقام اعمال کرده بود.

پیش از این نیز شارل میشل، رئیس شورای اروپا در ادامه سیاست‌های مداخله جویانه غرب در امور داخلی ایران از بررسی تحریم‌های جدید علیه تهران به بهانه آنچه نقض حقوق بشر ادعا می‌شود، خبر داد.

این در حالی است که مقامات کشورمان در مورد دخالت کشور‌های غربی در مسائل داخلی ایران هشدار داده و ریشه اصلی اغتشاشات اخیر در کشور را طرح‌های غربی‌ها به ویژه آمریکا برای به آشوب کشاندن اوضاع داخلی عنوان کرده‌اند.

همچنین غرب به رهبری آمریکا در فضاسازی آشکاری از چندی پیش همزمان با تشدید تنش‌ها در جنگ اوکراین، ادعا‌هایی ضد ایرانی را مطرح کرده که تهران آن را قاطعانه رد می‌کند. آمریکا ابتدا ادعای ارسال پهپاد‌های ایرانی را مطرح کرده و مدتی است ادعای انتقال موشک‌های زمین به زمین از سوی ایران به روسیه برای استفاده در این جنگ را مطرح می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟