عکس | موشک هایپرسونیکی که آمریکا را به وحشت انداخته است


عکس | موشک هایپرسونیکی که آمریکا را به وحشت انداخته است

گلایدر هایپرسونیک DF-ZF در ترکیب با موشک بالستیک سوخت جامد دانگ‌فنگ ۱۷، یکی از نخستین سلاح‌های هایپرسونیک عملیاتی جهان است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، گلایدر هایپرسونیک DF-ZF با قابلیت حمل سلاح هسته‌ای می‌تواند به سرعتی بین ۵ تا ۱۰ برابر سرعت صوت برسد.

از دیگر کاربردهای این سلاح هایپرسونیک می‌توان به عملیات‌ تاکتیکی چون هدف قرار دادن اهداف متحرک چون ناو جنگی اشاره کرد. این سلاح نخستین بار اواخر سال ۲۰۱۹ در مراسم هفتادمین سالگرد تاسیس جمهوری خلق چین به نمایش گذاشته شد.

عکس | موشک هایپرسونیکی که آمریکا را به وحشت انداخته است

این گلایدر هایپرسونیک با استفاده از موشک بالستیک سوخت جامد برد متوسط دانگ فنگ پرتاب می‌شود.

گلایدرهای هایپرسونیک خطری بزرگ برای سیستم‌های پیشرفته دفاع موشکی هستند. آن‌ها بر خلاف موشک‌های بالستیک مسیر حرکتی قابل پیش‌بینی ندارند.

بیشتر بخوانید:

آن‌ها پس از ورود به اتمسفر به در مسیری صاف‌تر به سمت هدف سر می‌خورند و به این ترتیب خیلی دیرتر توسط رادارهای سیستم‌های دفاع موشکی کشف خواهند شد و با توجه به سرعت بسیار بالایی که دارند کار دفاع را برای سیستم‌های دفاع موشکی بسیار دشوار می‌کنند.

گلایدر DF-ZF به غیر از موشک دانگ فنگ ۱۷ می‌تواند بر موشک‌ بالستیک قاره‌پیمای دانگ فنگ ۳۱ نیز سوار شود و به این ترتیب به برد ۱۲ هزار کیلومتر دست پیدا می‌کند و می‌تواند به عنوان سلاح استراتژیک چین علیه رقبای منطقه‌ای و آمریکا مورد استفاده قرار گیرد.

وزارت دفاع آمریکا در مارس ۲۰۲۰، پیشنهادی برای سرعت بخشیدن به توسعه اسلحه هایپرسونیک ارائه کرد تا به گفته مایکل گریفین، معاون سابق وزیر دفاع تا از رقبایی چون چین در این زمینه جا نماند.

۵۸۵۸

کد خبر 1693608

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل ناهماهنگ الناز شاکردوست در اکران فیلم «بی‌بدن»