واکنش پنتاگون به دستیابی ایران به موشک هایپرسونیک


واکنش پنتاگون به دستیابی ایران به موشک هایپرسونیک

سخنگوی پنتاگون در واکنش به ساخت موشک هایپرسونیک توسط ایران گفت، به نظارت دقیق بر توسعه و تکثیر موشک‌های پیشرفته ایران ادامه می‌دهیم.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سردار «امیرعلی حاجی‌زاده» فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران روز پنجشنبه در حاشیه یازدهمین سالگرد شهادت سردار شهید «حسن طهرانی مقدم» گفت: «سال‌های سال است که در سایه تحریم‌های ظالمانه و سخت‌ترین تحریم‌های تاریخ بشریت فعالیت‌های خود در حوزه هوافضا را به پیش می‌بریم. به لطف الهی موفق شدیم به موشک بالستیک هایپرسونیک پیشرفته دست پیدا کنیم که قادر است در فضایی که مهم‌ترین و پیشرفته‌ترین سامانه‌های سپر دفاع موشکی وجود دارد، از آن‌ها عبور کرده و همان سامانه‌های سپر موشکی که می‌تواند جزو مهم‌ترین ارکان دفاعی دشمن باشد را هدف قرار بدهد. »

به گزارش وبگاه شبکه خبری «فاکس نیوز» سرهنگ «راب لودویک» سخنگوی پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) در امور خاورمیانه روز جمعه در واکنش به موفقیت جدید ایران گفت که پنتاگون به خوبی از این گزارش آگاه است.

سرهنگ لودویک در ادامه با تلاش در زیر سئوال بردن موفقیت تازه ایران مدعی شد که در این زمینه شک و تردید وجود دارد.

وی افزود: «مانند همیشه از افشای گزارش‌ها و ارزیابی‌های اطلاعاتی درباره چنین موضوعات حساسی خودداری می‌کنیم. ما به نظارت دقیق بر توسعه و تکثیر موشک‌های پیشرفته و فناوری مرتبط ایران ادامه می‌دهیم.»

موسسه تحقیقات صلح بین‌المللی استکهلم اعلام کرده که موشک‌های هایپر سونیک(ابرفراصوت) نه تنها می‌توانند بیش از پنج برابر سریع‌تر از سرعت صوت با سرعت 3800 مایل در ساعت حرکت کنند، بلکه می‌توانند در مسیرهای پیچیده‌ای حرکت کنند و این دفاع برابر آنها را دشوار می‌کند.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز روز پنجشنبه مدعی شد اعلام ایران مبنی بر ساخت موشک بالستیک هایپرسونیک، نگرانی‌ها درباره برنامه هسته‌ای این کشور را تشدید می‌کند.

«رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پنجشنبه (۱۰ نوامبر، ۱۹ آبان) در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه مدعی شد اعلام ایران مبنی بر ساخت موشک بالستیک هایپرسونیک نگرانی‌ها درباره برنامه هسته‌ای این کشور را تشدید می‌کند.

وی در مصاحبه‌ای در حاشیه نشست تغییرات آب‌وهوایی در شرم الشیخ مصر با اذعان به این که کار نهاد بین‌المللی تحت هدایت او مسائل هسته‌ای است، مدعی شد: اما طبیعتاً هیچ چیز را نمی‌توان مجزا کرد. ما شاهد همه این اعلام‌ها هستیم که نگرانی‌ها و توجه عمومی درباره برنامه هسته‌ای ایران را افزایش می‌دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر