هویت واقعی خدانور لجعی / دلیل بازداشت و کشته شدنش چه بود؟


«صادق کبدانی» که تصویر دست بسته وی با نام «خدانور لجعی» با محوریت رسانه‌های معاند و برخی سلبریتی‌ها در روزهای اخیر در حال دست به دست شدن است، در واقع از اتباع افغانستانی ساکن محله «شیرآباد» زاهدان و معروف به «یاغی شیرآباد» بوده که سارقی سابقه‌دار محسوب می‌شود.

۸ مهرماه بعد از نماز جمعه اهل سنت زاهدان جمعی از مردم به‌سمت کلانتری ۱۶ جنب مصلی حرکت می‌کنند و شعارهایی سر داده می‌شود؛ در همین حین برخی افراد به‌سمت کلانتری سنگ‌اندازی کرده و در ادامه برای شکستن در کلانتری تلاش و اقدام می‌کنند و تصاویر منتشر شده از دوربین‌های کلانتری در رسانه‌های جمعی نشان می‌دهد حداقل دو فرد مسلح میان افرادی که به کلانتری هجوم برده‌اند حضور دارند؛ در ادامه نیز حوادث تلخی رخ می‌دهد که در پی آن عده‌ای از مهاجمان کشته شده و جمعی از مردم و نیروهای امنیتی به شهادت می‌رسند که این موضوعات به طور دقیق توسط شورای تامین استان در حال بررسی و رسیدگی است و نتایج آن به تدریج اطلاع‌رسانی می‌شود.

هویت واقعی خدانور لجعی / دلیل بازداشت و کشته شدنش چه بود؟

حالا اما با گذشت ۴۰ روز از آن حوادث معاندین، ضدانقلاب و جریان‌های تجزیه‌طلب بلوچستان در روزهای اخیر با انتشار فراخوان‌های متعدد تلاش داشته‌اند مردم را به انواع مختلف به اعتراض، تجمع و آشوب دعوت کنند. از ابتدای این هفته برای روزهای ۱۸ تا ۲۰ آبان‌ماه فراخوان‌های متعددی منتشر شده و در گام نخست از مردم خواسته شده مغازه‌های خود را به مناسبت چهلم حوادث ۸ مهرماه تعطیل کنند اما از آنجا که اهل سنت استان اعتقادی به عزاداری چهلم ندارند، این فراخوان‌ها تاکنون با استقبال مواجه نشده است.

برای روز جمعه ۲۰ آبان نیز تلاش رسانه‌های تجزیه‌طلب و تروریستی به سردمداری «ح.س» وابسته به گروهک «مالک ریگی» بر دعوت مردم به خشونت و استفاده از سلاح و کوکتل مولوتوف است. معاندین، ضدانقلاب و جریان‌های تجزیه‌طلب بلوچستان در روزهای اخیر نیز به بهانه چهلم حوادث ۸ مهر زاهدان با تکیه بر دو هشتک #خدانور_لجه‌ای و #مونا_نقیب تلاش داشته‌اند سیستان و بلوچستان را بار دیگر درگیر آشوب کنند؛ اما این افراد چه کسانی هستند؟

«صادق کبدانی» که تصویر دست بسته وی با نام « خدانور لجعی » با محوریت رسانه‌های معاند و برخی سلبریتی‌ها در روزهای اخیر در حال دست به دست شدن است، در واقع از اتباع افغانستانی ساکن محله «شیرآباد» زاهدان و معروف به «یاغی شیرآباد» بوده که سارقی سابقه‌دار محسوب می‌شود.

این سارق که به گفته دادستان عمومی و انقلاب مرکز سیستان و بلوچستان تیرماه امسال به جرم سرقت مسلحانه بازداشت و در ۲۷ مردادماه امسال با قرار وثیقه آزاد می‌شود، سابقه ۱۶ فقره سرقت مسلحانه داشته و تاریخ ۱۰ مهرماه حین سرقت در درگیری مسلحانه با ماموران کشته شده است.

تصویر معروف منتشر شده از وی نیز از اوایل تیرماه در شبکه‌های اجتماعی سیستان و بلوچستان دست به دست شده و رسانه سعودی اینترنشنال نیز ۲۷ تیرماه این تصویر را با تیتر "برخورد خشونت‌بار نیروی انتظامی با یک شهروند بلوچ" منتشر می‌کند اما یکی از مجریان این رسانه تروریستی اخیراً با انتشار مجدد این عکس در شبکه‌های اجتماعی مدعی شده عکس مربوط به بازداشت‌شدگان حوادث ۸ مهر زاهدان است و در ادامه به صورت گسترده مطرح می‌شود که این فرد در حوادث مصلی زخمی شده و جان باخته است.

واقعیت تصویر منتشره اما این است که «صادق کبدانی» تیرماه امسال پس از دستگیری توسط پلیس به جرم سرقت، به علت پر بودن بازداشتگاه کلانتری ۱۵ زاهدان توسط یکی از ماموران برای مدت کوتاهی با دستبند به میل پرچم حیاط کلانتری بسته شده و توسط آن مامور از او عکس‌برداری می‌شود که به گفته دادستان نظامی استان سیستان و بلوچستان در همان مقطع به دلیل عدم رعایت حفظ حقوق شهروندی با مامور خاطی برخورد قضائی می‌شود.

منبع: رکنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


در مسکو عدم واکنش سران شورای اروپا به حمله تروریستی در کروکوس را شرم آور خواندند