شاسی بلند پرچمدار برقی ولوو EX90 معرفی شد


شاسی بلند پرچمدار برقی ولوو EX90 معرفی شد

پس از یک کمپین تبلیغاتی طولانی، ولوو EX90 به عنوان شاسی بلند پرچمدار جدید این برند معرفی شد. این خودرو براساس یک معماری جدید ساخته شده و...

پس از یک کمپین تبلیغاتی طولانی، ولوو EX90 به عنوان شاسی بلند پرچمدار جدید این برند معرفی شد. این خودرو براساس یک معماری جدید ساخته شده و پیشرانه‌ای تمام برقی دارد. این مدل که به باتری XC90 مجهز شده است، اولین شاسی بلند برقی این شرکت سوئدی خواهد بود که وعده عرضه یک مدل برقی جدید در هر سال را داده و قصد دارد تا پایان دهه، فقط خودروهای تمام برقی را در سراسر جهان به فروش برساند.

شاسی بلند برقی ولوو EX90 که به تازگی در استکهلم رونمایی شده است، دقیقاً همان چیزی است که از این برند انتظار دارید؛ مدرن، جسورانه، پخته. این مدل تا حدودی شبیه XC90 به نظر می‌رسد، اما این شاسی بلند هفت صندلی از یک پلتفرم کاملاً جدید بهره می‌برد. این خودروساز سوئدی می‌گوید EX90 ایمن‌ترین ولوویی است که تاکنون تولید شده است، که به لطف بروزرسانی‌ها و داده‌های جدید می‌تواند در طول زمان هوشمندتر و ایمن‌تر شود.

شاسی بلند پرچمدار برقی ولوو EX90 معرفی شدولوو EX90

حبابی که روی سقف درست بالای شیشه جلو می‌بینید محل قرارگیری سنسورها، دوربین‌ها و رادارهای ولوو EX90 است. ولوو می‌گوید این سیستم‌ها هرگز خسته یا گیج نمی‌شوند و توسط کامپیوترهای مرکزی قدرتمند با نرم‌افزارهای توسعه‌یافته داخلی پشتیبانی می‌شوند. این سیستم دید ۳۶۰ درجه دائمی از محیط اطراف خودرو فراهم می‌کند و حتی می‌تواند اشیا کوچک در صدها متر جلوتر را ببیند تا به راننده زمان بیشتری برای واکنش نشان دادن و اجتناب از برخورد با آن‌ها بدهد. این شاسی بلند همچنین اولین مدل ولوو است که از کارخانه به تمام سخت‌افزارهای لازم برای رانندگی بدون نظارت در آینده مجهز خواهد شد.

ابعاد بزرگ ولوو EX90 فضای کافی برای نصب پک باتری قدرتمند ۱۱۱ کیلووات ساعتی را برای ولوو فراهم کرده است. این مدل در ابتدا با یک پیشرانه برقی دوموتوره با یک موتور مغناطیسی دائمی برای هر محور در دسترس خواهد بود. حداکثر خروجی نسخه بالارده توان ۴۹۶ اسب بخار و گشتاور ۹۱۰ نیوتن متر است. ولوو وعده داده است که این مدل با یک بار شارژ می‌تواند مسافتی در حدود ۳۰۰ مایل را طی کند. هیچ اطلاعاتی در مورد حداکثر توان شارژ منتشر نشده است، اما این شرکت می‌گوید شارژ باتری آن از ۱۰ به ۸۰ درصد حدود ۳۰ دقیقه طول می‌کشد.

ولوو همچنین با افتخار می‌گوید که EX90 تنها یک شاسی بلند نسل جدید نیست، بلکه یک کامپیوتر متحرک بسیار پیشرفته است که بیش از پیش واکنش‌پذیر و لذت‌بخش خواهد بود. این خودروساز برای استفاده از قابلیت‌های بصری موتور بازی‌سازی آنریل انجین به منظور افزایش قدرت محاسباتی و گرافیک نمایشگر ولوو EX90 با اسنپ‌دراگون همکاری کرده است. اپلیکیشن‌های گوگل، از جمله گوگل مپس و سایر برنامه‌های گوگل پلی، از طریق نمایشگر ۱۴.۵ اینچی مرکزی قابل کنترل هستند. اینترنت 5G جریان داده ثابتی را برای تمام اپلیکیشن‌های در حال اجرا روی نمایشگر، از جمله سرویس‌های استریم موسیقی فراهم می‌کند.

شاسی بلند پرچمدار برقی ولوو EX90 معرفی شدولوو EX90

EX90 همچنین به فناوری تبدیل گوشی هوشمند به کلید خودرو مجهز شده است. زمانی که با گوشی در جیب خود به خودرو نزدیک می‌شوید، قفل درها به صورت خودکار باز می‌شود و پروفایل شخصی شما با تنظیمات صندلی، تهویه و سایر تنظیمات پیش‌فرض بارگذاری خواهد شد. EX90 همچنین اولین ولوو است که به عنوان بخشی از سیستم صوتی باورز اند ویلکینز به بلندگوهای داخل پشت‌سری سرنشینان مجهز خواهد بود.

ولوو EX90 هم‌اکنون برای پیش‌سفارش در ایالات متحده در دسترس است. اطلاعات دقیقی از قیمت‌گذاری منتشر نشده است، با این حال ولوو می‌گوید یک نسخه کاملاً مجهز کمتر از ۸۰ هزار دلار قیمت خواهد داشت. پیش‌سفارش‌ها در پاییز سال ۲۰۲۳ به سفارش‌های پیکربندی‌شده تبدیل خواهند شد و انتظار می‌رود اولین نسخه‌ها در اوایل سال ۲۰۲۴ به مشتریان تحویل داده شوند. تولید این شاسی بلند برقی برای بازار آمریکا در کارخانه ریجویل ولوو در کارولینای جنوبی انجام خواهد شد.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم خطرناک و خونسردانه سرقت کابل های برق در خرمشهر / سارق جوان زمینگیر شد + عکس