فشار آلمان برای تشکیل نشست ضدایرانی در شورای حقوق بشرسازمان ملل


فشار آلمان برای تشکیل نشست ضدایرانی در شورای حقوق بشرسازمان ملل

با فشار کشورهای غربی و اروپایی شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد نشست ویژه در مورد ایران برگزار می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پی بی اس، با فشار کشورهای غربی و اروپایی شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد با طرح ادعای نقض حقوق بشر بدنبال برگزاری نشست ویژه در مورد ایران است.

گفته شده شورای حقوق بشر پس از درخواست دیپلماتیک آلمان و ایسلند، جلسه را در ۲۱ نوامبر و یا شاید در صورت امکان در ۲۴ نوامبر برگزار خواهد کرد.

پیشتر آلمان روز جمعه با ارسال نامه‌ای به دفاتر شورای حقوق بشر، ضمن طرح اتهامات بی پایه علیه ایران، خواستار تشکیل جلسه ویژه برای رسیدگی به ایران شده بود.

پیش از این نیز، در ادامه سیاست‌ها و رویکرد خصمانه دولت آلمان و مداخله این کشور در امور داخلی ایران، «آنالنا بائربوک»، وزیر امور خارجه آلمان باردیگر به صورت مداخله جویانه ای به طرح اتهامات علیه دولت ایران پرداخته و همزمان ادعای حمایت از اغتشاشگران را اعلام کرده بود. در همین ارتباط نیز، «آنالنا بائربوک»، وزیرخارجه آلمان شامگاه چهارشنبه در حساب کاربری خود در توئیتر با بیانی غیردیپلماتیک با اشاره به تحولات ایران نوشت: «ما تسلیم نمی‌شویم. ما نه فقط امروز، بلکه تا زمانی که لازم باشد، در کنار مردان و زنان ایران هستیم. ما صدای آنها را به جهان منتقل می کنیم»

وزیرخارجه آلمان حتی را پایش را فراتر گذاشت و در ادامه ادعا کرد: «۴ هفته پس از مرگ جینا مهسا امینی، تحریم‌های اتحادیه اروپا را علیه مسئولین سرکوب وحشیانه اعتراضات در ایران صادر کردیم. ما در حال کار روی بسته بعدی تحریم‌ها هستیم.»

نماینده دولت آلمان همچنین مدعی شد: «در عین حال، ما در تلاش هستیم تا اطمینان حاصل کنیم که یک جلسه ویژه درباره ایران در شورای حقوق بشر سازمان ملل برگزار می‌شود و مکانیسم تحقیق الزامی است. زیرا ما گوش می‌دهیم و می‌دانیم که چقدر برای قربانیان مهم است که مسئولین پاسخگو باشند.»

این نخستین بار نیست که وزیرخارجه آلمان با اتخاذی رویکرد خصمانه و مداخله جویانه علیه ایران موضع گیری می‌کند. هفته گذشته نیز «آنالنا بائربوک» با نقض قوانین بین المللی در خصوص لزوم عدم مداخله در امور داخلی کشورهای مستقل به دفاع از اغتشاش گران و برهم زنندگان امنیت مردمی پرداخت. بر اساس اعلام این خبرگزاری، وزیر خارجه آلمان در مصاحبه با روزنامه «بیلد» ادعای موهوم خود درباره «سرکوب زنان و معترضان» در ایران را تکرار و اعلام کرد که برلین از توقیف دارایی‌ها و ممنوع الورود کردن «افراد مسئول در سرکوب‌ها» اطمینان حاصل خواهد کرد.

از زمان آغاز اغتشاشات در ایران، کشورهای غربی و آمریکا ضمن اعمال تحریم علیه مقامات حقوقی و حقیقی ایران، به تحریک و تشویق اغتشاش گران دامن زده‌اند.

در تازه‌ترین اظهارات مداخله جویانه و تنش زای مقامات و چهره‌های غربی، دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در جریان یک گردهمایی در ایالت نوادا از اغتشاشات در ایران حمایت کرد. این در حالی است که ترامپ به دلیل تهییج هوادارانش به اغتشاش و یورش به کنگره در ژانویه ۲۰۲۱ و در پی اعلام پیروزی جو بایدن در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا، از سوی مقامات قضائی این کشور تحت پیگرد قرار گرفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل فوق العاده خاص پریناز ایزدیار برای عید+ عکس