با یک اشتباه پشیمان می شوند/ حریفان از تیم ملی ایران می‌ترسند


با یک اشتباه پشیمان می شوند/ حریفان از تیم ملی ایران می‌ترسند

کارشناس فوتبال با بیان اینکه پیروزی مقابل نیکاراگوئه از لحاظ روحی برای بازیکنان خوب بود گفت: هر چند حریفان قدرتمندی در جام جهانی داریم اما اشتباه در این مسابقات باعث پشیمانی آنها می شود.

مرتضی یکه در گفتگو با خبرنگار مهر و در خصوص پیروزی تیم ملی ایران با نتیجه یک بر صفر برابر نیکاراگوئه در یک دیدار تدارکاتی گفت: همانطور که پیش بینی می‌شد تیم ملی با هدایت کارلوس کی روش توانست نیکاراگوئه را شکست دهد. دیداری که بیشتر از آنکه نتیجه اش برای کی روش اهمیت داشته باشد هماهنگی تیمی و کارهای تاکتیکی برای او مهم بود. سرمربی تیم ملی به دنبال این است تا در دیدار برابر تونس که آخرین بازی تدارکاتی تیم ملی کشورمان قبل از حضور در جام جهانی است کاملاً نقاط ضعف را از بین برده و یک تیم قدرتمند را آماده حضور در جام جهانی کند.

کارشناس فوتبال ادامه داد: این برد اگر چه برای کسی خیلی مهم نبود اما روحیه بازیکنان ما را بالا برد و آنها با شرایط بهتری به مصاف تونس و سپس به دیدار برابر انگلیس در اولین بازی از مرحله گروهی خواهند رفت. دیدار تونس هم برای تیم ملی مفید است. کی روش شاید ترکیب اصلی را مقابل این تیم به میدان بفرستد تا بتواند ضعف‌ها را پوشش داده و بازیکنان را از هر لحاظ آماده دیدار برابر انگلستان کند.

وی در پاسخ به این سوال که بعضی‌ها گفته اند به راحتی مقابل انگلستان شکست خواهیم خورد گفت: چنین حرفی نشان می‌دهد این افراد حرفه‌ای نیستند. هیچ کس از قبل نمی‌تواند نتیجه را پیش بینی کند. اگر بازیکنان ما، خودشان باشند، تمرکز داشته باشند و استرس را از خود دور کنند می‌توانند مقابل انگلیس نمایش زیبایی از خود ارائه داده و حتی شگفتی ساز هم بشوند. در فوتبال بارها اتفاق افتاده که یک تیم در لحظات پایانی شکست را با پیروزی عوض کرده است. بنابراین تا سوت پایان بازی زده نشود هیچ چیز مشخص نخواهد شد.

یکه ادامه داد: با شناختی که کی روش از بازیکنان داخلی و خارجی دارد مطمئناً او ترکیب اصلی را به دست آورده و می‌داند چه کسانی را مقابل انگلستان به میدان بفرستد. او سال‌ها در فوتبال ایران بوده، تجربه بالایی دارد و شناخت ۸ ساله او از خصوصیات اخلاقی بازیکنان و مسائل فنی آنها در زمین باعث شده تا او به خوبی با جو تیم ملی و بازیکنانش آشنا باشد.

کارشناس فوتبال در مورد عملکرد نیکاراگوئه برابر ایران هم گفت: در دیدارهای تدارکاتی معمولاً آرامش برقرار است، حساسیت‌های ویژه وجود ندارد و بازیکنان سعی می‌کنند با آرامش بازی کنند تا دچار آسیب دیدگی نشوند. بنابراین نمی‌توانیم در مورد مسائل فنی تیم نیکاراگوئه نظر بدهیم اما همین که توانستیم این بازی را برگزار کنیم کمک مؤثری به کادر فنی شده است.

وی در مورد مصدومیت شدید امید ابراهیمی و کنار گذاشتن او از لیست تیم ملی گفت: واقعاً ناراحت کننده است. این موضوع را ورزشکارانی که در آستانه حضور در رقابت‌های بین المللی حساس هستند به خوبی درک می‌کنند. امید یکی از بهترین‌های فوتبال ایران است؛ بازیکنی که با تعصب، جنگنده و تاکتیکی است. برای هر تیمی بازی کرده با تمام توانش بازی کرده اما انگار قسمت نبود که او بتواند راحتی جام جهانی بشود اما باید تنها برای سلامتی و بازگشت دوباره او به میادین فوتبال دعا کنیم.

یکه در پایان و در پاسخ به این پرسش که آیا تیم ملی می‌تواند به مرحله بعد صعود کند گفت: حریفان سختی در گروه ما هستند. البته آنها هم از تیم ما می‌ترسند و می‌دانند که اگر اشتباه کنند پشیمان خواهند شد. در مجموع گروه سختی داریم، تمرکز، نبود استرس و جنگندگی در زمین مقابل حریفان می‌تواند عامل صعود ما به مرحله بعد باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فوتبال داخلی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رئیس‌جمهور وارد سمنان شد