آتش سوزی شدید خودروی هیوندای در مسابقات رالی خبرساز شد


آتش سوزی شدید خودروی هیوندای در مسابقات رالی خبرساز شد

آتش سوزی خودروی مسابقه‌ای هیوندای در مسابقات رالی ژاپن خبرساز شد. به دنبال این حادثه مقامات برگزار کننده مسابقات قهرمانی رالی جهان مجبور شدند پرچم قرمز را تکان دهند. دنی سوردو اسپانیایی با خودروی هیوندای i20 N خود در حال عبور از پیچ‌های مسیر...

آتش سوزی خودروی مسابقه‌ای هیوندای در مسابقات رالی ژاپن خبرساز شد. به دنبال این حادثه مقامات برگزار کننده مسابقات قهرمانی رالی جهان مجبور شدند پرچم قرمز را تکان دهند. دنی سوردو اسپانیایی با خودروی هیوندای i20 N خود در حال عبور از پیچ‌های مسیر مسابقه افتتاحیه بود که پس از گزارش بوی سوختن مجبور به توقف خودرو شد.

آتش سوزی شدید خودروی هیوندای در مسابقات رالی خبرساز شد

سوردو و کاندیدو کررا کمک‌راننده سریعاً و قبل از آتش سوزی شدید خودرو از آن خارج شدند و مقامات نیز تلاش‌هایی برای خاموش کردن آتش انجام دادند اما شعله‌های آتش خیلی زود خودرو را به کام خود کشید. سوردو درباره این اتفاق گفته است:

همه‌چیز از زمان آغاز مسابقه خیلی سریع پیش رفت. داخل خودروی بوی بنزین زیادی می‌آمد و درست در خط مستقیم بود که شاهد آتش سوزی بین صندلی‌ها بودیم و در همان زمان بوی سوختگی نیز به مشام من می‌رسید و به همین خاطر خودرو را متوقف کردم.

آتش سوزی شدید خودروی هیوندای در مسابقات رالی خبرساز شد

او ادامه می‌دهد:

پس از چند دقیقه آتش سوزی خودرو شروع شد. شعله‌های آتش از بخش عقب پدیدار شدند و ما تلاش داشتیم آن را خاموش‌ کنیم اما این کار کاملاً غیرممکن بود. من برای تیم متأسفم که چنین خودرویی را از دست دادند. روز بدی بود.

گاس گرین اسمیت از تیم M اسپرت اولین کسی بود که به سوردو رسید. او خودروی خود را متوقف کرد که قبل از نمایش پرچم قرمز توسط مقامات برگزار کننده مسابقه به کمک سوردو بشتابد. پس از این حادثه بود که فیا اعلام کرد مرحله بعدی مسابقه لغو شده است. آتش سوزی شدید خودروی هیوندای در مسابقات رالی ژاپن ما را به یاد آتش گرفتن خودروی هیوندای i20 N اولیور سولبرگ در مسابقات رالی کرواسی در ماه آوریل می‌اندازد. فعلاً مشخص نیست که دلیل آتش سوزی خودروی سوردو چه بوده است.

آتش سوزی شدید خودروی هیوندای در مسابقات رالی خبرساز شد

سباستین اوژیه که هشت بار قهرمان مسابقات رالی شده به خاطر شدت حادثه حدود ۳ دقیقه زمان را از دست داد. او که پشت سر کریگ برین از تیم M اسپرت قرار گرفت می‌گوید:

واقعیت این است که نظری دراین‌باره ندارم چراکه مسیر مسابقه عرض کمی دارد و چسبندگی بالایی نیز نداریم و من می‌توانم بگویم مسابقه ما قبلاً هم به پایان رسیده بود

آتش سوزی شدید خودروی هیوندای در مسابقات رالی خبرساز شد

هم‌تیمی او کالی رووان پرا علیرغم وجود کم فرمانی و دودی که داخل کاکپیت خودرواش وارد شده بود توانست این مرحله را با پیروزی به پایان برسد. او که با مشکل هندلینگ دست به گریبان بود توانست ۱.۸ ثانیه سریع‌تر از تیری نویل با هیوندای به خط پایان برسد. رووان پرا دراین‌باره می‌گوید:

من کم فرمانی زیادی داشتم و در این‌گونه جاده‌ها شما لاستیک‌های جلو را از بین می‌برید و اصلاً نمی‌توانید رانندگی کنید. در نیمه‌ راه بودم که دودی در کابین منتشر شد و مطمئن نبودیم که علت آن چیست بنابراین مجبور به بررسی آن شدیم.

الفین ایوانز که سومین راننده سریع این مسابقه بود نیز مجبور به توقف کوتاه شد. دلیل این توقف نیز گردوخاکی بود که رووان پرا به پا کرده بود. اوت تاناک از تیم هیوندای نیز می‌گوید:

ما در تونل توقف کردیم زیرا پر از گردوغبار بود و نمی‌توانستیم جلوی خود را ببینیم.

آتش سوزی شدید خودروی هیوندای در مسابقات رالی خبرساز شد

برین هم پس از تلف کردن چند ثانیه پشت سر اوژیه در مسیرهای کم‌عرض مسابقه رتبه پنجم را به دست آورد و در رده بعدی نیز تاکاموتو کاتسوتا قرار گرفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصویب استان تهران شرقی در کمیسیون سیاسی دولت