آخرین خبر از قیمت حامل‌های انرژی در بودجه 1402


آخرین خبر از قیمت حامل‌های انرژی در بودجه 1402

رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت: همان طور که رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرده است نرخ حامل‌های انرژی در لایحه بودجه سال آینده افزایش نمی‌یابد.

به گزارش مشرق، مجید عشقی امروز در حاشیه رونمایی از اولین صندوق املاک مستغلات در سازمان بورس که با حضور وزیران امور اقتصادی و دارایی و تعاون، ‌کار و رفاه اجتماعی انجام شد، در جمع خبرنگاران اعلام کرد: پیشنهادهایی برای بودجه امسال توسط کمیته‌ای که تشکیل شده است ارائه می‌شود، اما همان‌گونه که آقای میرکاظمی رئیس سازمان بورس اوراق بهادار اعلام کرده است، افزایشی برای نرخ حامل‌های انرژی برای سال آینده وجود نخواهد داشت. البته در مورد شرکت‌ها،‌ تصمیم با خود شرکت‌هاست که طی سال مطرح می‌شود.

وی همچنین گفت: جلسات سازمان بورس با حقوقی‌های بازار سرمایه به طور مستمر ادامه دارد و عمده فروش شرکت‌های حقوقی به صورت بلوکی انجام می‌شود.

عشقی اضافه کرد: در لایحه بودجه ۱۴۰۱ هم بندهای خوبی برای حمایت از بازار سرمایه در نظر گرفته شده بود،‌ برای بودجه سال آینده هم کمیته‌ای تشکیل شده و پیشنهادهای خوبی انجام خواهد شد.

رئیس سازمان بورس در مورد سهام عدالت گفت: سود شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت به تدریج جمع‌آوری می‌شود و بخشی از این سود در آینده نزدیک برای سهامداران واریز می‌شود. زمان قطعی را فعلا نمی‌توانیم بگوییم و بستگی به میزان دریافت سود از شرکت‌های سرمایه‌پذیر دارد.

وی همچنین در مورد بازگشایی شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت گفت: مجامع این شرکت‌ها باید ابتدا برگزار شود و سپس اقدام به بازگشایی نماد در بازار سرمایه انجام شود.

عشقی در مورد بسته ۱۰ بندی حمایت از بازار سرمایه هم گفت: مقرر شد منابعی از بازار سرمایه که به عنوان مالیات بر معاملات روزانه سهام دریافت و به خزانه دولت واریز می‌شود،‌ قرار شد این منابع در صندوق تثبیت و توسعه بازار به اسم دولت سرمایه‌گذاری شود و از این منابع برای تثبیت بازار استفاده شود و این منابع درواقع هزینه نمی‌شود،‌ بلکه نوعی سرمایه‌گذاری در صندوق تثبیت بازار به شمار می‌رود.

وی در مورد فعالیت بازارگردان‌ها در بازار سرمایه اظهار داشت: این مسئله بستگی به شرایط بازار سرمایه دارد به گونه‌ای که شوکی به بازار سرمایه وارد نشود.

رئیس سازمان بورس همچنین با اشاره به راه‌اندازی اولین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات اظهار داشت: راه بزرگی در بازار سرمایه پیش روی ماست و مجوز ۴ صندوق به زودی صادر می‌شود که اولین صندوق آن در حوزه املاک و مستغلات امروز راه‌اندازی شده و اولین معامله آن در بازار انجام شد. سه صندوق دیگر هم به زودی راه‌اندازی می‌شود و مطمئن هستم بازار املاک و مستغلات در آینده بزرگ خواهد شد و برای سرمایه‌گذاران جذابیت خواهد داشت.

عشقی افزود: صندوق املاک و مستغلات این امکان را فراهم می‌کند که هر کس بتواند به اندازه سرمایه خرد وارد بازار شود و کسانی که نمی‌توانند یک واحد مسکونی کامل خریداری کنند، از طریق صندوق بخشی از واحد را خریداری می‌کنند.

وی در مورد فعالیت بازارگردانان در بازار سرمایه گفت: فعالیت آنها به صورت لحظه‌ای رصد می‌شود.

رئیس سازمان بورس همچنین در مورد دلایل نوسان بازار تصریح کرد: نوسانات بازار به عوامل مختلفی مانند قیمت‌های جهانی، شرایط اقتصاد جهان،‌ همچنین پیش‌بینی‌هایی که در لایحه بودجه سال آینده انجام می‌شود دارد.

عشقی با اشاره به اینکه امروز برای اولین بار طرح سهام‌یار برای بیمه کردن سبد سرمایه سهامداران خرد اجرا شد، گفت: دولت این پیام را به سرمایه‌گذاران می‌دهد که بازار سرمایه برای دولت مهم است و تا یک سال آینده رشد خواهد داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در