مالیات فروشگاه اینترنتی چقدر است؟


مالیات فروشگاه اینترنتی چقدر است؟

آیا پرداخت مالیات شامل کسب‌وکار‌های اینترنتی یا سایت‌های فروشگاهی نیز می‌شود؟ این سوالی است که ذهن بسیاری از صاحبان سایت‌های کوچک و بزرگ فروشگاهی را درگیر کرده است.

مالیات فروشگاه اینترنتی چقدر است؟

بورس نیوز: آیا پرداخت مالیات شامل کسب‌وکار‌های اینترنتی یا سایت‌های فروشگاهی نیز می‌شود؟ این سوالی است که ذهن بسیاری از صاحبان سایت‌های کوچک و بزرگ فروشگاهی را درگیر کرده است. در سال‌های اخیر کسب‌وکار‌های اینترنتی گسترش پیدا کرده و مورد‌توجه سازمان امور مالیاتی قرار گرفته‌اند. براساس قوانین تصویب‌شده، کلیه کسب‌وکار‌های اینترنتی که سایت فروشگاهی دارند باید مالیات پرداخت کنند. اگر شما نیز صاحب یک سایت فروشگاهی هستید و درباره اینکه مالیات فروشگاه اینترنتی چقدر است به اطلاعاتی بیشتری نیاز دارید، در ادامه مقاله بیشتر دراین‌باره صحبت خواهیم کرد.

چه سازمانی قانون پرداخت مالیات برای سایت‌های فروشگاهی را تنظیم کرده؟

در دنیای امروز فناوری رشد قابل‌توجهی داشته است و بسیاری از کسب‌وکار‌ها محصولاتشان را در سایت‌ها به فروش می‌رسانند. سازمان امور مالیاتی کشور مقرراتی را برای پرداخت مالیات به کسب‌وکار‌های اینترنتی تنظیم کرده است و این کسب‌وکار‌ها موظف به پرداخت مالیات هستند. از نظر سازمان مالیات، کلیه صاحبان مشاغلی که در سایت خود اقدام به فروش محصول می‌کنند، مانند افرادی که مغازه یا فروشگاه دارند باید مالیات پرداخت کنند تا جریمه نشوند.

کسب‌وکار اینترنتی فروش خوبی دارد و بسیاری از مردم به‌دلیل مشغله‌های کاری و نداشتن وقت، به خرید‌های اینترنتی روآوردند. اگر شما نیز صاحب کسب‌وکار هستید، اما هنوز سایت طراحی نکرده‌اید، می‌توانید با استفاده از فروشگاه ساز رایگان وب سایت مناسبی را طراحی کنید تا از فروش اینترنتی نیز کسب درآمد کنید.

مالیات فروشگاه اینترنتی چقدر است؟

معرفی انواع صورت‌حساب فروش کالا در فروشگاه‌های اینترنتی

براساس قانون ۱۶۹ مالیات‌های مستقیم، همه اشخاص حقیقی و حقوقی که صاحب مشاغل اینترنتی هستند، باید مالیات پرداخت کنند. در این قانون تاکید شده است که باید در فروش کالا و ارائه خدمات دو نوع صورتحساب صادر کنند. این دو نوع صورتحساب به شرح زیر است:

• صورتحساب نوع یک: در این صورتحساب باید به‌صورت دستی با شماره سریال ماشینی یا چاپی تاریخ نوشته شود و دربرگیرنده اطلاعاتی مانند نام، نام خانوادگی، شماره اقتصادی، آدرس، کدپستی فروشنده، مشخصات کالا، مبلغ کالا و تعداد آن باشد.

• صورتحساب نوع دوم: این صورتحساب فقط زمانی صادر می‌شود که از سامانه صندوق فروش استفاده شود. این صورتحساب باید شماره سریال ماشینی و تاریخ داشته باشد؛ همچنین دربرگیرنده نام، نام خانوادگی، شماره اقتصادی، آدرس، کدپستی فروشنده، مشخصات کالا، مبلغ کالا و تعداد آن باشد.

چگونه باید از صورت حساب مالیاتی کسب‌وکار خود اطلاع پیدا کرد؟

در ابتدای پاسخ به سوال «مالیات فروشگاه اینترنتی چقدر است» باید بگوییم، اگر شما نیز صاحب یک کسب‌وکار اینترنتی هستید، بعد از راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی باید در سامانه کل امور مالیاتی کشور ثبت‌نام کنید. سپس به آدرس tax.gov.ir مراجعه کرده و بعد از ثبت‌نام، کد اقتصادی دریافت کنید. طبق ماده ۱۶۹ قانون مالیات‌های مستقیم، شما به‌عنوان صاحب کسب‌وکار موظف خواهید بود که کلیه صورت‌حساب‌های معاملات خود را صادر کرده و شماره اقتصادی را در کل قرارداد‌ها و اسناد درج کنید.
برای طراحی و رابط کاربری سایت فروشگاهی می‌توانید از شاپفا کمک بگیرید. این مجموعه متخصص در زمینه طراحی سایت فروشگاهی است و می‌تواند به رونق کار و دیده شدن شما کمک کند.

مالیات فروشگاه اینترنتی چقدر است؟

نحوه محاسبه مالیات فروشگاه‌های اینترنتی

هیچ تفاوتی بین مالیات سایت فروشگاهی و مالیات فروشگاه عادی وجود ندارد. تنها تفاوت در پرداخت مالیات به حقیقی یا حقوقی بودن فعالیت‌ها برمی‌گردد. از نظر سازمان مالیات کشور، اشخاص حقیقی در سه گروه قرار می‌گیرند. این سه گروه عبارت‌اند از:

• گروه اول: افرادی که تراکنش‌ها مالی بالایی دارند. این افراد باید در پایان هرسال اظهارنامه مالیاتی خود را به سازمان مالیاتی کشور ارائه دهند.

• گروه دوم: این گروه نسبت به گروه اول تراکنش‌های مالی کمتری دارند. آن‌ها باید ماهانه و سالانه فرم‌ها را تکمیل کنند و به سازمان امور مالیاتی ارائه دهند.

• گروه سوم: گروه سوم نیز مانند گروه دوم تکالیف مالیاتی کمی دارند. این افراد باید سالانه فرم مالیاتی را تکمیل کنند.

اهداف دولت از تنظیم مالیات، افزایش درآمد برای تأمین بودجه دولت یا تغییر قیمت برای تأثیر بر تقاضا خواهد بود. دولت‌ها از صاحبان کسب‌وکار و مشاغل مالیات دریافت می‌کنند تا برای حمل‌ونقل عمومی، سرویس‌های بهداشتی، سیستم‌های حقوقی، امنیت عمومی، آموزش، فرهنگ و هنر، تحقیقات علمی، کار‌های عمومی، بیمه همگانی مردم و موارد دیگر هزینه کنند.

آشنایی با نحوه محاسبه مالیات برای فروشگاه‌های اینترنتی

محاسبه مالیات سایت‌های فروشگاهی به مالکیت سایت بستگی دارد. اگر فروشنده، تولیدکننده نیز باشد، مالیات بر ارزش افزوده براساس نوع کالا و سایت فروشنده تعیین خواهد شد. درصورتی‌که فروشنده فقط محصول موردنظر را می‌فروشد و تولیدکننده نیست و براساس درصدی از فروش حقوق دریافت می‌کند، مالیات او طبق خدماتی که ارائه می‌دهد متغیر خواهد بود.

مالیات فروشگاه اینترنتی چقدر است؟ ابتدا با مراحل پرداخت مالیات سایت‌های فروشگاهی آشنا شوید

در ابتدا باید تشکیل پرونده دهید، سپس ثبت‌نام الکترونیکی انجام دهید و شماره اقتصادی را دریافت کنید. در ادامه، صورتحساب آیین‌نامه اجرایی را دریافت و اظهارنامه مالیاتی را در موعد مقرر پرداخت کنید. حتما باید فهرست کل کارکنان و میزان حقوق دریافتی آنان را بفرستید و کلیه دفاتر، صورت درآمد، هزینه ماهانه، خلاصه درآمد و هزینه سالانه را ثبت کنید.
بسیاری از مردم برای پیدا کردن کسب‌وکارها، موقعیت مکانی آن‌ها را در نقشه جست‌وجو می‌کنند تا سریع‌تر و راحت‌تر به مغازه موردنظر دسترسی پیدا کنند. ثبت کسب و کار در نشان به شما این امکان را می‌دهد تا موقعیت کسب‌وکارتان را به‌صورت رایگان ثبت کنید. با استفاده از این ابزار، مشتریان کوتاه‌ترین مسیر را برای آمدن به فروشگاه انتخاب خواهند کرد.

آیا می‌توان مالیات فروشگاهی را پرداخت نکرد؟

جواب ما به سوال شما منفی است. همان‌طور که مغازه‌داران، کلیه شرکت‌ها، فروشگاه‌ها و کارخانه‌ها باید مالیات بدهند، مالکان فروشگاه‌های اینترنتی نیز با مالیات خود را بپردازند. اگر مالیات فروشگاه خود را پرداخت نکنید با جریمه روبه‌رو خواهید شد. بسیاری از کشور‌ها برای تامین مالی نیاز‌های دولت، سیستم مالیاتی دارند. مالیات، ثروت را از شرکت‌ها و کارخانه‌ها وارد چرخه دولت می‌کند و باعث رفاه اقتصادی کشور می‌شود.

در این مقاله سعی کردیم به سوال «مالیات فروشگاه اینترنتی چقدر است» پاسخ کامل و دقیقی بدهیم. امروزه کسب‌وکار‌های آنلاین فروش بالایی دارند و بسیاری از صاحبان مشاغل درصدد راه‌اندازی سایت فروشگاهی هستند. شاپفا، شما را در این مسیر کمک می‌کند و با پشتیبانی دائمی و حرفه‌ای، سریع‌ترین و ارزان‌ترین پیشنهاد‌ها را به شما خواهد داد. برای ارتباط با کارشناسان ما و گرفتن مشاوره، با شماره تلفن ۶۷۹۵۴-۰۲۱ تماس بگیرید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس