دموکرات‌ها در انتخابات سنا پیروز شدند


دموکرات‌ها در انتخابات سنا پیروز شدند

با پیروزی نامزد دموکرات‌ها در ایالت نوادا و کسب ۵۰ صندلی در سنا، این حزب اکثریت خود در سنا را حفظ کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، با انتخاب مجدد و پیروزی سناتور دموکرات «کاترین کورتز ماستو» در ایالت نوادا و شکست «آدام لاکسالت» جمهوری‌خواه، دموکرات‌ها هم‌اکنون ۵۰ صندلی در سنا کسب کردند و موفق شدند اکثریت خود در سنا را حفظ کنند.

دموکرات‌ها در انتخابات سنا پیروز شدند

برای کسب اکثریت سنا حزب پیروز باید ۵۱ صندلی کسب کند، اما دموکرات‌ها با ۵۰ صندلی می‌توانند اکثریت سنا را تشکیل دهند، زیرا «کاملا هریس»، معاون رئیس‌جمهور در سنا به نفع دموکرات‌ها رأی می‌دهد و عملاً دموکرات‌ها در سنا ۵۱ رأی خواهند داشت. تنها حوزه و صندلی باقی‌مانده مربوط به سنا در ایالت جورجیا است. انتخابات سنا در ایالت جورجیا به دور دوم کشیده شده و انتخابات دور دوم ۶ دسامبر (۱۵ آذر) برگزار می‌شود. در این ایالت هیچکدام از نامزدها نتوانستند ۵۰ درصد آرا را کسب کنند و طبق قوانین ایالت جورجیا در شرایطی که نامزد نخست نتواند ۵۰ درصد آرا کسب کند، انتخابات به دور دوم کشیده می‌شود.

با توجه به رأی کاملاً هریس در سنا، حتی اگر جمهوری‌خواهان در انتخابات آینده جورجیا هم پیروز شوند، با کسب ۵۰ صندلی باز هم اکثریت با دموکرات‌ها خواهد بود.

اما تازه‌ترین شمارش آرای انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا نشان می‌دهد که جمهوری‌خواهان تا این لحظه (یکشنبه ساعت ۸ صبح) ۲۱۱ صندلی کسب کرده‌اند و دموکرات‌ها ۲۰۴ صندلی و تا این لحظه جمهوری‌خواهان پیشتاز در مجلس نمایندگان هستند. هر حزب برای کسب اکثریت مجلس نمایندگان به ۲۱۸ کرسی نیاز خواهد داشت. بنابراین جمهوری‌خواهان به ۷ کرسی و دموکرات‌ها به ۱۴ کرسی دیگر نیاز دارند.

دموکرات‌ها در انتخابات سنا پیروز شدند

انتخابات میان دوره‌ای کنگره آمریکا هر ۲ سال یک بار برگزار می‌شود، اما زمانی که با انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که هر ۴ سال یک بار برگزار می‌شود، هم زمان نباشد، اهمیت ویژه ای پیدا می‌کند.

همه اعضای مجلس نمایندگان برای یک دوره ۲ ساله انتخاب می‌شوند، بنابراین همه ۴۳۵ کرسی مجلس نمایندگان در طول انتخابات میان دوره‌ای با هم رقابت می‌کنند. همچنین یک سوم از ۱۰۰ سناتور (۳۵ کرسی) در انتخابات میان دوره‌ای هر ۲ سال یک بار انتخاب می‌شوند. بعلاوه، انتخابات برای فرمانداران بسیاری از ایالت‌ها (۳۶ ایالت)، و همچنین بسیاری از مناصب سیاسی محلی در ایالت‌ها و شهرها نیز برگزار می‌شود.

روز سه شنبه ۸ نوامبر (۱۷ آبان) روز رسمی رأی‌گیری حضوری انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره بود، اما بسیاری از مردم آمریکا پیش از این آرای خود را از طریق پست ارسال کرده یا با حضور در مراکز رأی‌گیری، رأی داده بودند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انتخابات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دشمن دائماً در حال توطئه است و از روش‌ های مختلف جاسوسی و نفوذ استفاده می‌ کند