جشن تولدی که عزا شد/ دختر 15 ساله با الکل تقلبی جان داد


جشن تولدی که عزا شد/ دختر 15 ساله با الکل تقلبی جان داد

روزنامه خراسان نوشت: به دنبال مرگ یک دختر ۱۵ ساله در جشن تولد، پزشکی قانونی پس از کالبد شکافی علت مرگ را مسمومیت با الکل تقلبی اعلام کرد.

با پیگیری پرونده دختر ۱۵ ساله ای که در جشن تولد، قربانی «شراب مرگ» شده بود، عاملان تولید و توزیع مشروبات الکلی دست ساز در حالی با تلاش نیروهای انتظامی به چنگ قانون افتادند که حدود ۸۶۰ لیتر مشروبات الکلی نیز از سر شاخه این باند زیرزمینی کشف و ضبط شده است.

بهمن سال ۹۹ بود که خبر مرگ مشکوک دختر ۱۵ ساله ای در یک جشن تولد، پلیس را به تکاپو انداخت و پرونده ای پر رمز و راز را روی میز قضاوت گشود. طولی نکشید که نظر پزشکی قانونی درباره علت دقیق مرگ این دختر نوجوان، ابعادی فاجعه گونه از این حادثه تلخ را فاش کرد.

بررسی های سم شناسی و کالبدشکافی بیانگر آن بود که دختر نوجوان بر اثر مسمومیت با مشروبات الکلی تقلبی جان خود را از دست داده است. خانواده این دختر ۱۵ ساله که احتمال می دادند فرزندشان قربانی دسیسه شوم برخی از سودجویان و قاتلان نامرئی شده است، با طرح شکایتی از عامل یا عاملان توزیع مشروبات الکلی، خواستار پیگیری ماجرا شدند.

جشن تولدی که عزا شد/ دختر 15 ساله با الکل تقلبی جان داد

این در حالی بود که خانواده های بعضی از مسمومان با الکل های تقلبی، فقط به دلیل حفظ آبروی خانوادگی حتی از اعلام شکایت نیز صرف نظر کردند.

با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع، دستورات ویژه ای از سوی مقام قضایی در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان طرقبه شاندیز برای ردیابی عاملان توزیع مشروبات الکلی صادر شد و به این ترتیب گروهی تخصصی از کارآگاهان پلیس آگاهی با هدایت و نظارت مستقیم سرهنگ اویسی (فرمانده انتظامی طرقبه شاندیز) تحقیقات گسترده ای را با ورود به تاریکخانه این پرونده حساس آغاز کردند.

بررسی های غیرمحسوس کارآگاهان نشان داد که افرادی بساط مشروبات الکلی دست ساز و تقلبی را با شگردی خاص در جشن تولد پهن کرده و این گونه زندگی برخی از مهمانان این جشن را در معرض خطر قرار داده اند.

دامنه تحقیقات میدانی و اطلاعاتی که خانواده دختر متوفی در اختیار کارآگاهان قرار دادند به سرنخ هایی از اتباع خارجی رسید که بیانگر فعالیت یک باند زیرزمینی درباره تولید و توزیع گسترده مشروبات الکلی دست ساز بود. مدتی بعد با رصدهای اطلاعاتی پلیس، هویت دو زن جوان به نام های «و- ر» و «ک- ر» به همراه مردی به نام «سعید- پ» شناسایی شد که از عوامل اصلی انتقال مشروبات الکلی تقلبی به جشن تولد بودند.

توزیع کنندگان «شراب مرگ» دستگیر شدند

با آن که کنکاش در سوابق متهمان تحت تعقیب، آن ها را از اتباع خارجی معرفی می کرد، اما عملیات هماهنگ و ضربتی کارآگاهان پلیس آگاهی طرقبه شاندیز با راهنمایی ها و دستورات ویژه مقام قضایی به نتیجه رسید و توزیع کنندگان «شراب مرگ» دستگیر شدند.

متهمان این پرونده که ابتدا مدعی بودند الکل های مذکور را برای استفاده در ضدعفونی کننده ها توزیع می کردند، در بازجویی های فنی و تخصصی دچار تناقض گویی شدند و با مشاهده اسناد و مدارک انکارناپذیری که کارآگاهان رو کرده بودند به ناچار لب به اعتراف گشودند و برخی زوایای دیگر از «معمای شراب مرگ» را فاش کردند.

آن ها مدعی شدند مشروبات دست ساز و تقلبی را از فردی به نام «امید» گرفته اند که به صورت گسترده ای در مشهد اقدام به تولید و توزیع می کند. به دنبال اعترافات متهمان، ردزنی های پلیس نیز وارد مرحله جدیدی شد. کارآگاهان که برای پیشگیری از قربانی شدن افراد دیگر، دامنه فعالیت ها و تحقیقات خود را با هماهنگی های قضایی به بولوار کوثر جنوبی مشهد کشانده بودند، به بررسی های غیرمحسوس درباره سوابق اجتماعی و اخلاقی امید ادامه دادند تا این که مشخص شد او فقط در طول یک ماه بیش از یک میلیارد تومان گردش مالی داشته است و به صورت زیرزمینی باند تولید و توزیع مشروبات مرگبار را هدایت می کند.

با جمع آوری اسناد و مدارک و اطلاعات محرمانه از فعالیت های «امید»، مخفیگاه وی در حالی در بولوار کوثر مشهد به محاصره کارآگاهان پلیس آگاهی درآمد که احتمال می رفت او با ترفندی خاص از چنگ ماموران بگریزد به همین دلیل، همه تدابیر پلیسی به کار گرفته شد و گروه عملیاتی با رعایت موازین شرعی و قانونی، سرشاخه اصلی باند تولید و توزیع مشروبات الکلی دست ساز را در مخفیگاهش به دام انداختند.

در بازرسی از مخفیگاه متهم، حدود ۸۶۰ لیتر مشروبات الکلی دست ساز کشف شد که در گالن های ۲۰ لیتری جاساز شده بود.

بنا بر گزارش روزنامه خراسان، در حالی که از ابتدای تشکیل پرونده «شراب مرگ» تاکنون هفت نفر از عوامل اصلی و مرتبط با این باند دستگیر شده اند، تحقیقات قضایی برای بررسی دقیق همه جوانب و ابعاد این ماجرا همچنان در دادسرای عمومی و انقلاب طرقبه شاندیز ادامه دارد.

بیشتر بخوانید:

۲۷۱ ۳۵

کد خبر 1694486

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)