مسجدی که آموزش نسل آینده را مهارت‌محور کرده است


مسجدی که آموزش نسل آینده را مهارت‌محور کرده است

مسجد جامع‌ابوذر از مساجد فعال شرق تهران، با ایجاد مهدکودک و پیش‌دبستانی «امین» به نونهالان آموزش‌های مهارت‌محور می‌دهد؛ راه‌اندازی مرکز مشاوره «زیتون»، حمایت از دانشجویان محروم با قرض‌الحسنه و رسیدگی به نیازمندان از دیگر فعالیت‌های این خانه‌خدا است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، مسجد جامع ابوذر واقع در بلوار ابوذر از مساجد فعال در محورهای همچون ترویج سبک زندگی اسلامی، ارائه خدمات مشاوره و امورخیریه و از مجریان طرح «امین» است؛ ایجاد مهدکودک و پیش دبستانی در کنار مسجد با هدف مهارت افزایی در خردسالان نیز از رویکردهای این خانه خدا است، تا با ارایه الگوی تربیتی جامع و میدانی نونهالان را از کودکی با مهارت‌های مختلف آشنا کند.

حجت الاسلام«سیدمهدی موسوی‌نیا» در گفت وگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به فعالیت های مهدکودک و پیش دبستانی «امین» در جوار مسجد جامع ابوذر، اظهار کرد: یکی از برنامه های این مسجد اهتمام به تربیت خردسالان است، در همین راستا تلاش کردیم با ایجاد مهد و پیش دبستانی «امین» تربیت و روان شناسی کودک را دنبال کنیم؛ بسیاری از مهدهای کودک و مدارس فقط بحث آموزش کودکان را بر عهده دارند، در حالیکه ما در کنار آموزش، ارائه الگوی تربیتی جامع همراه با مهارت افزایی را نیز ارائه می‌کنیم.

مسجدی که آموزش نسل آینده را مهارت‌محور کرده است

مسجدی که آموزش نسل آینده را مهارت‌محور کرده است

امام جماعت مسجد جامع ابوذر تصریح کرد: به اذعان بسیاری از والدینی که کودکانشان در مهد و مدرسه امین تحت تعلیم و آموزش قرار گرفته اند، بچه‌های ما معلومات بیشتری دارند و آموزش های متفاوتی دیده اند. ما در این مدارس سعی داریم مربی و معلم در کنار ارائه آموزش با کودکان ارتباط صمیمی و دوستانه برقرار و با بازی و آموزش متناسب، پیام های دینی را در آنها نهادینه کند.

وی ادامه داد: ما برای مهد و مقطع پیش دبستانی از مربیانی که تخصص بالایی در حوزه کودک دارند، بهره می گیریم، همچنین در مهدکودک و پیش دبستانی برای مادران نیز دوره های آموزشی و کارگاه برگزار می کنیم تا آموزش های مهد و خانه همسو باشد.

مسجدی که آموزش نسل آینده را مهارت‌محور کرده است

وی افزود: همچنین ما برای والدین خردسالان نیز در مسجد کارگاه های آموزشی با همکاری بنیاد ملی خانواده برگزار می کنیم تا آنها مسجد را به عنوان سنگری مهم و بسترساز برای رشد و تربیت همه جانبه کودکان بدانند و با اعتماد به این سنگر حضور فرزندانشان را در این پایگاه مقدس تقویت کنند.

امام جماعت مسجد جامع ابوذر با اشاره به اهدافی که در مهد کودک و پیش دبستانی«امین» دنبال می شود،گفت: تربیت کودکان با محور خودشناسی و باور خود، تقویت باورها و رفتارهای اسلامی و دینی مطابق آموزه های متعالی قرآن کریم و اهل بیت(ع)، اهتمام به آموزش نماز، صداقت و درستکاری ازجمله این اهداف است. همچنین، فعالیت های قرآنی، انس با مسجد، برگزاری برنامه های مذهبی و مسابقات فرهنگی از دیگر فعالیت های مهدکودک و پیش دبستانی «امین» است.

حجت الاسلام موسوی نیا در ادامه ابراز کرد: از بخش های پرطرفردار مسجد جامع ابوذر، مرکز مشاوره «زیتون» است، ارائه مشاوره به زوج های جوان قبل از ازدواج و مشاوره های خانوادگی و ... از خدمات این مرکز است.

مسجدی که آموزش نسل آینده را مهارت‌محور کرده است

امام جماعت مسجد جامع ابوذر در ادامه با اشاره به فعالیت صندوق قرض الحسنه در مسجد تصریح کرد: یکی از اقدامات مهم ما در سال های اخیر ، ایجاد صندوق قرض الحسنه برای دانشجویان به منظور تأمین کمک هزینه تحصیل آنها و کمک به اقشار محروم و کم برخوردار بیمار به منظور تامین هزینه های درمان آنها بوده است.

وی با اشاره به برنامه های مسجد در بحث خدمت رسانی به محرومان گفت: ما در مسجد اقدام به ایجاد یک آشپزخانه برای طبخ و ارسال غذا به نقاط محروم نموده‌ایم و به صورت ماهیانه از طرف مسجد غذای گرم میان نیازمندان شهرک های اطراف ورامین توزیع می‌شود. همچنین در مناسبت های مختلف جشن گلریزان برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد و محروم می کنیم.

حجت الاسلام موسوی نیا در ادامه با اشاره به برنامه های مسجد در زمینه کارآفرینی و اشتغال‌زایی، تاکید کرد: به همت مسجد و اهالی محله توانستیم در حوزه تولید «گل های تزیینی» در منازل اشتغال آفرینی کنیم؛ این تولیدات با قیمت مناسب در نمایشگاهی در مسجد، عرضه و منافع آن صرف کمک هزینه تحصیلی بچه‌هایی می‌شود که کار را مدیریت می‌کنند.

وی اضافه کرد: بسیاری از افرادی که در زمینه فروش گل های تزیینی ورود داشته اند، پیش از این خیلی اهل رفت و آمد به مسجد نبودند اما در پی فرضت اشتغالی که ایجاد شد، حضور‌شان در مسجد پررنگ شده و در برنامه های مختلف شرکت می کنند.

مسجدی که آموزش نسل آینده را مهارت‌محور کرده است

حجت الاسلام موسوی نیا با بیان اینکه اکنون جهاد تبیین از اولویت های مسجد جامع ابوذر است، گفت: ورود صحیح به این جهاد در حالی که رسانه‌های دشمن علیه کشور ما اخبار دروغ منتشر می کنند و ذهن مردم را نشانه رفته اند، اولویتی اصلی است؛ باید مردم به دستاوردهای نظام و حرکت رو به جلوی کشور از این طریق آشنا و دلگرم شوند.

امام جماعت مسجد جامع ابوذر در پایان خاطرنشان کرد: در همین راستا ما اقدام به تولید کلیپ و پخش آن در مسجد بعد از اقامه نماز جماعت کردیم و روزهای شنبه دستاوردها و پیشرفت های کشور را برای نمازگزاران بویژه جوانان دهه هفتاد و هشتادی تبیین و بازگو می کنیم.

مسجدی که آموزش نسل آینده را مهارت‌محور کرده است

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا