پدافندهوایی سوریه 3موشک جنگنده های صهیونیستی را سرنگون کرد


پدافندهوایی سوریه 3موشک جنگنده های صهیونیستی را سرنگون کرد

معاون مرکز روسی آشتی طرف های درگیر در سوریه از مقابله سامانه پدافند هوایی سوریه با موشک های شلیک شده از جنگنده های رژیم صهیونیستی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، یک مسئول مرکز آشتی روسیه در سوریه اعلام کرد که حداقل سه موشک از هشت موشک پرتاب شده از سوی رژیم صهیونیستی توسط سامانه‌های پدافند هوایی سوریه رهگیری و سرنگون شده است.

این خبر ر «اولگ یگوروف»، معاون مرکز روسی آشتی طرف‌های درگیر در سوریه (وابسته به وزارت دفاع روسیه) اعلام کرده و گفته است که سامانه‌های پدافند هوایی سوریه سه موشک از هشت موشک شلیک شده از جنگنده‌های اسرائیلی را از حریم هوایی لبنان به سمت اهدافی در استان حمص سوریه منهدم کردند.

این مقام نظامی روسیه دو روز پس از آن که رژیم صهیونیستی حومه حمص را هدف قرار داد، عملکرد سامانه موشکی سوریه را در این حمله مورد ارزیابی قرار داد.

شامگاه یکشنبه تلویزیون المیادین لبنان به نقل از منابع میدانی اعلام کردند که پدافند هوایی سوریه با اهداف متخاصم در حومه جنوب شرقی حمص مقابله کرد. منابع خبری اعلام کردند که در این حمله هوایی رژیم صهیونیستی به فرودگاه شعیرات در حومه حمص، ۲ سرباز سوری به شهادت رسیده و ۳ نفر دیگر زخمی شدند

همچنین وزارت خارجه لبنان با صدور بیانیه‌ای، حمله هوایی شامگاه یکشنبه رژیم صهیونیستی به فرودگاه الشعیرات در سوریه، که چند شهید و زخمی برجا گذاشت را محکوم کرد. وزارت خارجه لبنان ضمن اعلام همبستگی کامل با دولت و ملت سوریه در پی این تجاوز هوایی، تصریح کرد: این گونه تجاوزات، نقض آشکار قوانین و عرف‌های بین المللی محسوب می‌شود، از طرفی این حمله با نقض حریم هوایی لبنان از سوی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی انجام شده که تهدیدی مستقیم برای امنیت پروازهای هوایی در لبنان و ثبات و امنیت بین المللی محسوب می‌شود.

وزارت خارجه لبنان در پایان تاکید کرده که ارائه شکوائیه به سازمان ملل متحد در قبال این تجاوز هوایی و نقض حریم هوایی این کشور، را حق خود می‌داند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج