رابرت مالی:آمریکا فعلا سیاست تحریم و فشار بر ایران را ادامه می‌دهد


رابرت مالی:آمریکا فعلا سیاست تحریم و فشار بر ایران را ادامه می‌دهد

نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران با ادعای اینکه آمریکا روزنه‌ها برای تداوم دیپلماسی با ایران را باز نگه می‌دارد، گفت: «تا وقتی که زمان آن برسد. اما آمریکا فعلا سیاست تحریم و فشار را ادامه می‌دهد».

رابرت مالی:آمریکا فعلا سیاست تحریم و فشار بر ایران را ادامه می‌دهد

به گزارش راهبرد معاصر رابرت مالی شامگاه دوشنبه طی نشست خبری در پاریس مدعی شد اغتشاشات در ایران و استفاده [ادعایی] روسیه از پهپادهای انتحاری ایرانی در جنگ اوکراین، تمرکز آمریکا را از احیای برجام منحرف کرده است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وی با ادعای اینکه آمریکا روزنه‌ها برای تداوم دیپلماسی با ایران را باز نگه می‌دارد، گفت: «تا وقتی که زمان آن برسد. اما آمریکا فعلا سیاست تحریم و فشار را ادامه می‌دهد».

این مقام آمریکایی درباره ادعاهای خود توضیح داد: «اگر این مذاکرات [وین] انجام نمی‌شود، به‌دلیل موضع ایران و هرچیزی است که از ماه سپتامبر رخ داده است. تمرکز ما توافقی نیست که به جلو نرود، بلکه چیزی است که در ایران رخ می‌دهد».

طبق این گزارش، مالی با بیان اینکه آمریکا روی اغتشاشات و آشوبگران در ایران، ارسال پهپاد برای روسیه و آزاد کردن آمریکایی‌های بازداشت‌شده در ایران تمرکز کرده، گفت اگر دیپلماسی با تهران به جایی نرسد، واشنگتن آماده استفاده از دیگر ابزارها است.

وی در ادامه گفت: «اگر ایران تصمیم بگیرد که از حدود جدید در برنامه اتمی خود عبور کند، پس جواب ما هم قطعا متفاوت و هماهنگ با متحدان اروپایی ما خواهد بود. هیچ جادویی هم در یافتن فرمول جدید ما نخواهد بود».

پیش از این، «آنالنا بائربوک» وزیر امور خارجه آلمان با حمایت از اغتشاشات و آشوب در ایران، گفته بود در نشست شورای وزرای خارجه اتحادیه اروپا بسته تحریمی جدید این اتحادیه علیه ایران بررسی می‌شود./فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر