اولین پیاده‌روی فضایی ناسا پس از یک نقص فنی


اولین پیاده‌روی فضایی ناسا پس از یک نقص فنی

ناسا پس از هشت ماه یک پیاده‌روی فضایی را در ایستگاه فضایی بین‌المللی هدایت خواهد کرد.

آژانس فضایی آمریکا فعالیت‌های خارج از ایستگاه فضایی خود را به دلیل بروز مشکل در لباس فضانوردی یکی از خدمه‌اش متوقف کرده بود تا فرصتی برای بررسی حادثه‌ی پیش آمده ایجاد شود.

به نقل از دیجیتال‌ترندز،در طول پیاده‌روی فضایی قبلی لایه نازکی از رطوبت در داخل کلاه ماتیاس ماورر (Matthias Maurer) ظاهر شد که باید علت آن بررسی می‌شد.

اگرچه فضانورد آلمانی مشکلی نداشت، اما به گفته‌ ناسا "خطر از بیخ گوش" او گذشته بود و بنابراین این آژانس تصمیم گرفت پیاده‌روی‌های فضایی خود را متوقف کند تا علت این حادثه مشخص شود. در این میان، پنج پیاده‌روی فضایی دیگر در ایستگاه فضایی انجام شد که عمدتاً فضانوردان روسی را به خود درگیر کرد و توسط همتای روسی ناسا (آژانس فضایی روسکاسموس) سازماندهی شد.

ناسا پس از تکمیل کار خود و به روزرسانی کیت مناسب، پیاده‌روی فضایی بعدی را برای روز سه‌شنبه، ۱۵ نوامبر (۲۴ آبان) برنامه‌ریزی کرد که در آن جاش کاسادا (Josh Cassada) و فرانک روبیو (Frank Rubio) حضور خواهند داشت. این اولین پیاده‌روی فضایی برای هر دو فضانورد خواهد بود.

این دو نفر در ساعت هشت صبح به وقت منطقه زمانی شرقی (۱۶:۳۰ به وقت تهران) از هوابند "Quest" این ایستگاه خارج می‌شوند تا یک براکت را برای آرایه‌های خورشیدی در سمت راست این ایستگاه مداری نصب کنند و سیستم ذخیره انرژی این ایستگاه را ارتقا دهند.

چگونه می‌توان این رویداد را تماشا کرد؟

پخش زنده این رویداد ناسا از ساعت ۶:۳۰ صبح به وقت منطقه زمانی شرقی (۱۵:۰۰ به وقت تهران) آغاز می‌شود و خود پیاده‌روی فضایی در ساعت ۸ صبح به وقت منطقه زمانی شرقی (۱۶:۳۰ به وقت تهران) صورت می‌گیرد. کاسادا و روبیو حدود هفت ساعت را بیرون از ایستگاه خواهند گذراند.

کاسادا به عنوان خدمه شماره یک خارج از ایستگاه فضایی خدمت می‌کند و او را می‌توان با نوار‌های قرمز روی لباسش شناسایی کرد. روبیو به عنوان خدمه دوم از ایستگاه خارج می‌شود و لباس فضایی او خطوط قرمز نخواهد داشت.این پیاده‌روی فضایی را می‌توان از وبسایت ناسا دنبال کرد.

در این پخش زنده از انواع دوربین‌ها، از جمله دوربین‌های نصب شده روی کلاه‌های فضانوردی استفاده می‌شود و کارمندان ناسا نیز روند کار را تفسیر خواهند کرد که به درک آنچه فضانوردان در هر زمان انجام می‌دهند کمک می‌کند. ارتباطات صوتی بین فضانوردان و مرکز کنترل ماموریت نیز به صورت زنده پخش خواهد شد.

ناسا دو پیاده‌روی فضایی دیگر نیز برای روز‌های دوشنبه ۲۸ نوامبر (۷ آذر) و پنجشنبه یکم دسامبر (۱۰ آذر) برنامه‌ریزی کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هوافضا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان