پنل های خورشیدی راه باز برای حضور تولیدکنندگان ایرانی در بازار سوریه و لبنان


پنل های خورشیدی راه باز برای حضور تولیدکنندگان ایرانی در بازار سوریه و لبنان

دو کشور سوریه و لبنان در حال حاضر با کمبود شدید برق مواجه هستند و نصب پنل های خورشیدی می تواند مشکل مردم این دو کشور را در شرایط فعلی تا حد بسیار زیادی حل کند.

پنل های خورشیدی راه باز برای حضور تولیدکنندگان ایرانی در بازار سوریه و لبنان

همانگونه که استفاده از انرژی خورشیدی در جهان رو به افزایش رفته است، در دو کشور سوریه و لبنان نیز مردم به سمت از این انرژی پاک رفته اند. اگر این روزها در کوچه و خیابان های شهرهای دو کشور سوریه و لبنان قدم بزنید به راحتی با پنل های خورشیدی زیادی که بر بام ساختمان ها نصب شده مواجه می شوید؛ پنل هایی که توانسته قسمت زیادی از مشکلات مردم استفاده کننده از این انرژی پاک را مرتفع کند.
در حال حاضر مردم جهان می دانند که نیاز به یک منبع تمام نشدنی برای انرژی دارند، از این رو تغییر رویه از سوخت های فسیلی به انرژی های پاک همچون انرژی خورشیدی برای زندگی و رشد انسانها نیازمند همیاری میان دولت ها و ملت ها می باشد، که این مساله برای دو ملت سوریه و لبنان که با مشکلات شدید برق و تحریم های ضدانسانی کشورهای غربی مواجه هستند، بسیار مطلوب به نظر می رسد، هرچند هزینه اولیه نصب پنل های خورشیدی مقداری گران است، اما با گذشت زمان این هزینه مستهلک شده و به نفع استفاده کنده می شود.

پنل های خورشیدی راه باز برای حضور تولیدکنندگان ایرانی در بازار سوریه و لبنان


مهندس "احمد ابراهیم" که در زمینه برق تخصص و فعایت دارد، می گوید: کمبود شدید برق دولتی در دو کشور لبنان و سوریه مردم را به سمت استفاده از برق آزاد و همچنین پنل های خورشیدی سوق داده است.
وی می افزاید: در سوریه بین ۸ تا ۱۰ ساعت برق دولتی وجود دارد و این میزان در لبنان فقط یکساعت است که مشکلات زیادی برای مردم ایجاد کرده است.
ابراهیم درخصوص برق آزاد در دو کشور لبنان و سوریه می گوید: هم اکنون در سوریه برخی از مردم از ژنراتورهای خصوصی برق برای کسری خود استفاده می کنند که با توجه به کمبود سوخت این مساله خود مشکلی بر مشکلات افزوده است؛ در لبنان شرایط به گونه ای دیگر است و برخی افراد و شرکت ها در محلات اقدام به تولید برق از طریق ژنراتورهای نسبتا بزرگ کرده اند و به طور ساعتی به شهروندان لبنانی برق اشتراکی می فروشند که این میزان در ماه حداقل از ۵۰ دلار و با ساعات کم شروع شده و تا ۳۰۰ یا ۴۰۰ دلار در ساعات بیشتر هم می رسد.
وی یکی از مشکلات برق آزاد در لبنان را وجود برخی مافیا در شماری از مناطق این کشور ذکر می کند که مشکل مضاعفی برای شهروندان لبنانی شده است.
مهندس ابراهیم هزینه نصب پنل های خورشیدی برای خانه های معمولی در سوریه و لبنان را به همراه باطری های نگهدارنده برق، حدود ۵۰۰۰ دلار (۱۷۰ میلیون تومان) ذکر می کند و می گوید که براساس افزایش متراژ بنا و میزان مصرف هزینه آن بالاتر می رود.
وی در عین حال استفاده از پنل های خورشیدی را طی زمان برای مردم دو کشور سوریه و لبنان بسیار باصرفه می داند و معتقد است که طی حداکثر دو تا سه سال هزینه انجام شده برای نصب پنل های خورشیدی، مستهلک می شود و پس از آن برق مصرفی برای استفاده کنندگان از پنل های خورشیدی کاملا مجانی می باشد.

پنل های خورشیدی راه باز برای حضور تولیدکنندگان ایرانی در بازار سوریه و لبنان


این کارشناس برق در ادامه با برشمردن مزایای انرژی خورشیدی، می افزاید: صرفه جویی در هزینه قبوض برق، مصون ماندن از افزایش قیمت برق در آینده، تجدید پذیر، ماندگار و دوستدار محیط زیست بودن، دوره کوتاه بازگشت سرمایه، هزینه نگهداری پایین، امکان فروش برق مازاد خورشیدی، تولید برق در هر نقطه ای از دو کشور سوریه و لبنان و کاهش فشار روی شبکه برق سراسری از مصادیق استفاده از پنل های خورشیدی است.
وی، مقدور نبودن استفاده برای همگان، وابسته بودن به شرایط آب و هوایی و مکانی، هزینه بر بودن راه اندازی پنل های خورشیدی، هزینه های باتری و ذخیره انرژی خورشیدی، قابل حمل نبودن و مشکل جابجایی آنها بعد از نصب،
انتشار گاز دی اکسید کربن ناشی از تولید و حمل و نقل، دفع مواد سمی و نیاز تجهیزات تولید انرژی خورشیدی به فلزات کمیاب زمین را از معایب انرژی خورشیدی معرفی می کند.
باید گفت، هر چند در لبنان دولت مستقری وجود ندارد و برعکس در سوریه دولت منسجمی روی کار است، اما در عین حال دولت های موجود در دمشق و بیروت از نصب پنل های خورشیدی توسط شهروندان خود استقبال می کنند و هر روز بر استفاده کنندگان از پنل های خورشیدی دو کشور افزوده می شود که این مساله قابل توجه شرکت های ایرانی تولید کننده پنل های خورشیدی است که در سال های اخیر توانسته اند در این صنعت به رشد چشمگیری برسند و بازار دو کشور سوریه و لبنان آماده پذیرش تولیدات خوب این شرکت ها در زمینه فروش می باشد.

پنل های خورشیدی راه باز برای حضور تولیدکنندگان ایرانی در بازار سوریه و لبنان


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل فوق العاده خاص پریناز ایزدیار برای عید+ عکس