فعالیت اسنپ در حوزه دارو/ دارو را چند برابر ناصرخسرو می‌فروشند!


فعالیت اسنپ در حوزه دارو/ دارو را چند برابر ناصرخسرو می‌فروشند!

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: امروز شاهد فعالیت اسنپ در حوزه دارو هستیم و اگر دارویی پیدا نشود، برای متقاضیان ارائه می‌کنند و چند برابر قیمت ناصر خسرو به فروش می‌رسانند.

به گزارش خبرنگار مهر، حسینعلی شهریاری در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۲۴ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون بهداشت و درمان در مورد بررسی نحوه مدیریت زنجیره تأمین و توزیع دارو، گفت: اجرای طرح دارویار با هدف واقعی شدن قیمت دارو، انتقال یارانه به انتهای زنجیره و مردم، عدم افزایش پرداختی‌ها توسط بیماران، توسعه صادرات، جلوگیری از قاچاق و کاهش فروش آزاد دارو بود.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مشکلات سر راه طرح دارویار مواردی چون عدم تأمین به موقع منابع مالی توسط سازمان برنامه و بودجه و مجموعه‌های بیمه‌گر، عدم اطلاع‌رسانی و آموزش صحیح، و عدم تأمین نقدینگی صنعت دارو است.

وی با اشاره به اینکه در مهر ماه نامه‌ای درباره کمبود دارو به رئیس‌جمهور ارائه شد، گفت: همچنین ۱۳ مورد مکاتبه با مسئولان مختلف از جمله سران قوا انجام شد. در جلسات ستاد ملی مبارزه با کرونا نیز به طور مستمر درباره کمبود دارو نکاتی مطرح شد اما متأسفانه شاهد کمبود بسیاری از داروهای معمولی هستیم.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قرار بود یک میلیارد دلار به حوزه دارو و تجهیزات پزشکی تخصیص پیدا کند که در شهریور ماه انجام شد و قرار بود ۵۰۰ میلیون دلار دیگر هم اختصاص یابد که متأسفانه سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی از نقدینگی لازم برخوردار نبودند.

شهریاری بیان کرد: امروز شاهد فعالیت اسنپ در حوزه دارو هستیم و آن‌ها زیر نظر وزارت صمت فعالیت می‌کنند و اگر دارویی پیدا نشود برای متقاضیان ارائه می‌کنند و چند برابر قیمت ناصر خسرو به فروش می‌رسانند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برخی شرکت‌ها اقدام به دپوی محصولات خود کرده تا افزایش قیمت صورت گیرد و همچنین تولیدات خود را کاهش دادند تا گران شود. مجلس مصوبه‌ای داشت که از جیب مردم برای تهیه دارو به نسبت شهریور ۱۴۰۰ افزایشی صورت نگیرد اما این مصوبه اجرایی نشده است. باید یک قرارگاه برای رفع مشکلات دارو و تجهیزات دارویی ایجاد شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...