لامبورگینی استراتو 2024؛ آخرینی که اولین خواهد بود!


لامبورگینی استراتو 2024؛ آخرینی که اولین خواهد بود!

آخرین محصول مجهز به پیشرانه تمام احتراقی در مجموعه لامبورگینی که جزئیات بدنه عجیبی مانند ریل سقف را نیز همراه دارد...

آخرین محصول مجهز به پیشرانه تمام احتراقی در مجموعه لامبورگینی که جزئیات بدنه عجیبی مانند ریل سقف را نیز همراه دارد...
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین» به نقل از عصر ایران- لامبورگینی تصاویری از هوراکان استراتو را منتشر کرده که اهمیت این خودرو به لقب آخرین آن مربوط می شود! آخرین محصول مجهز به پیشرانه تمام احتراقی در مجموعه لامبورگینی که جزئیات بدنه عجیبی مانند ریل سقف را نیز همراه دارد! اما با ویژگی های آفرودی که استراتو دارد به نوعی اولین محصول لامبورگینی در این کلاس هم خواهد بود که در ادامه بدان می پردازیم.

در این خودرو از رینگ آلومینیومی 20 اینچی استفاده شده و ارتفاع از سطح زمین نیز 47 میلیمتر افزایش یافته است. طول محورها(فاصله چرخ ها نسبت به یکدیگر در یک محور) در جلو و عقب نیز 30 میلیمتر افزایش یافته است. لامبورگینی همچنین زاویه ورود را 1 درجه و زاویه خروج در قسمت عقب خودرو را 6.5 درجه بهبود داده است.

گفتنی است زاویه ورود و خروج که گاهی زاویه حمله و فرار نیز نامیده می شود، جز مهمترین ویژگی های خودروهای آفرودی هستند که سطح توانایی خودرو در بیراهه نوردی را مشخص می کند. زوایه حمله یا ورود به زاویه بین خط فرضی از زیر لاستیک تا زیر سپر جلو و سطح صاف زمین را می گویند. هر چه این زاویه بیشتر باشد خودرو توانایی ورود به شیب های تند تری را دارد بدون اینکه سپرش گیر کند.

زاویه فرار زوایه ای ما بین خط فرضی امتداد یافته از لاستیک تا زیر سپر با سطح افقی زمین است. هر چه این زاویه بیشتر باشد امان ورود به سطوح شیب دار با زاویه بیشتر مهیا می شود.

این تغییرات مهم به علاوه سامانه تمام چرخ محرک، عملا استراتو را به یک همه جا رو مبدل خواهد کرد البته در مقایسه با محصولات قبلی لامبورگینی!

چراغ های ال ای دی در قسمت دماغه نیز جزئیاتی هستند که به طور خاص در آفرودرها دیده ایم و حالا اینجا همراه لامبورگینی استراتو هستند تا آخرین تمام احتراقی این کمپانی ایتالیایی حقیقتا متفاوت از قبلی های آن باشد.

در بخش پیشرانه از تپنده 10 سیلندر 5.2 لیتری متعلق به لامبورگینی هوراکان ایوو با 640 اسب بخار خروجی و گشتاور 600 نیوتن متر استفاده شده است.

از سال 2023، تولیدات لامبورگینی در قسمت پیشرانه از نیروی الکتریسیته بهره مند می شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاهش مصرف سوخت و آلایندگی با حرکت به سمت خودروهای برقی