واکنش طالبان به «بدرفتاری» پلیس پاکستان با مهاجران افغانستانی


واکنش طالبان به «بدرفتاری» پلیس پاکستان با مهاجران افغانستانی

سرپرست وزارت امور مهاجرین در دولت موقت طالبان در دیدار با کاردار سفارت پاکستان در کابل، به «بدرفتاری» پلیس اسلام آباد با مهاجران افغان اعتراض کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، «خلیل الرحمان حقانی» سرپرست وزارت امور مهاجرین در دولت موقت طالبان در افغانستان امروز سه شنبه در دیدار با عبیدالرحمان نظامی کاردار سفارت پاکستان در کابل از «بدرفتاری» نیروهای امنیتی این کشور با مهاجران افغان انتقاد کرد.

سرپرست وزارت امور مهاجرین در دولت موقت طالبان در افغانستان در این دیدار گفت: باید از بدرفتاری پلیس پاکستان با مهاجران افغان در شهرهای مختلف این کشور جلوگیری شود. ادامه این وضعیت روابط دو کشور را با مشکلاتی مواجه خواهد کرد.

«خلیل الرحمان حقانی» در این خصوص ادامه داد: برای حل مشکلات مهاجران افغان در پاکستان باید تلاش لازم انحام شود.

به گزارش اسپوتنیک، هفته گذشته کنسولگری دولت موقت طالبان در کراچی پاکستان اعلام کرد که حدود ۱۳۰۰ مهاجر افغان در ایالت سند این کشور در زندان به سر می‌برند.

گفتنی است که یک سال از خروج کامل نیروهای تروریست آمریکایی از افغانستان و به دست گرفتن قدرت توسط طالبان سپری می‌شود و این کشور با تبعات دو دهه اشغالگری محور غربی از جمله بحران جدی اقتصادی و انسانی مواجه است.

اشغالگران غربی در سال ۲۰۰۱ به بهانه پناه دادن طالبان به اسامه بن لادن سرکرده گروهک تروریستی القاعده، به افغانستان حمله و این کشور را اشغال کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس