اجرای گسترده طرح پیوند مسجد و مدرسه در منطقه‌14/ آموزش‌وپرورش مصوبات این تعامل را به مدارس ابلاغ کند


اجرای گسترده طرح پیوند مسجد و مدرسه در منطقه‌14/ آموزش‌وپرورش مصوبات این تعامل را به مدارس ابلاغ کند

حجت‌الاسلام عابدین‌زاده گفت: مسجد حضرت ولیعصر(عج) در تعامل با ۳۰ مدرسه در منطقه ۱۴ تهران، ضمن مشارکت در اجرای برنامه‌ها، فرصت حضور روحانیون در شورای دبیران و انجمن اولیا و مربیان این مدارس را فراهم کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، اغتشاشات اخیر کشور و اتفاقات تلخی که در برخی مدارس و دانشگاه ها رخ داد ضرورت پیوند مسجد و مدرسه و جهاد تبیین در بستر این تعامل را بیش از گذشته ثابت کرد؛ اگرچه بعضاً انتقاداتی از سوی مردم و مسئولان نسبت به عملکرد برخی مساجد می شود اما مروری کوتاه بر فعالیت های مسجدی ثابت می کند کم نیستند مساجدی که کارکردهایی ویژه خصوصا در ارتباط با مدارس دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین «سیدمحمد عابدین‌زاده» به بررسی عملکرد مسجد حضرت ولیعصر(عج) (واقع در تهران، بلوار ابوذر، پل پنجم، نبش خیابان هانی) طی سه سال پس از شیوع ویروس کرونا تا اکنون پرداخت. وی ضمن شرح اقدامات این مسجد، به برخی نقدها در حوزه مساجد، به صورت غیرمستقیم پاسخ داد.

حمایت برنامه‌ای از مدارس در مناسبت‌های مختلف

مدیر حوزه علمیه سفیران هدایت امام صادق (ع) (در جوار مسجد حضرت ولیعصر (عج) تهران) با اشاره به تعامل خوب مسجد حضرت ولیعصر(عج) با مدارس محله ابوذر، اظهار کرد: کار مهم ما در اجرای طرح پیوند مسجد و مدرسه، اجرای برنامه های مناسبتی در مدارس همراه با برگزاری مسابقات کتابخوانی است، اجرای برنامه ها در بوستان ها و برگزاری جشن تکلیف برای دانش آموزان نیز در پرتوی همین طرح انجام می شود.

امام جماعت مسجد حضرت ولیعصر(عج) ادامه داد: این خانه خدا ۳۰ مدرسه در سطح محله ابوذر را تحت پوشش دارد. به منظور حضور طلاب در مدارس برای اقامه نماز طرحی را راه انداختیم که بر اساس آن، هر استادی در حوزه علمیه مسجد حضرت ولیعصر(عج) با همراهی پنج طلبه، مدیریت امور فرهنگی و تبلیغی در مدارس را عهده دار شود، اکنون ۳۰ مدرسه تحت پوشش این طرح است و هزینه های آن با کمک خیران تامین می‌ شود.

حضور استادان و طلاب حوزه علمیه مسجد در شورای دبیران مدارس

وی افزود: علاوه بر این، دانش آموزان در نماز جماعت مسجد حضرت ولیعصر(عج) نیز حضوری مستمر دارند؛ من و استادان و طلاب حوزه علمیه مسجد حضرت ولیعصر(عج) نیز در شورای دبیران مدارس و انجمن اولیا و مربیان مدارس حضوری فعال و در برگزاری برنامه‌های صبح‌گاهی با مدارس همکاری داریم‌.

حجت الاسلام عابدین‌زاده افزود: همکاری بیشتر مدارس با مساجد نیازمند آن است که وزارت آموزش و پرورش در این زمینه مصوبات لازم را داشته باشد و دستورالعمل‌های موردنیاز را به مدارس ابلاغ کند تا فرصت حضور ائمه‌جماعات برای تبلیغ دین میان دانش‌آموزان فراهم شود.

وی با بیان اینکه فعالیت مساجد باید تخصصی‌تر و با مشارکت بیشتر نیروهای متخصص و نخبه و آموزش‌دیده انجام شود، اضافه کرد: البته مساجد در وضعیت فعلی نیز با وجود همه کمبودها در زمینه مالی و سخت‌افزاری، عملکرد خوبی دارند که در صورت افزایش حمایت دستگاه‌ها و همت مضاعف کارگزاران مسجدی، فعال‌تر نیز می شوند.

همکاری با بیمارستان‌های فجر و بهرامی

حجت‌الاسلام والمسلمین عابدین‌زاده در ادامه با بیان اینکه پایگاه‌های بسیج خواهران و برادران و واحد فرهنگی مسجد حضرت ولیعصر(عج) و طلاب حوزه علمیه سفیران هدایتِ امام جعفر صادق (ع) با شیوع ویروس کرونا هم‌افزا شده و همکاری های گسترده و موثری در مقابله با کرونا داشتند، گفت: پس از گرونا فعالیتهای خود را در زمینه توزیع کمک مومنانه و تهیه جهیزیه و خدمت‌رسانی به گروه‌های مختلف مردم گسترش دادند، همکاری ما با بیمارستان های فجر و بهرامی که در قالب توزیع آب میوه طبیعی و اقلام بهداشتی شروع شد، در دوره‌ای که شیوع ویروس کرونا کاهش یافت نیز ادامه داشت.

وی تاکید کرد: ستاد کرونای مسجد حضرت ولیعصر (عج) تعطیل نشده و پس از انجام کار بزرگ خود در زمینه اجرای طرح شهید سلیمانی به ویژه کمک به کادر درمان در زمینه تزریق سه دز واکسن، اکنون در زمینه فرهنگی فعال‌تر شده است و در حوزه جهاد تبیین به صورت تخصصی کار می‌کند.

ویزیت رایگان مردم در حوزه‌های عمومی و تخصصی

امام جماعت مسجد حضرت ولیعصر (عج) (واقع در تهران، بلوار ابوذر، پل پنجم، نبش خیابان هانی) افزود: از نتایج دیگر تشکیل ستاد مقابله با کرونا در این مسجد فعال تر شدن گروه پزشکان بسیجی بود که اکنون نیز هر هفته چهار پزشک به صورت رایگان در زمینه های عمومی و تخصصی مردم منطقه ۱۴ تهران را ویزیت می کنند. خانه بهداشت محله ابوذر نیز همچنان با مسجد حضرت ولیعصر(عج) همکاری دارد. از نتایج همین همکاری واکسیناسیون بیش از ۲۰ هزار نفر در راستای اجرای طرح شهید سلیمانی در منطقه ۱۴ تهران بود.

توزیع بیش از ۱۰​ هزار بسته ارزاق

وی خاطرنشان کرد: به همت اهالی و بچه های مسجد حضرت ولیعصر(عج) در دوره شیوع ویروس کرونا بیش از ۱۰ هزار بسته ارزاق میان مردم توزیع شد، اکنون نیز این کمک ها تداوم دارد و هر ماه به ده‌ها نفر از خانواده‌های نیازمند بسته‌های ارزاق اهدا می‌شود. پاسخگویی به سوالات و شبهات دینی اعتقادی که در دوران کرونا مطرح شده بود از دیگر فعالیت های این مسجد با همکاری طلاب حوزه علمیه سفیران هدایت امام صادق(ع) بود.

پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر