انتخاب رئیس جمهور لبنان؛ دود سفید از جلسه ششم پارلمان بلند میشود؟


انتخاب رئیس جمهور لبنان؛ دود سفید از جلسه ششم پارلمان بلند میشود؟

فردا پنج شنبه ششمین جلسه پارلمان لبنان برای انتخاب رئیس جمهور جدید در شرایطی برگزار می شود که با توجه به ادامه اختلافات میان جریان های سیاسی، امیدواری زیادی به این مساله وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رسانه های لبنانی، ششمین جلسه پارلمان لبنان برای انتخاب رئیس جمهور جدید این کشور فردا پنج شنبه برگزار می‌شود.

در پنج جلسه قبلی عدم وجود اجماع میان فراکسیون سیاسی حاضر در پارلمان لبنان مانع انتخاب رئیس جمهور جدید شد.

در این شرایط همه در انتظار آن هستند که ببینند آیا دود سفید (که نشانه توافق میان فراکسیون های پارلمانی است) از جلسه ششم پارلمان لبنان بلند می‌شود یا نه. به ویژه اینکه در روزهای اخیر پس از مستعفی نمودن دولت پیشبرد امور از سوی «میشل عون» رئیس جمهور وقت لبنان، این کشور دچار خلأ سیاسی بزرگی شده است.

به هر حال فردا مشخص خواهد کرد که آیا رئیس جمهور جدید لبنان در ششمین جلسه پارلمان انتخاب خواهد شد یا خیر و آیا لبنان از شرایطی که در ماههای اخیر دچار آن بوده است، رها می‌شود؟

لبنان پس از انفجار بندر بیروت در سال ۲۰۲۰، نابسامانی‌های سیاسی و اقتصادی متعددی را تجربه کرده است. دولت وقت لبنان پس از این انفجار، استعفا کرد و پس از آن نیز اداره امور این کشور بر عهده دولت پیشبرد امور نهاده شده است. بر این اساس در صورت ناکامی پارلمان در انتخاب رئیس جمهور جدید، خلأ سیاسی در این کشور تشدید شده و معضلات داخلی نیز افزایش می‌یابد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کارشناسی داوری دیدار صنعت نفت آبادان و پرسپولیس