سمینار افسران صدور مجوز باشگاه های لیگ برتر


سمینار افسران صدور مجوز باشگاه های لیگ برتر

سمینار سالانه افسران صدور مجوز باشگاه‌های لیگ برتر فوتبال، از صبح امروز آغاز شد.

سمینار سالانه افسران صدور مجوز باشگاه‌های لیگ برتر با حضور منصور قنبرزاده، نایب رییس دوم فدراسیون و محمدرضا ساکت، عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال، دکتر مصطفی زارعی، مدیر صدور کمیته صدور مجوز باشگاهی و ۱۲۰ نماینده از استان‌های کشور صبح امروز از ساعت ۸:۳۰ در هتل آکادمی آغاز شد.

کمیته صدور مجوز حرفه‌ای در تاریخ ۲۵ مهر تعلیق یک ساله رکن صدور مجوز حرفه‌ای کشورمان را به دو ماه کاهش داد.

منصور قنبرزاده، نایب رییس دوم فدراسیون گفت: بحث صدور مجوز باشگاه‌ها با توجه به شرایط جدید، بسیار مهم و حیاتی است. سابقه مجوز حرفه‌ای به سال ۸۹-۹۰ باز می‌گردد، اما اکنون در این مدت فعالیت‌های بسیار مهمی در زمینه مجوز حرفه‌ای برای باشگاه‌ها صورت گرفته است تا فوتبال در مسیر رشد و توسعه قرار گیرد.

وی ادامه داد: بسیاری از کشور‌های منطقه و باشگاه به درستی بحث صدور مجوز حرفه‌ای را انجام داده و با توجه به شرایط شان وضعیت خود را پیش بردند. یکی از مباحثی که کنفدراسیون فوتبال آسیا با دید اغماض به آن نگاه می‌کرد نبود مالکیت و انسجام بود. مسائل باید حل می‌شد و پس از گذشت یک دهه شرایطی فرق کرده و بحث استاندارد‌ها شدیدتر شده است.

قنبرزاده در ادامه بیان کرد: موضوع مالیات باشگاه‌ها، بحث حقوقی، صورت‌های مالی و ساختار باشگاه‌ها یکی از مهمترین بحث‌های صدور مجوز حرفه‌ای است که اگر نتوانیم خودمان را با این امر وفق دهیم، صدور مجوز حرفه‌ای ملی و بین المللی با خطر جدی رو به رو خواهد بود و باشگاه‌ها با مشکل مواجه می‌شوند. همانطور که می‌دانید سال گذشته کمیته صدور مجوز حرفه‌ای این اتفاق افتاد و کمیته مجوز حرفه‌ای ایران تعلیق شد که با تلاش‌های رئیس فدراسیون و دکتر زارعی این تعلیق از بین رفته است.

او ادامه داد: در گذشته همکاران ما این امر را با ممیزی‌های خاصی انجام دادند و با یک شرکت خارجی شرایط را کنترل می‌کردند که این کار درست نبود. اما اکنون این کار توسط دکتر زارعی و همکارانش در حال رفع و اجرا است که امیدوارم از این پس شاهد اتفاقات بهتری باشیم. در طی سنوات گذشته در ساختار باشگاه‌ها تشکیلات صدور مجوز حرفه‌ای بسیار کمرنگ بود یا نبود. فدراسیون فوتبال تمام قد در کنار باشگاه‌ها است تا بتواند شرایط را به گونه‌ای فراهم کند که باعث رشد و توسعه فوتبال کشور بشود. در اسیا از لحاظ مادی ومعنوی فوتبال ایران حرف اول را می‌زند و مطمئنا اگر ما با تعلیق در آسیا مواجه می‌شدیم شاهد خسران زیادی در فوتبال بودیم. بر همین اساس از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنیم تا بتوانیم در مسیر رشد و توسعه فوتبال قرار بگیریم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان