تفاوت اپل واچ سری 7 و 8 از نگاه آترین کالا


تفاوت اپل واچ سری 7 و 8 از نگاه آترین کالا

اپل بزرگ ترین تولید کننده اسمار‌ت واچ در جهان است که توانسته بیشترین سهم را از این بازار به خود اختصاص دهد. این شرکت طبق روالی که از سال 2015 داشته هر سال یک مدل جدید از سا‌عت هوشمند را روانه بازار می کند و امسال نیز در جدیدترین رو‌یداد خود،...

اپل بزرگ ترین تولید کننده اسمار‌ت واچ در جهان است که توانسته بیشترین سهم را از این بازار به خود اختصاص دهد. این شرکت طبق روالی که از سال 2015 داشته هر سال یک مدل جدید از سا‌عت هوشمند را روانه بازار می کند و امسال نیز در جدیدترین رو‌یداد خود، اپل واچ سری 8 را به عنوان محصول سال 2022 معرفی کرده است که در سه مدل به بازار عرضه می شود. با ورود Apple Watch s8 به بازار، خط تولید اپل واچ سری 7 متوقف شده و در واقع یک مدل قدیمی به حساب می آید که در نتیجه می توانید با قیمت ارزان تری آن را تهیه کنید.

شاید قیمت اپل واچ سری 7 از سری 8 کمتر باشد و با انتخاب آن بتوانید در هزینه خود صرفه جویی کنید، اما باید در نظر داشته باشید که اپل در هر سری قابلیت های جدیدی به محصولات خود اضافه می کند که در مدل های قدیمی تر امکان دسترسی به آنها وجود ندارد. در این مقاله قصد داریم این دو سری را از جنبه های مختلف با هم مقایسه کنیم و با بررسی دقیق تفاوت اپل واچ سری 7 و 8 به شما بگوییم که کدام یک ارزش خرید بیشتری دارند.

تفاوت اپل واچ سری 7 و 8 از نگاه آترین کالا

تفاوت اپل واچ سری 8 و سری 7 از نظر طراحی

اگر می خواهید صرفاً یک اپل واچ داشته باشید و قابلیت های آن برای شما اهیمت چندانی ندارد بهتر است بدانید که سری 8 و سری 7 از نظر ظاهری کاملا شبیه به هم هستند. اپل ترجیح داده سری جدید اسما‌رت واچ خود را با همان طراحی و اندازه سری قبلی عرضه کند و در نگاه اول کاملا شبیه به هم هستند و هر دوی آنها در اندازه های 41 و 45 میلی متری تولید می شوند. البته جدا از طراحی ظاهری از نظر رنگ و جنس بدنه نیز تفاوت هایی وجود دارد، به این منظور که اپل واچ سری ۸ در دو نوع آلومینیومی و فولاد ضد زنگ عرضه می شود در حالی که سری 7 دارای یک نسخه تیتانیومی نیز بوده و همچنین دارای گزینه های رنگی بیشتری نیز است.

تفاوت اپل واچ سری 7 و 8 از نگاه آترین کالا

کیفیت نمایش کدام یک بهتر است؟ اپل واچ S7 یا S8

یکی دیگر از مواردی که در مقایسه اپل واچ سری 7 و 8 باید به آن پرداخته شود وضوح و کیفیت نما‌یشگر آنها است. اپل واچ سری 7 در دو نسخه 41 و 45 میلی متری عرضه می شود و در مقایسه با سری های قبلی بزرگ ترین صفحه نمایش را دارد که سری 8 نیز از این ویژگی بی بهره نیست و از همان نما‌یشگر Retina LTPO OLED با حداکثر روشنایی 1000 نیت برخوردار شده است.

در واقع هر دو سری صفحه نمایش یکسانی دارند و تنها تفاوت اپل واچ سری 7 و 8 در این مورد این است که در سری 8 گزینه های انتخابی بیشتری برای شخصی سازی صفحه وجود دارد. اگر به دنبال نما‌یشگر بزرگتر هستید در سری 8 انتخابی نخواهید داشت و گزینه پیشنهادی ما به شما تهیه اپل واچ اولترا است که با اندازه 49 میلی متر بزرگ ترین نما‌یشگر را در میان اسمار‌ت واچ های اپل دارد.

تفاوت اپل واچ سری 7 و 8 از نگاه آترین کالا

تفاوت اپل واچ سری 8 و 7 در امکانات نرم افزاری

هر دو مدل اپل واچ سری 7 و 8 از watchOS 9 پشتیبانی می کنند بنابراین سری 7 از تمامی قابلیت های اضافه شده به نسخه جدید بهره می برد. مهم ترین مواردی که در تفاوت اپل واچ سری 7 و 8 مشاهده می شود بهره گیری از سنسور ژیروسکوپ 3 محوره برای تشخیص تصادف و همچنین سنسور جدید دما است که قابلیت ردیابی دقیق وضعیت قاعدگی در زنان را دارد.

عمر باتری کدام ا‌سمارت واچ اپل بیشتر است؟

عمر باتری و نوع شارژ نیز دیگر موردی است که در مقایسه اپل واچ سری 7 و 8 باید مورد بررسی قرار بگیرد. هر دو سری اپل واچ 7 و 8 از یک باتری با قابلیت شارژدهی حداکثر 18 ساعت در حالت ردیابی منظم تناسب اندام، ردیابی خواب و نمایشگر همیشه روشن بهره می برند که از قابلیت شارژ بی سیم نیز پشتیبانی می کنند.

مقایسه اپل واچ سری 7 و 8 از نظر قیمت

Apple Watch Series 8 با قیمت پایه 399 دلار عرضه می شود که در واقع همان قیمت پایه سری 7 است و در نسخه های دیگر بسته به ویژگی و سایز صفحه، قیمت متفاوتی دارند. البته باید در نظر داشت که با معرفی و عرضه اپل واچ سری 8 تولید سری 7 نیز متوقف شده و همین موضوع نیز باعث کاهش قیمت اپل واچ سری 7 شده است و شما می توانید آن را با تقریبا 100 دلار کمتر تهیه کنید.

اپل واچ سری 8 بخریم یا سری 7

هر دو سری اپل واچ 7 و 8 در دو نسخه 41 و 45 میلی متری عرضه می شود همچنین از نظر طراحی نیز هیچ تفاوتی با هم ندارند. البته از جنبه های دیگری همچون سخت افزاری، ویژگی و امکانات دارای تفاوت هایی جزئی هستند که ممکن است برای کاربران اپل واچ سری 7 زیاد چشمگیر نباشد و با توجه به تفاوت قیمت تقریبی 100 دلار شاید ارتقاء آن چندان به صرفه نباشد. البته انتخاب نهایی به تصمصم خود شما بستگی دارد و با توجه نیازهای خود می توانید تصمیم بگیرید که کدام سا‌عت هوشمند را انتخاب کنید.

سلب مسئولیت: مطالب منتشرشده در دسته رپورتاژ آگهی توسط شرکت‌های ثالث تهیه شده اند و جنبه تبلیغاتی یا بیانیه خبری دارند. این مطالب صرفاً بازنشر شده و شهرسخت‌افزار مسئولیتی در قبال صحت محتوای آن ندارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس