رایزنی تلفنی امیرعبداللهیان و همتای پاکستانی


رایزنی تلفنی امیرعبداللهیان و همتای پاکستانی

وزیر امور خارجه در گفت‌وگوی تلفنی با همتای پاکستانی بر ضرورت همکاری‌های هر چه بیشتر دو کشور در خصوص افغانستان و کمک به حل مسئله آوارگان این کشور تأکید کرد.

به گزارش فارس، حسین امیرعبداللهیان و «بلاول بوتو زرداری» وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و پاکستان سه‌شنبه شب ۲۴ آبان ماه در گفت‌وگویی تلفنی درباره آخرین تحولات و مناسبات دوجانبه و بین‌المللی بحث و تبادل نظر کردند.

امیرعبداللهیان از موضع پاکستان در محکومیت اقدام تروریستی داعش در حرم حضرت شاهچراغ (ع) شیراز تشکر کرده و ضمن ابراز تاسف و همدردی مجدد در پی حادثه سیل اخیر در پاکستان، بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران در حمایت از دولت و ملت شریف پاکستان در راستای کاهش رنج آنها تأکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه ضمن ابراز خرسندی از روابط دوجانبه رو به گسترش دو کشور، بر ضرورت همکاری‌های هر چه بیشتر در امور افغانستان و به خصوص کمک به حل مسئله آوارگان این کشور تأکید کرد.

وزیر امور خارجه پاکستان نیز با اشاره به روابط تاریخی و دوستانه ایران و پاکستان در عرصه‌های مختلف، ضرورت توسعه این همکاری‌ها در حوزه دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی را یادآور شد.

بلاول بوتور زرداری همچنین بر مخالفت دولتش با هرگونه اقدام خشونت آمیز و فعالیت‌های تروریستی به عنوان وسیله‌ای برای اعتراض تأکید کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا