قیمت جهانی نفت افزایش یافت


قیمت جهانی نفت افزایش یافت

قیمت جهانی پس از حادثه انفجار کشتی بارکش در خلیج عمان رو به افزایش رفت. تقاضای چین اما در پی افزایش آمار مبتلایان به کرونا پایین آمد و از افزایش بیشتر قیمت نفت جلوگیری کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت جهانی نفت، امروز، چهارشنبه 25 آبان پس از حادثه‌ای مربوط به یک کشتی تجاری در سواحل عمان، کاهش یافت و کاهش قیمت‌های قبلی را جبران کرد، اما افزایش موارد ابتلا به کرونا در چین باعث کاهش رشد قیمت شد.

به نقل از رویترز، قیمت معاملات آتی نفت برنت با 65 سنت یا 0.7 درصد افزایش به 94.51 دلار در هر بشکه در ساعت رسید و نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) با 35 سنت یا 0.4 درصد، به 87.27 دلار در هر بشکه افزایش یافت. هر دو شاخص در اوایل دور معاملاتی امروز بیش از 1 دلار سقوط کردند.
فرمانده تیموتی هاوکینز به رویترز گفت که ناوگان پنجم نیروی دریایی ایالات متحده اعلام کرد که از یک حادثه روز چهارشنبه در خلیج عمان با یک کشتی تجاری مطلع شده است.

آسوشیتدپرس گزارش داده بود که یک نفتکش با پرچم لیبریا که توسط کشتیرانی اقیانوسیه شرقی مستقر در سنگاپور اداره می‌شود در یک حمله پهپاد انفجاری در آب‌های خلیج عمان مورد اصابت قرار گرفت. به گفته اپراتورهای خط لوله نفت در مجارستان و اسلواکی، پس از اینکه عرضه نفت به بخش‌هایی از اروپا از طریق بخشی از خط لوله دروژبا به طور موقت متوقف شد، قیمت نفت روز سه‌شنبه افزایش یافت.

این اختلال همزمان با انفجاری در شرق لهستان در نزدیکی مرز اوکراین بود که منجر به کشته شدن دو نفر شد و احتمال گسترش درگیری روسیه و اوکراین را افزایش داد.

استفان اینس، از شرکت مدیریت دارایی SPI، گفت: اما پس از افزایش ناگهانی قیمت نفت، روند کاهشی بازار نشان‌دهنده احتیاط قابل توجهی است که برای جلوگیری از تشدید تنش اتخاذ می‌شود. اینس گفت: اظهارات جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اینکه احتمالاً موشک از روسیه شلیک نشده است، به کاهش نگرانی‌ها از تشدید فوری تنش‌ها کمک کرد.

در چین، پس از کاهش محدودیت‌های کرونایی در این هفته، افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا بر دیدگاه بازار تأثیر گذاشت. استفان برنوک، تحلیلگر PVM Oil گفت: رشد تقاضای نفت در چین به دلیل پایبندی سرسختانه این کشور به سیاست کووید صفر و ضعف اقتصادی مداوم، دچار اختلال شده است.

آژانس بین‌المللی انرژی پیش‌بینی کرد رشد تقاضا از 2.1 میلیون بشکه در روز در سال جاری به 1.6 میلیون بشکه در روز در سال 2023 کاهش یابد. پیش از این، ائتلاف اوپک پیش‌بینی خود را از رشد تقاضای جهانی نفت در سال 2022 برای پنجمین بار از ماه آوریل به دلیل افزایش چالش‌های اقتصادی کاهش داده بود.

داده‌های صنعتی نشان می‌دهد که کاهش بیش از حد انتظار ذخایر نفت خام آمریکا تا حدودی به افزایش قیمت نفت کمک می‌کند. منابع بازار با استناد به آمار موسسه امریکن پترولیوم گفتند، ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به 11 نوامبر حدود 5.8 میلیون بشکه کاهش یافته است. در مقام مقایسه، هفت تحلیلگر شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز تخمین زدند که ذخایر نفت خام حدود 400 هزار بشکه کاهش پیدا کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | ماجرای پخش شدن عکس‌های نعیمه نظام دوست در ویلای کردان؛ غافلگیر شدن خانم بازیگر...