ورود تدریجی آنتی بیوتیک به بازار


ورود تدریجی آنتی بیوتیک به بازار

خوزستان سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در خصوص وضعیت کمبود دارو گفت: در حال حاضر از حالت حاد کمبود آنتی بیوتیک خارج شده ایم و تنها به صورت مقطعی دچار کمبود آنتی بیوتیک می‌شویم.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر مسعود مهدوی‌نیا با اشاره به وضعیت کمبود دارو اظهار کرد: در حال حاضر مشکل خاصی از نظر کمبود آنتی بیوتیک وجود ندارد و این داروها تامین شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه ذخایر آنتی بیوتیک عملا به صفر رسیده بود، به تدریج آنتی بیوتیک وارد بازار می‌شود. در حال حاضر از حالت حاد کمبود آنتی بیوتیک خارج شده‌ایم و تنها به صورت مقطعی دچار کمبود آنتی بیوتیک می‌شویم. امیدواریم در یک هفته آینده کاملا مشکل کمبود دارو رفع شود.

سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در سطح کشور با کمبود شدید دارو مواجه شدیم و اکنون داروها به ویژه داروهای سرماخوردگی مانند شربت‌ها تامین شده و در حال توزیع است اما توزیع دارو کنترل‌شده است. این داروها تنها به کسانی که نسخه دارند یا در صورت تایید پزشک داروخانه، داده می‌شود.

مهدوی‌نیا در خصوص وضعیت تامین سرم عنوان کرد: سرم به تدریج در حال توزیع است و با پیگیری‌های انجام شده در تامین سرم مورد نیاز خوزستان مشکلی وجود ندارد. امیدواریم وضعیت تامین سرم در چند هفته آینده کاملا طبیعی باشد.

وی با اشاره به افزایش شدید قیمت دارو گفت: با توجه به اجرای طرح دارویاری بیشتر بر تامین دارو با نسخه تاکید می‌شود تا هزینه درمان بیمار کمتر باشد. بیماران نیز باید از مصرف خودسرانه دارو بپرهیزند.

منبع: ایسنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)