سردار کمالی: 700 هزار سرباز مدرک مهارت‌آموزی گرفتند/ سربازان بدون تخصص ترخیص نمی‌شوند


سردار کمالی: 700 هزار سرباز مدرک  مهارت‌آموزی  گرفتند/ سربازان بدون تخصص ترخیص نمی‌شوند

مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی نیروهای مسلح کشور گفت: در تشکیل نهضت مهارت‌آموزی هیچ سربازی بدون داشتن مهارت عمومی و تخصصی ترخیص نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، سردار موسی کمالی صبح امروز در جلسه قرارگاه مهارت‌آموزی نیروهای مسلح استان بوشهر با بیان اینکه در مدت 4 سال گذشته یک میلیون سرباز زیرپوشش مهارت‌های عمومی و تخصصی قرار گرفته است اظهار داشت: از این تعداد 700 هزار نفر آنان موفق به دریافت مدرک مهارت‌آموزی شدند.

وی با اشاره به تشکیل قرارگاه مهارت‌آموزی خاطر نشان کرد: این قرارگاه نقش مهمی در تدوین اسناد راهبردی و هم‌افزایی ظرفیت‌ها در راستای تحقق یکی از تدابیر مهم رهبر انقلاب در موضوع مهارت‌آموزی داشته است.

مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی نیروهای مسلح کشور با اشاره به اینکه در تشکیل نهضت مهارت‌آموزی هیچ سربازی بدون داشتن مهارت عمومی و تخصصی ترخیص نمی‌شود ادامه داد: قرار بود تا پایان امسال تمامی سربازان زیرپوشش مهارت‌های مهارت‌آموزی قرار بگیرند که به سبب شیوع کرونا محقق نشد و امیدواریم تا پایان سال آینده این هدف به طور کامل محقق شود.

کمالی از برگزاری دومین همایش ملی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح خبر داد و گفت: دومین همایش ملی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح با عنوان سرباز ماهر، اشتغال مؤثر، کارآمدی در 28 آذر ماه با همکاری سازمان‌های لشکری و کشوری حوزه مهارت‌آموزی و اشتغال از سوی قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و شرکت در این همایش، اعم از سرباز و غیر سرباز، می‌توانند آثار خود را در قالب مقاله، پیشنهاد سیاستی، پروژه، فیلم، پوستر و دیگر عرصه‌ها به پایگاه اینترنتی www.confsarbazmaher.com ارسال کنند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر هم با بیان اینکه از میان 19 گروه مخاطب مهارت‌آموزی، یکی از مهم‌ترین آنها نیروهای مسلح و به‌ویژه سربازان هستند افزود: از سال 1396 همزمان با آغاز قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه تاکنون 24 هزار و 400 نفر از سربازان وظیفه این استان موفق به فراگیری آموزش‌های مهارتی شده‌اند.

60 درصد سربازان مهارت دیده وارد بازار کار شده‌اند

عبدالمجید دراهکی بیان کرد براساس برنامه ریزی انجام شده امسال باید 7 هزار و 500 سرباز وظیفه در این استان آموزش‌های مهارتی را فرا بگیرند که تا نیمه نخست امسال 3 هزار و 800 نفر از سربازان وظیفه استان زیر پوشش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه در کارگاه‌های مهارت‌آموزی، حداقل 84 رشته شغلی به سربازان ارائه می‌شود، گفت: مهارت‌آموزی سربازان در رشته های مختلف فنی و حرفه‌ای در حین خدمت مقدس سربازی بستر را برای جذب آنان در بخش تولید فراهم می‌کند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر با بیان اینکه 60 درصد سربازان مهارت دیده وارد بازار کار شده‌اند تصریح کرد: بیش از 100 کارگاه مهارت‌آموزی در مجموعه های نیروهای مسلح استان بوشهر وجود دارد و بیش از 60 درصد سربازان با مهارت‌هایی که در دوران سربازی یاد گرفته‌اند، پس از آن وارد بازار کار شده‌اند.

انتهای پیام/190/.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی